משפט

נוכל הגריינדר בדרך לכלא: סחט בכיר בעיריית ירושלים במיליונים

נוכל הגריינדר בדרך לכלא: בית המשפט גזר על טל באשר שסחט ואיים על בכיר בעיריית ירושלים 4.5 שנות מאסר לאחר שסחט כ-1.25 מיליון שקל ממנו ואיים כי יפיץ מידע למשפחה ולעובדי העירייה מפגישה אינטימית שלו עם נער
מערכת ice |  1
גריינדר (צילום אילוסטרציה)
אחרי שאיים במשך שנה וחצי על בעל משפחה ובכיר בעיריית ירושלים וסחט ממנו סכום של יותר ממיליון שקלים, בית המשפט גזר היום (רביעי) על "נוכל הגריינדר", טל באשר עונש של 4.5 שנות מאסר.
על פי דיווח של גלעד כהן באתר ynet, מ' השתמש באפליקציית גריינדר המוכרת כאפליקציית היכרויות סטייל טינדר רק מוכר יותר בקהילה הלהט"בית, מ' נפגש עם גברים אך באחד המפגשים הוא נפל למלכודת שטמן לו טל באשר הירושלמי. 
באחד הימים, באשר (30) - עבריין שהורשע בעבר באיומים משנת 2017, תקיפה ואיומים משנת 2013 ותקיפת בת זוגו ב-2016 - קבע עם מ' לאחר שהבין כי הוא בעל תפקיד בכיר בעיריית ירושלים. באשר נהג להציג את עצמו באפליקציה בתור ע' והשתמש בתמונת פרופיל של נער שהכיר וכך עקץ גברים רבים. כשהבחין באותו בכיר בעירייה באפליקציה יצר איתו קשר והציע לו להיפגש תמורת תשלום וקיבל הסכמה מצידו. באשר לא התכוון באמת לפגוש אותו וטמן לו מלכודת.
 
בשנה שעברה הוגש במסגרת עסקת טיעון כתב אישום מתוקף לפיו החליט באשר להשתמש באותו נער שבתמונתו השתמש באפליקציה והדריך אותו לקראת המפגש עם הבכיר בעירייה. כך, באשר צילם את המפגש האינטימי והחל במסע של סחיטה באיומים על מ'. מיד לאחר המפגש שצילם, התקשר באשר למ' ואמר לו שצילם את המפגש ואת ההתכתבויות באפליקציית גריינדר. באשר איים להפיץ את התמונות לכל עובדי העירייה ולמשפחתו ואיים שבמידה ויפנה למשטרה הוא יפיץ את המידע מיד.
תחילה באשר דרש 15 אלף שקל תמורת מחיקת התיעודים ובהמשך הוסיף אלמנטים פיקנטיים יותר לסחיטה כשהציג את עצמו כחלק מארגון פשיעה בטענה שיש לו אנשים במשטרה. מ' שחשש מזהותו העביר לבאשר את הסכום המבוקש וכעבור זמן מה פנה באשר למ' ודרש סכום של 35 אלף שקל. הכסף הועבר לבת זוגו חני באשר מזרחי שהואשמה בהלבנת כספים.
חוזר חלילה, לאורך השנים, בני הזוג שילשלו לכיסם סכומים המוערכים ב-1.2 מיליון שקל לשלל מטרות כמו בילויים בחו"ל. באשר המשיך ודרש ממ' סכומים של 300 אלף שקל כי "הבוס" מארגון הפשע מעוניין וכשמ' לא הצליח לשלם באשר העלה את התעריף ל-450 אלף שקל כשהוא מעלה איום נוסף לשבור למ' את הידיים והרגליים ולפגוע בילדים של מ'.
האיומים עבדו לבאשר, מ' פדה את קרנות ההשתלמות, קופות הגמל ותיקים בניירות ערך. באשר לא הפסיק, לפי כהן, במרץ 2021 פנה באשר למ' בהודעה שבה כתב: "אל תשחק איתי משחקים. יש לי דיסק און קי עם כל הדברים המטורפים שעשית בארץ ובחו"ל. עוד לפני, אני אתן לך לצפות מכיסא גלגלים".
עד שהגיעו מים עד נפש ומ'  החליט לפנות למשטרת ישראל. לפי התכנון של מ', הוא היה מעוניין להיפגש עם באשר ולשלם לו 100 אלף שקל בשטרות למסומנים של המשטרה, כך שמו השוטרים את ידם על באשר ולפי ההערכות, במשך שנה וחצי העביר מ' לבאשר וזוגתו סכום של כ-1.25 מיליון שקל. 
 
בגזר הדין, השופט דחה את העונש שנקבע שיוטל על באשר שהוא 42 חודשי מאסר והחמיר אותו ל-54 חודשי מאסר שהם 4.5 שנים וזוגתו קיבלה עונש של שלושה חודשי מאסר על תנאי. 
"הוא פגע בחירותו של המתלונן ושיבש את חייו, עשה אותו לעושה דברו ושלח אותו להביא לו כסף. הוא התייחס אליו כמקור פרנסה", קבע השופט. "מ' איים שיתאבד אך באשר לעג לו על כך. אין דבר כזה. תמכור את הבית. תשבור את הראש. המתלונן חי בחרדה מתמדת. חש שכל הזמן עוקבים אחריו. הלך לעבודה כמו מת וחזר הביתה כמו מת. בנה תוכנית איך ליטול את נפשו. הוא הלך לתחנת המשטרה רק כדי לדאוג לילדיו שלא יחיו ללא אבא. תאוות הממון שלו (של באשר - ג"כ) לא ידעה שובע". 
עו"ד ארז בר צבי, סנגורו של טל באשר, מסר בתגובה לאתר ynet: "לשיטתנו בית המשפט שגה כשירד מהסדר טיעון סגור שהוא עניין חריג שבחריגים ואשר לא מתאים בנסיבות העניין".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מספיק
    יהודה בן עמי 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לקבל 18 שנה בית סהר סחיטה באיומים זה עבריין שמסוגל פיזית לרצוח אנשים ומהווה סכנה לציבור
    סגור