משפט

איילת שקד פעלה נגד שופטת על רקע ההגירה מאוקראינה

עיתון גלובוס חשף כי שרת הפנים שקד פעלה, לשנות נהלים פנימיים של משרדה, בכדי למנוע מהשופטת אגמון-גונן, לדון בערעורים בנושא הגירה. השרה מכחישה את הפרסומים 
מערכת ice |  1
איילת שקד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי, Magma Images)

מנכ"ל רשות האוכלוסין תומר מוסקוביץ' החליט היום (שני) על סירוב כניסה לארץ לאדם אשר קיים לגביו "חשד להשתקעות ועבודה שלא כחוק", כך על פי פרסום של כתב גלובס אבישי גרינצייג. בכך למעשה ממש מוסקוביץ' לראשונה את ההחלטה להעביר את הסמכות שהייתה בידי פקידים בנתב"ג, לידיו שלו.


מוקדם יותר הבוקר, נחשף ב"גלובס", כי השרה אילת שקד לא הייתה מרוצה מפסיקותיה של השופטת אגמון-גונן ביחס להגירה ושהייה בישראל, על רקע הלחימה באוקראינה, ולכן פעלה כדי לקדם נוהל חדש לפיו ההחלטה באשר לשהות בישראל שהייתה בידי פקידי רשות האוכלוסין בנתב"ג, תועבר ישירות לידו של מנכ"ל הרשות, ובכך ערעורים בנושא, במידה ויתקבלו, ידונו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ולא ע"י אגמון בבית המשפט בתל אביב.  
 


כזכור, בדיון שנערך לפני מספר שבועות אמרה השופטת כי היא "רוצה להביא לידיעת הצדדים כי בימים האחרונים נעשו אלי פניות עקיפות מטעם משרד הפנים, בניסיון פסול לגרום לי לשנות את שיקול דעתי בהחלטותיי בנוגע לאזרחיות ואזרחי אוקראינה המגיעים בימים אלו לישראל". היום כאמור, על פי החשיפה, נראה כי התכוונה השופטת ללחצים מכיוון שרת הפנים עצמה, ולנוהל המתגבש. השופטת אף הגישה תלונה בנושא ליועצת המשפטית לממשלה עו''ד גלי בהרב-מיארה.  
 
שקד הכחישה את הפרסומים בכלי התקשורת השונים, ועל פי משרד הפנים הסמכות הועברה לידי מנכ"ל רשות האוכלוסין בעקבות הרגישויות המיוחדות שמציבה המלחמה באירופה, וכדי שההחלטה תתבצע על ידי גורם בכיר. על פי הנתונים האחרונים שפרסמה רשות ההגירה, סה״כ 26,966 אזרחים אוקראינים נכנסו מפרוץ המלחמה: ואילו 351 סורבו.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפקעה
    חיים 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה סתמית ולסרת בסיס וידע, לשרת הפנים יש סמכות לעשות ולנהל את משרדה ואת ההליכים כרצונה, ואם יש שופטת שלדעתה הבלעדית יש לנהוג כך לגבי מהגרים, אין זה אומר שיש לקבל את דעתה שאינה מבוססת על הליכי חקיקה, ורשאית השרה להחליט כרצונה, וטוב שכך
    סגור