משפט

22 חודשי מאסר לתוקפי עיתונאים במבצע שומר החומות

בית המשפט קיבל את טענת פרקליטות מחוז תל אביב וגזר 22 חודשי מאסר בפועל על שני נאשמים שתקפו צוות חדשות במהלך מבצע שומר החומות. בית המשפט קבע כי עיתונאים אמורים להיות חופשיים דווקא בעתות חירום ו-"כל מתח, עצבים או מצוקה אינם מצדיקים בשום פנים ואופן תקיפה אלימה של אנשי תקשורת" 
מערכת ice |  1
בית משפט (צילום freepik)
בית משפט השלום ת"א גזר היום (שלישי) 22 חודשי מאסר בפועל  ו-7 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, על הנאשמים יוסף פרץ ועל יוסף מעטוף שהורשעו על פי הודאתם בתקיפת צוות חדשות במהלך מבצע "שומר חומות". השופט קבע כי על כל נאשם נדרש גם לפצות, בנפרד, את הנפגעים בסכום של 12,500 ₪.
כתב האישום הוגש נגד שני הנאשמים שבמהלך מבצע "שומר חומות", עת הגיעו צלם וכתב מטעם תאגיד השידור הציבורי לסקר הפרות סדר שהתרחשו בשכונת התקווה בתל אביב בעיצומו של מבצע שומר החומות, הם פנו אל צוות התאגיד וביקשו מהם להפסיק לצלם. הפנייה לצוות נעשתה באופן אלים, תוך כדי שאחד מהם דוחף את המיקרופון וצועק לעברם "למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים".
 
בהודעה של הפרקליטות נמסר כי "למרות שהצוות החל להתרחק מהמקום, הלך פרץ לכיוונו תוך שהוא מזעיק את מעטוף, שהגיע למקום תוך מספר דקות. על אף שהצלם ביקש מפרץ להניח להם וציין בפניו כי הם הולכים, בזמן שהצוות עמד בסמוך לאחד הבניינים באזור, היכה מעטוף את הצלם בראשו באמצעות קסדה, בנוסף נתן מכה עם הקסדה למצלמה שהייתה בידו של הצלם, אשר נפלה והתרסקה על המדרכה. בסמוך התחיל פרץ לתקוף גם הוא את הצלם. במהלך ניסיונו להתגונן, מעד הצלם ונפל, בעודו מתרומם הטיח מעטוף את הקסדה בראשו פעמיים נוספות. בהמשך נטל פרץ את המצלמה שהייתה על המדרכה והשניים נמלטו מהמקום". 
 
בית המשפט ציין כי "הפגיעה בעיתונאים על הרקע האמור היא חמורה במיוחד, הן לנוכח הפגיעה הפיסית בעיתונאים המבקשים לבצע את עבודתם... והן לנוכח האינטרס הציבורי המוגבר שבדיווח עיתונאי מלא וחופשי דווקא בעתות חירום, בתקופות מתוחות ורגישות מבחינה חברתית ומדינית...". השופט לא התרשם מטענות על "רוח התקופה" ואמר כי "כל מתח, חרדה, לחץ, עצבים או מצוקה אינם מצדיקים בשום פנים ואופן תקיפה אלימה של אנשי תקשורת".
בית המשפט החליט לקבל את טענת פרקליטות מחוז תל אביב וקבע: "במקרה דנן יש להחמיר בעונשם של הנאשמים כדי לשמש דוגמא, להעביר מסר ברור לציבור לייצר הרתעה. זאת ביתר שאת לנוכח העולה מכתב האישום בנוגע לקריאות שנשמעו במהלך אירועי מבצע "שומר החומות" לפגיעה בעיתונאים והעובדה כי במהלך אירועים אלה אכן הותקפו עיתונאים רבים על רקע ביצוע תפקידם, לנוכח תפיסת העולם הפסולה והמעוותת בנוגע לעיתונות ולעיתונאים שהיוותה את הסיבה לתקיפה דנן, ולנוכח החשש כי האירוע דנן ירתיע עיתונאים אחרים מביצוע תפקידם ללא מורא וחשש".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מסר חשוב נגד אלימות פיזית ומילולית (ל"ת)
    Hr 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור