משפט

ערוץ 14 תובע: ועדת המדרוג מסרבת לגילוי נאות

בצל הטענות כי הוועדה נשלטת לכאורה על ידי רשת 13 וקשת 12, כאשר היא מפרסמת את נתוני ערוץ 14 ללא אישורו, היא עשויה לחטוף תביעה בשל העובדה שהיא מסרבת לגילוי נאות: "ניגוד עניינים חד וברור"
מערכת ice |  6
ערוץ 14 (צילום מסך)

ערוץ 14 מאיים לתבוע את ועדת המדרוג, זאת לאור הסירוב של הוועדה לפרסם גילוי נאות לצד פרסום נתוני הרייטינג של ערוץ 14, זאת חרף בקשתו לא לחשוף זאת, כאשר הרקע לטענו הוא שהוועדה נשלטת לכאורה על ידי קשת 12 ורשת 13.

במכתב שנשלח לוועדת המדרוג מטעם עו"ד יגאל דנינו שמייצג את ערוץ 14, נכתב: "דוחות הוועדה הישראלית למדרוג בשם מרשתנו, ערוץ יהודי ישראלי בע"מ מפעילת ערוץ 14 ,הננו לפנות אליכם כדלקמן:.לאחרונה החלה הוועדה הישראלית למדרוג לפרסם את נתוני הרייטינג של ערוץ 14. דוחות הוועדה אינם משקפים את המצב האנומלי הנוכחי, שבו הוועדה נשלטת דה-פקטו ע"י 'קשת' ו'רשת', כאשר לגופים אלה יש אינטרס ישיר במיקסום הרייטינג שלהם ובמזעור הרייטינג של המתחרים, לשם עשיית רווחים מסחריים. זהו ניגוד עניינים חד וברור".


 



עוד נטען: "הפסול שבהתנהלות זו בולט במיוחד לאור העובדה שדוחות הוועדה המפורסמים בציבור אינם כוללים גילוי נאות בדבר זהות "בעלי השליטה" בוועדה ועל ניגוד העניינים המובנה שבו הוועדה נתונה. יתירה מזו, השם "הוועדה הישראלית למדרוג" עלול להטעות את הציבור לחשוב שמדובר בגוף רשמי- נייטראלי של המדינה. לעמדת מרשתנו, העדר גילוי נאות כאמור, בצמוד לפרסומי הוועדה, מהווה הפרה של חובות חוקיות שונות כדלקמן. סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן שעניינו איסור הטעייה, אוסר על עוסק להטעות צרכן בין היתר, בזהות נותן השירות; השם או הכינוי המסחרי של השירות; החסות, העידוד או ההרשאה שניתנו למתן השירות; חוות דעת מקצועית או תוצאות של בדיקה שנתינו לגבי טיב השירות.

עוד נכתב: "מאחר ודוחות הוועדה הם הבסיס לתעריפי פרסומות, לכל שבריר אחוז של רייטינג לכאן או לכאן יש משמעות כספית לא מבוטלת. לטענת מרשתנו, הוועדה משמשת כצינור להעשרת קופת הגופים השולטים בה שלא כדין, וזאת בניגוד לחוק עשיית עושר ולא במשפט. מעבר לאמור, לעמדת מרשתנו הוועדה עוברת לכאורה על חוק התחרות הכלכלית, הנכם נדרשים להודיענו בחוזר אם ניתן היתר ע"י רשות התחרות לפעילות הוועדה, וככל שניתן - להמציאו למרשתנו באמצעותנו".
לסיום צוין: "לאור האמור, הנכם נדרשים לגילוי נאות ומלא מעתה ואילך, ובכלל זאת הנכם נדרשים לפרסם בכל פרסום של הוועדה את היותה גוף פרטי ואת זהות בעלי השליטה בו. אין באמור כדי למצות את כל טענות מרשתנו והיא שומרת לעצמה את הזכות להוסיף עליהן ככל שיידרש".

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ולמה לי נראה שהם בעיקר שלוחי ערוץ 12 (ל"ת)
    תמי 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    אין רייטינג. הסיבה? הרצפה עקומה, היה ערפל בקיטבג
    שימי 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אה... כן, וגם הכלב אכל לי את השיעורים. מה יהיה עם BIBI TV? אין גבול לחרטוטים? המוצר שלכם פשוט לא מעניין אף אחד, חוץ ממעט ביביסטים.
    סגור
  • רק אמת
    צופה 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 2
    רבין כלב
    סגור
  • 2.
    אני מכיר הרבה שצופי פטריוטים קבועים
    פיני 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ערוץ 14הרבה יותר חזק מ11ו13
    סגור
  • 1.
    מנועי השנאה של ביבי מפוזרים בתקשורת
    נעה 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 4
    הערוצים של נתניהו - 13 & 14 מניבים רייטינג עלוב. למרות שליטתו של ביבי בסקרים. מעניין. בכל מקרה שני הערוצים של תומכיו צריכים להתמזג ולהביא הנהלה חזקה. נכון לעכשיו שני העסקים כושלים
    סגור
  • הכל בלוף
    המפקח על התחמנים 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הנתונים שקריים ומסכנים המפרסמים שמשלמים לערוץ 12 ולא יודעים שהרייטינג של הערוץ נמוך בהרבה ממה שהם מציגים
    סגור