משפט

הפצתם פרטים של נפגעים באירוע טרור? זה הפיצוי שתשלמו

אושר לקריאה ראשונה:  ניתן לתבוע מפיצי הודעות עם פרטים לזיהוי נפגע ששמו לא הותר לפרסום ב-24 שעות הראשונות שלאחר האירוע - עד סך 10,000 שקל
מערכת ice |  1
זירת פיגוע (צילום יוסי זמיר פלאש90)
ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת החוק לאיסור הפצת שמות נפגעים של מספר חברי כנסת. תמציתו של החוק הוא להשית פיצוי כספי  בעתי גילוי מידע, בין אמיתי ובין כוזב, והפצת פרטים מזהים של נפגעים או הרוגים בטרם ניתנה הודעה רשמית למשפחת הנפגע או ההרוג על ידי גורם מוסמך. גובה הפיצוי יעמוד על עד 10,000 שקל וזה יוכלו לתבוע בני המשפחה ששמם הופץ.
ככל שזה הותר לפרסום על ידי גורם רשמי אז זה מותר לפרסום. בדיון עלה חוסר בהירות בחלוקת הסמכות להוצאת הודעה לתקשורת על פרסום שמות נפגעים במקומות שאינן תחת צה"ל או בתי החולים. בדיון נקבע כי זה יוברר לקראת קריאה שניה ושלישית.
 
יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן הסבירה: "החוק שאישרנו היום לקריאה ראשונה עוסק בסוגיה רגישה, מורכבת ואולי הכואבת ביותר של פרסום שמות נפגעים, ובתוכם פרסום שמות חללי צה''ל, כוחות הביטחון ופעולות האיבה".
עוד טענה: "לצערנו הרב, הצעת החוק משמעותית במיוחד בימים אלו, על רקע הפיגועים הקשים שאירעו בתקופה האחרונה. כולנו  מאוחדים בצורך ובחובה שלנו כמחוקקים למנוע עוגמת נפש ופגיעה קשה במשפחות השכולות אשר מקבלות או נחשפות למידע אודות מצב יקיריהם בצורה לא רגישה, לא מסודרת ולא רשמית – הצעת החוק עתידה לצמצם מצבים אלו"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפער הוא בין ישיבות תיכוניות ותיכונים
    אלקין- לך הביתה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די לשקר ולהמציא פער שלא קיים, בין ערביי מזרח ירושלים שלא משלמים ארנונה, אבל מקבלים ספרי לימוד באנגלית עם תרגום לערבית, על חשבון ההורים, שמשלמים על כל ספר 140 שח. הם גם מקבלים מחשב לכל ילד כשישיבות תיכוניות ובתי ספר תורניים בקושי מקבלים מחשבים ישנים משומשים לכיתת מחשבים ושיעור מחשבים אחד בשבוע . בקורונה- ילדים דתיים נאבקו באינטנרט איטי במערב העיר, במחשב אחד למשפחה, בעבודות שהמורים זרקו עליהם, בלי עזרה ובלי פגישה אישית עם מחנך או יועץ לעזור לסדר את החובות הלימודיים. הפגיעה בתלמידי התיכון גדולה מאד. דווקא בדתיים. לא בערבים
    סגור