תקשורת ומדיה

עידית סילמן מגיבה לראשונה לפרישה: "יכולתי לקבל כל מה שרציתי בתמורה להישארות"

חברת הכנסת עידית סילמן העניקה היום ריאיון ראשון מאז קיבלה את ההחלטה הדרמטית לפרוש מהקואליציה. "נתתי צ'אנס וטעיתי". וגם, מי לדעתה ראש ממשלה טוב יותר, בנט או נתניהו?
מערכת ice |  4
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חברת הכנסת עידית סילמן היממה לפני כחודש את כל המערכת הפוליטית, שהתעוררה לבוקר סוער במיוחד. פרישתה מראשות הקואליציה ומהקואליציה בכלל, שינתה את המפה הפוליטית ושמה את הכנסת במצב של 60-60. היום (שני), התראיינה לראשונה עידית סילמן לעמית סגל בחדשות 12, והסבירה את הצעד המפתיע שלה, שהגיע לאחר כשנה שבה תמכה בפה מלא בממשלת בנט-לפיד.
סגל שאל אותה מה היא גילתה חדש על הממשלה באותו בוקר שלא ידעה לפני כן. "האמת, נתתי צ'אנס - אבל טעיתי." אמרה סילמן, "טעיתי, וזו גם הזדמנות לבקש סליחה. סליחה מבוחרי ימינה המאוכזבים, וסליחה מאנשי המחנה הלאומי, שהרגישו שנעשה להם עוול. אני באמת חשבתי שאחרי 4 סבבי בחירות צריך לתת צ'אנס לממשלת אחדות, לממשלה של כולם. בסופו של דבר, טעיתי. מצאתי שמילים יפות כמו 'אחדות' ו'ריפוי' לא קיימות כאן, הרי הממשלה הזו מתנהלת בלי המחנה הלאומי".
סילמן טענה כי "חשבתי שלימינה יש וטו בנושאי דת המדינה, אבל ראינו כרסום זוחל בסטטוס קוו מאז תחילת ימי הקואליציה. כרסום שמוביל לביטול הזהות היהודית של מדינת ישראל. יש דברים שלא נגעו בהם 70 שנה, בממשלות שמאל הכי קיצוני שהייתה לא נגעו ועכשיו פתאום נוגעים. זה סטטוס קוו של כל עם ישראל, לא רק של עידית סילמן. כל מי שחשוב לו שבת וזהות יהודית. דברים שהם ליבת העם היהודי ועכשיו הם על המוקד ואין מי שיעצור ויעמוד בפרץ ויגיד 'בזה לא נוגעים'. אף אחד לא התכוון לעמוד מול ישראל ביתנו ולהגיד שעוצרים".
 
בהמשך שאל אותה סגל האם היא שוחחה עם רוה"מ בנט מאז הפרישה. "בסופו של דבר הלכתי עם הלב ועשיתי מה שנכון. מרגע ההחלטה, ויתרתי על מסכת הלחצים הרבה שידעתי שתגיע" אמרה. ומה לגבי השריון שלכאורה הובטח לה מיו"ר האופוזיציה נתניהו? "אני יכולה להגיד שממש לא. לא היה. הייתי בתפקיד חיי, זה היה החלום שלי להיות יו"ר קואליציה ויו"ר ועדת בריאות. לא יודעת מה יהיה מחר, הלכתי עם הלב. יכולתי לקבל כל מה שרציתי כאן ועכשיו. כל מה שאני רוצה יכולתי לבקש כדי לשמור את הקואליציה. אבל לא רציתי".
בהמשך הגיבה סילמן על ההתקפות שחטפה מחברי האופוזיציה בשנה האחרונה טרם עברה לצד שלהם, ואמרה: "נכון, מיילים קשות, אבל הבנתי שזה הגיע מדם ליבם של האנשים. אנשים שהבטחנו להם דבר אחד והם קיבלו ההפך. הם צעקו והיה להם קשה ואני מבינה. הקשבתי להם, לא נשברתי"
 
בסוף שאל אותה עמית סגל מי לדעתה ראש ממשלה טוב יותר, נפתלי בנט או בנימין נתניהו, וענתה כי "אני לא מחלקת ציונים. אני רוצה לדבר בערכים ולא באנשים. אני מסתכלת על הממשלה ומבינה שהיא איבדה את דרכה. הבא או הבאה בתור זה עניין של זמן. לממשלה הזו אין רוב לא בכנסת ולא בעם. אני קוראת לחברים שלי מתקווה חדשה וימינה - המדינה הזו חשובה והגורל שלה בידיכם. הממשלה הזו והקואליציה על זמן שאול. אין לה רוב בעם. הרכבת כבר יצאה מהתחנה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    היא לא אמיתית
    בוחרת 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סילמן מייצגת את פשיטת הרגל של כנסת ישראל כשאנשים כמוה מסתובבים בכנסת זה פשוט מעיד על התת רמה שיש בכנסת ישראל מבחינתי היא מצטרפת לחבורת הכלום של רגב אמסלם ושאר הטראש בכנסת ישראל
    סגור
  • 3.
    ממש סוס טרויאני
    רגב 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתולה על בטוח, התנהלות של מנצנצת במחצית הראשונה כדי שתוכל ליפול במחצית השנייה. כמה שילמו לה?
    סגור
  • 2.
    אישה מוכה
    סילמן 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כולם לראות בטוויטר איך בעלה מכניס לה מילים חפה, ממש,אישה מוכה . מי היה שומע על הפוסטמה לולא הייתה מלקקת לבנט...
    סגור
  • 1.
    13 חשפו הערב: היא בובה על חוט המופעת ע"י בעלה
    משה 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ראו בתחקיר איך הוא מכתיב לה מה לומר על כל צעד ושעל בראיון - כולל אי אמירת אמת. המסכות נפלו הערב ובגדול. יצאתי בתחושה שהיא לא יותר מ"קוף" של שמוליק סילמן בכנסת. מטורף!
    סגור