משפט

תביעה ייצוגית: למרות ההבטחה, העירייה המשיכה לגבות על חניה

בקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית הוד השרון בסך 3.4 מיליון שקל בגין חיוב תשלום במקומות שלא אמורים להיות בתשלום. עו"ד שימי גולן: "לא ייתכן שהעירייה מחליטה שלא לגבות בגין השימוש בחנייה, אך מנגד לא תחסום את אפליקציית התשלומים שממשיכה לחייב משתמשים שאינם מודעים להחלטה" 
מערכת ice |  1
אמיר כוכבי ראש עיריית הוד השרון (צילום פלאש 90, יגאל זלמנסון, מתוך אתר פיקיויקי)
תושבת ראשון לציון הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית הוד השרון בסך 3.4 מיליון שקלים. התביעה הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי. 
עיקרי הטענות שהובילו לבקשת התביעה: לפני כשנתיים העירייה הודיעה כי לא תהיה יותר אכיפה על חנייה בכחול לבן בעיר, אך מנתונים שמסרה העירייה בתשובה לבקשת חופש המידע התברר כי, למרות ההבטחה, היא גבתה 4 מיליון שקל בתקופה הזו באמצעות אפליקציות החנייה.
 
התובעת שילמה עשרות שקלים בשנים האחרונות, וגילתה לאחרונה שהיא בכלל לא הייתה אמורה לשלם.
בהודעה שפרסמה בזמנו העירייה נכתב: "אלו ימים מאתגרים לכולנו, בנסיבות שנוצרו לא תהיה אכיפה על חנייה שנתית באזורי כחול לבן". מאז, ההחלטה עדיין בתוקף. 
 
"מדובר בחוסר צדק משווע" אומר עו"ד שימי גולן, המייצג את התובעת. "לא ייתכן כי העירייה מחליטה שלא לגבות בגין השימוש בחנייה אך מנגד לא תחסום את אפליקציית התשלומים שממשיכה לחייב משתמשים שאינם מודעים להחלטת העירייה. אין מנוס מלהשיב למשתמשי החנייה בשנתיים האחרונות את כספם, וזאת בשל טעות טכנית של העירייה אשר לא הורתה לאפליקציות התשלומים להפסיק את הגבייה".
מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "עיריית הוד השרון מקפידה קלה כחמורה בשמירה על הוראות החוק. התובענה התקבלה בעירייה לפני מספר ימים והאמור בה ייבחן על ידי הגורמים המקצועיים ותוגש תגובה לבית המשפט במועד שיקבע לכך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    66676
    66666פ6 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    637
    סגור