משפט

ריאיון העבודה שהוביל לפיצוי כספי בסך 6,000 שקל

תושבת שועפט בירושלים, בעלת תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול, הוזמנה לריאיון עבודה בזום בחברת גל מטבחים. מיד לאחר הריאיון הגיע אליה מייל שחשף את הסיבה לכך שלא התקבלה לעבודה. התובעת החליטה להגיש תביעה שהסתיימה בפשרה והתנצלות. גל מטבחים: "לדעת עברית - דרישה בסיסית. מדובר בתביעת סרק" 
מערכת ice |  14
בית משפט (צילום freepik)
תושבת שועפט בירושלים, בעלת תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול, הוזמנה, כמו רבים אחרים, לריאיון עבודה בזום בחברת גל מטבחים. האישה לא התקבלה לעבודה בחברה, אבל מה שאירע לאחר הריאיון הביא אותה להגיש כנגד החברה תביעה בבית הדין האזורי לעבודה, כך על פי דה מרקר.
 
האישה ראתה שבאופן סימולטני, כאשר התחברה לזום, היא קיבלה מייל מהמראיין שאמור לראיין אותה ובו כתוב: ״מגזר ערבי, גם קושי בשפה״. מיד לאחר התקרית שהתפרשה כפוגענית היא קיבלה מהחברה מייל נוסף ובו נכתב ״היי, המייל הקודם נשלח בטעות״.
מתוך עלבון האישה פנתה לקליניקה של האוניברסיטה העברית שלקחה חסות משפטית על האישה והגישה בשמה תביעה. השבוע הסתיימה התביעה בהסכם פשרה בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים. הפשרה כללה פיצוי של 6,000 שקל ומכתב התנצלות, מבלי להודות בטענות לאפליה.
 
בכתב התביעה נכתב כי הריאיון הקצר: ״התנהל כולו בצורה שאינה מכבדת או רצינית״ כלפיה, כאשר המראיין ניהל את השיחה בטון נוקב ומשפיל. עוד נכתב כי המראיין התייחס למגוריה בשועפט ולחוסר ניידותה ברכב פרטי כ- ״מכשול בהגעה״ למשרדי החברה. כחודש לאחר מכן, קיבלה הודעה כי לא התקבלה - והמשרה אוישה בידי אדם אחר.
בכתב ההגנה, טענה חברת גל מטבחים כי התובעת לא התקבלה משום שנמצאה מועמדת מתאימה ממנה. עוד מסרה החברה כי לאום התובעת היה ידוע לפני זימונה לראיון, ולכן עצם הזימון מעיד ש"היותה בת המגזר הערבי לא היווה כל שיקול בעניינה", וכך גם למקום מגוריה לא ניתן לו כל דגש מיוחד בריאיון.
 
בעניין המייל, טענה החברה כי אלה נקודות שכתב המראיין לעצמו הדורשות לדעתו הבהרה במהלך הריאיון, שכן עליו לבדוק את רמת ידיעת השפה העברית, דרישה בסיסית למשרה המוצעת.
עם זאת, נכתב כי המראיין התרשם שרמת העברית של התובעת אינה מספקת עבור המשרה אליה התמיינה, הכרוכה בהתקשרות שוטפת עם ספקים בשפה זו. בנוסף, נטען כי כמחצית מעובדי החברה הינם מהמגזר הערבי.
לבסוף הגיעו הצדדים לפשרה על הפיצוי וההתנצלות, שקיבלה השבוע מעמד של פסק דין. מכתב ההתנצלות יכלול בין היתר את לשון ההודעה שנשלחה לתובעת, ההבנה שהיא נפגעה ממנה והתנצלות החברה על כך.
מחברת גל מטבחים נמסר בתגובה: ״מדובר בתביעת סרק הנעדרת כל עילה. מדובר בבחורה שזומנה לראיון עבודה ולא התקבלה למשרה מאחר ונמצאה מועמדת מתאימה יותר - ותו לא. טענת התובעת ל'אפליה' מסוג כלשהו נעדרת כל היגיון. כמחצית מעובדינו הינם מהמגזר הערבי - ועובדה זו כשלעצמה שומטת את הקרקע תחת טענות התובעת. הסיבה היחידה לכך שהסכמנו להסדר הפשרה היא שהמשך ניהול ההליך כרוך בבזבוז זמן ומשאבים ובעלויות גבוהות יותר, קרי, משיקולי עלות-תועלת בלבד".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    בית משפא אפס
    אא 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחורה מדברת ערבית לא מתאימה לתפקיד לא הבנתי מה הבעיה???? אם אני אלך לעסק למגזר הערבי יקבלו אותי??? מה זה הטימטום הזה
    סגור
  • 11.
    גם אני לא מוכן לשמוע מבטא ערבי ובטח לא לראות פרצוף תחת
    עירן 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ימח שמם הערבים
    סגור
  • 10.
    המתראיינת פגעה בכל המגזר הערבי
    דניאל 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי עכשיו ישקלו אם בכלל לראיין אותם
    סגור
  • 9.
    היה מגיע להם 60 אלף כנס
    Barak810 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 5
    למה רק 6?
    סגור
  • לפי מה שכתבת מבינים שאתה מה'מגזר'
    מאיר 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנס, לא כנס
    סגור
  • טען עוד
  • מקסים.
    .. 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנס*. כמה אירוני.
    סגור
  • 8.
    נפתח הסכר
    אבי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עכשיו כל אחד מהמגזר הערבי שלא יתקבל לעבודה כי הוא לא מתאים לדרישות התפקיד יתבע את המעסיק. זו מהיום תהיה השיטה. עדיף כבר לא לזמן אותם אחרת יעלה ביוקר לכל בעלי העסקים
    סגור
  • 7.
    לא נותנים פרנסה לערבים (ל"ת)
    קותי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור
  • 6.
    חב. גל מטבחים
    נוי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 4
    נבלה סחטנית. לא מתאימה מה לעשות? לדפוק את חב. גל במסווה של אפליה עאלק. אני הייתי הולכת עד הסוף ומגישה נגדה תביעת לשון הרע. הנבלה השיגה את מבוקשה וקיבלה כסף. שיהיה לה לתרופות אמן
    סגור
  • 5.
    יהודים כביכול
    איציק 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    השנאה שלחלק מאנשי השמאל למדינה שלנו כבר עברה מזמן את הגבול , מלחמת אחים בפתח ? יש מצב
    סגור
  • 4.
    הזוי. פשוט בושה למערכת המשפט (ל"ת)
    משה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 3.
    אבל הם מעדיפים קייסים לתקשורת ולא כל אחד
    טוב שיש קליניקה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה שעיצבן לא פחות היה הקטע על תחבורה. מקומות עבודה חייבים לתת עדיפות לתחבורה ציבורית.
    סגור
  • 2.
    מוסדות אקדמיה רשעים מפרקים את מדינת ישרא
    עמוס 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ישראל הערבים שולטים בכל המגזרים וזכות לכל חברה להעסיק את מי שמתאים להם שוב מוכח שבתי המשפט בישראל הורסים את המרקם היהודי בארץ צריך לעשות סוף לזה .
    סגור
  • 1.
    מוסדות אקדמיה רשעים מפרקים את מדינת ישרא
    עמוס 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ישראל הערבים שולטים בכל המגזרים וזכות לכל חברה להעסיק את מי שמתאים להם שוב מוכח שבתי המשפט בישראל הורסים את המרקם היהודי בארץ צריך לעשות סוף לזה .
    סגור