משפט

ענקית השכרת הקורקינטים נתבעת: "גובים כסף שלא כדין"

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד ענקית הקורקינטים TIER בסכום של למעלה מ-2.5 מיליון שקל הוגשה השבוע לבית משפט מחוזי בתל-אביב, בטענה שכל המשתמשים בשירותי הקורקינטים שלה חויבו חיובי יתר

אבי פוגל | 
קורקינטים של Tier (צילום יח"צ)

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגשה בשבוע שעבר תביעה ייצוגית נגד 'טיר אופריישנס ישראל', חלק מתאגיד Tier Mobility הגרמני, המציעה שירותי השכרת קורקינטים ואופניים שיתופיים בטענה שהיא גובה מלקוחות מעבר מה שאמורה לקבל.   

בכתב התביעה שהוגש ע"י עו"ד עידן סגר נכתב: "לקוחות TIER שוכרים ממנה את הכלים השיתופיים באמצעות אפליקציה סלולרית, על מנת להתנייד בעיר. בגין הנסיעה על הכלים השיתופיים, גובים TIER תשלום המורכב משני רכיבים, הכוללים מע"מ: דמי פתיחה קבועים על סך של 2 ש"ח מחיר לדקת נסיעה בכלי השיתופי ו- 0.8 ש"ח לדקת נסיעה. 
לטענת עוה"ד סגר: בתנאי השימוש של חברת הקורקינטים, נקבע כי בעת חיוב הצרכן בדמי הנסיעה "חלקי דקות ייגבו כדקות מלאות" בפועל, 'טייר' מעגלת תמיד את משך הנסיעה כלפי מעלה, וגובה מן המשתמשים דמי נסיעה ביתר, עד לדקה עגולה עוקבת. כך, למשל, אף אם לקוח רכב על כלי שיתופי במשך 10 דקות ושנייה אחת בלבד, תגבה ממנו המשיבה תשלום בגין 11 דקות.
 



"בחירתו של עוסק לגבות תשלום ליחידת מידה שלמה, אינה מאפשרת לו לעגל (תמיד!) את החיוב כלפי מעלה, כאשר הלקוח ביצע שימוש בחלק יחסי מיחידת המידה שלפיה מתומחר השירות". נטען בכתב התביעה. לטענת עוה"ד סגר "הדבר מתבקש, מקל וחומר, בשירות הטכנולוגי שבענייננו, המופעל על ידי חברת הקורקינטים באמצעות אפליקציה המאפשרת – ובנקל – לחשב את התעריף לדקה במדויק, ומבלי לחייב את הלקוח בגין זמני נסיעה שלא צרך בפועל". 

בנוסף טוענת התביעה כי חישוב מדויק כאמור של דקות הנסיעה, נעשה למשל על ידי מתחרתה של TIER-, חברת dott ההולנדית, שהחלה אף היא לאחרונה לספק למשתמשים בגוש דן שירותי השכרה של כלים שיתופיים.
יש לציין כי תביעה ייצוגית זו מצטרפת לתביעות ייצוגיות נוספות שהוגשו נגד המתחרים של הנתבעת-   LIME' ,WIND ,BIRD ולפי הטענה גם הן משתמשות בפרקטיקה זו. בכתב התביעה נטען כי TIER, בהתנהלותה, גובה מהלקוחות המשתמשים בשירותיה סכומי כסף שלא כדין, מבלי שהיא מספקת להם תמורה כלשהי בגינם. הנוסף היא מקפחת ומטעה את לקוחותיה, מפרה את החוזה האחיד מולם בחוסר תום לב ומתעשרת על חשבונם שלא כדין". 
תגובת TIER טרם התקבלה. לכשתתקבל נפרסמה במלואה.  

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה