משפט

ערוץ 14 בדרך לבג"צ: מי אוסר עליו לשדר?

מרצ אוסרת על עיתונאי ערוץ 14 לשדר ממטה המפלגה בליל הבחירות, ערוץ 14: "נעתור לבג"צ" ואיך הגיבה המפלגה של זהבה גלאון?

מערכת ice | 
ערוץ 14 נגד לפיד (צילום צילום מסך)
לאחר שמרצ הודיעה כי היא אוסרת על עיתונאי ערוץ 14 לשדר ממטה המפלגה בליל הבחירות, ערוץ 14 מאיים בתגובה כי יעתור לבג"צ ובמכתב שנשלח היום (ראשון) ליו"ר המפלגה זהבה גלאון נכתב מה הסיבות לכך.
"כמו יתר אמצעי התקשורת, גם מרשתי קיבלה את ההודעה ששלחה מפלגת מרצ לאמצעי התקשורת לבוא לסיור מקדים במטה הבחירות של מרצ בבניין המועצה לישראל יפה בשד' רוקח 80 ת"א היום 30.10.2022 בשעה 12:00", נכתב. "כאשר יצר נציג ערוץ 14 קשר עם מר רועי נוימן החתום על ההודעה הנ"ל, השיב הלה כי ערוץ 14 אינו מאושר להציב עמדת סיקור במטה הבחירות של מרצ".
 
עוד הוסבר: "על פי כל דין, מרצ אינה רשאית למנוע מערוץ 14 מלסקר את הנעשה במטה הבחירות של מרצ ביום הבחירות, בדיוק באותו אופן שמרצ מאפשרת ליתר ערוצי הטלוויזיה ואמצעי התקשורת לקיים את הסיקור. מבלי למצות את כל טענות מרשתי, בסירובה של מרצ כאמור יש משום פגיעה בחופש העיתונות, בחופש הביטוי, בעיקרון השוויון, אפליה פסולה, ופגיעה בזכותם של צופי ערוץ 14 לקבל סיקור מלא של כל הנעשה במערכת הפוליטית ביום הבחירות. כידוע, מרצ הינה גוף דו-מהותי עליו חלים כללי המשפט הציבורי והחוקתי, ובפרט בכל הנוגע לבחירות"
איתי וולמן, מנכ"ל הערוץ, מסר לאחר ההודעה: "ערוץ 14 יפעל בכל הכלים המשפטיים למנוע אפליה והדרה של עיתונאי הערוץ מלסקר את החדשות ולהביא את מלא האינפורמציה לצופיו הרבים".
ממרצ נמסר בתגובה לערוץ 14: "ערוץ התעמולה 14 יכולים להעביר את התעמולה שלהם מכל מקום אחר במדינה. מרצ עסוקה בדבר אחד בלבד: להפיל את האסימון שאם מרצ לא עוברת, נתניהו בן גביר וסמוטריץ׳ יבטלו את הדמוקרטיה בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה