משפט

לוין מבהיר: "לא תהיה הקפאה של החקיקה אפילו בדקה"

המהפכה המשפטית היא יעד מוצהר של שר המשפטים יריב לוין ומתמקמת חזק על הכוונת שלו, והוא לא מתכוון לפספס אותה גם במחיר אי נעימות עם מוסד הנשיאות  

דוד זולדן |  2
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר המשפטים יריב לוין דוחה את ניסיונות התיווך והפשרה של הנשיא הרצוג שנועדו לרכך את הרפורמה המשפטית ואומר בקול רם וברור: "שלא יהיה ספק, לא תהיה הקפאה של החקיקה אפילו לא בדקה, אנחנו למודי ניסיון, היה שר משפטים, אדם בעל יכולות לא פחותות משלי, פרופ' פרידמן, והוא בא עם יוזמות די מינימליות וכמובן שהמערכת מסמסה אותן בהידברויות אינסופיות שתכליתן הייתה רק למנוע ממנו לעשות משהו. לי זה לא ייקרה. אני מכיר את הליכי החקיקה בכנסת היטב, ולא אאפשר שום עצירה של תהליכי החקיקה". 
 
את הדברים אמר שר המשפטים יריב לוין בראיון אצל שרון גל ברשת 13 והבהיר כי לא יתקיים עיכוב בהליך החקיקה של הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, וכי איננו מוכן בנוסף לכך לדון בהצעות פשרה בנושא.
 כזכור, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה אמרה היום כי הצעות החוק של השר יריב לוין ושל יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן לשינוי פניה של מערכת המשפט "אינן משיגות תוצאה מאוזנת, אלא הסרת האיזונים והבלמים". בדיון בוועדה אמרה המשנה למשפט ציבורי-חוקתי אביטל סומפולינסקי כי ההצעות יוצרות "מבנה משטרי שלא תהיה בו הגנה אפקטיבית לזכויות אזרח", וכי הרוב המוצע לפסקת ההתגברות, 61 ח"כים, הוא "חריג בכל קנה מידה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא רק מקדם את נבצרות ביבי,לא
    חכה ונראה. 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תהיה ברירה אחרת.
    סגור
  • לוין
    אחת שאיכםת לה 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוין מחפש להפיל את ביבי לא לעזור לו. בוא רוצה את מקומו. הוא כמו פוטין
    סגור