משפט

הוקמה סיעת התא הגאה בלשכת עורכי הדין

אחרי ארבע שנים של עשייה ציבורית, החליט עורך הדין גיא סרוסי להקים את סיעת "לשכה אחרת לכולם!", המהווה את התא הגאה למועצה הארצית ולמחוז תל אביב בלשכת עו"ד
מערכת ice |  2
גיא סרוסי (צילום אילן אסייג)
עורך דין גיא סרוסי, לאחר כמעט ארבע שנים של עשייה לציבור עורכי הדין,  החליט להקים את סיעת לשכה אחרת, לכולם! למועצה הארצית ולמחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, המהווה את התא הגאה בלשכת עורכי הדין.
 
"הקמנו את הסיעה כדי לענות על צרכיהם של חברי הקהילה הגאה מתוך לשכת עורכי הדין." עוד ממשיך סרוסי: "כמי שחבריו וחלק משותפיו הם חברי הקהילה הגאה, אני ער לצרכים ולקשיים המשפטיים איתם מתמודדת הקהילה הגאה".
בתפיסתם, חברי סיעת לשכה אחרת, לכולם! עומדים על כי הקהילה הגאה היא חלק אינהרנטי מהחברה הישראלית והגיע העת להפסיק להתעלם מכך. 
עו"ד סרוסי: "אנחנו ב׳לשכה אחרת לכולם׳ שמים את זה על השולחן - לשכת עורכי הדין וחבריה חייבים לדאוג ללהט״ב ועליהם להעלות את הנושא הזה בסדר העדיפויות. עורכי דין צריכים לדעת לתת מענה לכולם ולכולן, עורכי דין צריכים להעלות על סדר היום המשפטי את הקשיים המשפטיים של הקהילה הגאה ועורכי דין צריכים לסייע לארגונים ולנדרשים סיוע משפטי בקהילה הגאה. 
"במסגרת זו תפעל הסיעה ליצירת מערך הכשרות של עורכי דין לדיני משפחה לקהילה הגאה- כך שיוכרו כבעלי התמחות ספציפית בעניין. הסיעה תביא למודעות את הקשיים המשפטיים איתם מתמודדים עורכי דין גאים, עורכי דין המטפלים בחברי הקהילה הגאה וחברי הקהילה הגאה. 
"יינתן ביטוי לנושאים משפטיים רלוונטיים איתם מתמודדים חברי הקהילה הגאה בפורומים השונים- ועדות מקצועיות, ועדות סטטוטוריות, משרדי הלשכה בנושאי משפחה בלשכה, אזרחות ומעמד אישי. כמו כן יוקדשו ימי עיון וכנסים שיתנו ביטוי ישיר לקהילה הגאה וזכויותיה". 
עו"ד סרוסי מגיע למערכת הבחירות הקרובות עם רקורד מוכח של עשייה אחרת  לטובת ציבור עורכי הדין בין אם במסגרת הוועדה למטבעות קריפטוגרפים המשמש כיו"ר משותף שלה, בין אם בעולמות הליטיגציה המשמש כסגן יו"ר הועדה הארצית, בין אם שתי תכניות הרשת ששודרו במסגרת מחוז מרכז, ובאירועים שונים של הלשכה לטובת ציבור עורכי הדין.
הסיעה מורכבת מעורכי דין צעירים, ותיקים, חילונים, מסורתיים, מזרחים אשכנזים, ובליבה- עורכי הדין מהקהילה הגאה ועורכי דין שמטפלים בקהילה הגאה. חברי הסיעה מתנדבים בארגונים הגאים ומהווים עמוד תווך בהם. שותפתו של סרוסי להקמת הסיעה היא עורכת דין שגית ארגמן הוט, המשמשת כיו"ר משותפת בוועדת זכויות להט"ב בלשכת עורכי הדין.
כמו כן תפעל הסיעה במישורים נוספים המשמעותיים לכלל ציבור עורכי הדין: 
שמירה על מעמדו של עורך הדין ולשכת עורכי הדין - הסיעה רואה לנכון לנהל מאבק עיקש על שמירת מקומם של נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים.  
הסיעה תנגיש את לשכת עורכי הדין לחבריה -  הלשכה הינה רלוונטית ללא מעט עורכי דין.
הלשכה היא איגוד מקצועי עבור עורכי הדין. עצמאים, שכירים, משרדים גדולים, בינוניים וקטנים. שפת הלשכה צריכה לדבר לכולנו. מטרת הסיעה היא לקיים פעילויות שונות בעלות תוכן רלוונטי אשר יהוו תמורת הולמת לדמי החבר השנתיים.
מיטוב דמי החבר ושקיפות למינויים בלשכה - דמי החבר הם אחד הדברים החשובים ביותר עבור ציבור עורכי הדין. התמורה בגין דמי האגרה חייבת להשתפר. הסיעה תפעל ליצירת לדמי חבר מדורגים לבחירת עורכי הדין - כך שעורכי הדין יוכלו לבחור את מסלול דמי החבר הרלוונטי עבורם - ביחס לפעילויות והשתלמויות הלשכה.
בנוסף הסיעה תפעל בקדנציה הקרובה לשינוי מהותי באופן פרסום התקציב של לשכת עורכי הדין, והנגשתה כך שיהיה מובן וברור לכלל ציבור עורכי הדין. זאת לצורך ביקורת ומעקב אחר הוצאות הלשכה מחד והשימוש שנעשה בדמי החבר השנתיים מאידך.
הנחה בדמי חבר למתנדבים - כמי שעוסקים בהתנדבות באופן שוטף הסיעה תפעל להביא לידי ביטוי הנחה בדמי החבר לעורכי דין המתנדבים בתוכניות כגון שכר מצווה, ובעלי פעילויות פרו בונו ענפות.
מהסיעה החדשה נמסר: "אנו מאמינים ובטוחים כי בכוחנו להביא בשורה משמעותית ללשכת עורכי הדין, ולקהילה הגאה תוך ייצוג אמיתי ונכון לקהילה. זה אינו מס שפתיים, הרקורד המוכח של חברי הסיעה מוכיח זאת. אנו לפני שינוי אמיתי וב-20.6.23 אנו מתכוונים להתחיל ולהוכיח זאת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כמה להטב בסיעה של התא הגאה אם בכלל?
    Yossi 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי בסיעה?
    סגור
  • 1.
    כמה נשים נמצאות בסיעה של התא הגאה אם בכלל? (ל"ת)
    ליעד 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור