משפט

קרע בקואליציה? נתניהו נפגש עם לוין ואמסלם: זה מה שסוכם

מחלוקת בין נתניהו לשרים בכירים בליכוד בנוגע להמשך הרפורמה. האם יסתפקו בצמצום עילת הסבירות או שיחליטו על חוקים נוספים במסגרת קידום החקיקה?
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אחרי הדיון הראשון בוועדת החוקה אמש שעסק בעילת הסבירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש במהלך הלילה עם שר המשפטים יריב לוין, השר במשרד המשפטים דודי אמסלם והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ודן איתם בכובד ראש לקראת המשך קידום חוקי הרפורמה המשפטית.
נתניהו החליט לקדם כרגע רק את החוק לצמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה ולאחר מכן לבחון את הדברים ולקבל החלטה נוספת. הדיון יתמקד בשאלה עד כמה התקדמות חד-צדדית ללא תמיכת האופוזיציה תעורר מחאת ענק מחדש.
בניגוד לעמדת נתניהו, לוין ואמסלם שואפים לקדם חלקים נוספים מהרפורמה כבר בכנס הקיץ הנוכחי – ביניהם חוק היועמ"שים או שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. עם זאת, בסופו של דבר הוחלט לקדם את צמצום עילת הסבירות בשלוש קריאת עד סוף הכנס, ורק בהמשך להחליט האם לקדם חוקים נוספים לפני הפגרה.
ועדת החוקה של הכנסת חידשה אמש את הדיונים על הרפורמה המשפטית אחרי הפסקה בת שלושה חודשים, כאשר על סדר היום צמצום הביקורת של בית המשפט סביב 'עילת הסבירות'. לפי הנוסח החדש שהופץ על-ידי יו"ר הוועדה שמחה רוטמן, לחוק יסוד: השפיטה יוכנס התיקון הבא: "מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה, ראש הממשלה, שר משריה או נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, בעניין סבירות החלטתם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי פחדן
    ביבי פחדן 06/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביב פחדן
    סגור