משפט

רשות המסים פתרה את בעיית הקריפטו: מי מעכב את ההחלטה?

בפסק הדין החליט שלושת שופטי בית המשפט העליון: "בדיון שהתקיים בפנינו נמסר כי הטיפול בנוהל הנוגע לתשלום כספי המס במצב דברים זה נמצא בשלבים מתקדמים, אך נדרש לאישורים נוספים גם בדרגים הבכירים ביותר"
מערכת ice |  1
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום shutterstock)
בתביעה של אלמוני נגד רשות המסים, בנק ישראל והיועצת המשפטית לממשלה למתן צו על תנאי, העתירה עוררה את המורכבויות הכרוכות בתשלום מס הכנסה בגין רווחים ממטבעות דיגיטליים בחו"ל על רקע הקשיים שמעוררת העברת כספים כאלה לישראל.
בפסק הדין החליט שלושת שופטי בית המשפט העליון: "בדיון שהתקיים בפנינו נמסר כי הטיפול בנוהל הנוגע לתשלום כספי המס במצב דברים זה נמצא בשלבים מתקדמים, אך נדרש לאישורים נוספים גם בדרגים הבכירים ביותר".
 
עוד הוסבר: "במובן זה הדיון בעתירה בהיבטיה העקרוניים מיצה עצמו בשלב הנוכחי. הנחתנו היא שהטיפול בנושא אכן יושלם במהירות ראויה ובשקידה סבירה, והטענות שמורות בעניין זה. בפן הפרטני של העותרים עצמם, ההחלטות לפי סעיף 192 לפקודת מס הכנסה [נוסח חדש] התקבלו לאחר הגשת העתירה".
השופטים נימקו: "המשיבים הבהירו כי העותרים יוכלו לפנות ולהציג את קשיי התשלום שלהם באמצעות כספים או נכסים אחרים, באופן מפורט וממוסמך והנושא ייבחן לגופו. בהקשר זה הנחתנו היא – וכך ציינו בדיון – כי ככל שקיים קושי בלתי עביר בתשלום קודם להשלמת הנוהל – עובדה זו תקבל התייחסות מתאימה. זכויות הצדדים שמורות גם בעניין זה. בנתון לאמור העתירה נמחקת ללא צו להוצאות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היה צפוי
    אזרח 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיכשירו את השרץ
    סגור