משפט

רשות המסים מתכוננת לגל פיצויים: "תשלום תוך 3 ימים"

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המיסים טוען בוועדת הכספים: "רשות המיסים נכנסה לפעולה כבר ב-7 לאוקטובור, נפתח המוקד באשקלון, בר"ג, מוקד נזק ישיר. מאז המוקדים עובדים ללא הפסקה, למעט מספר שעות במשך הלילה. גיבינו את המוקד הטלפוני, כולל בשבת ניתן מענה טלפוני, כדי לתת מענה לציבור. הם עובדים מ-8 בבוקר עד 7 בערב"
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום shutterstock)
ועדת הכספים מקיימת כעת דיון בנושא חרבות ברזל והערכות הממשלה למתן פיצוי בעקבות הלחימה. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, התייחס לעניין  התמיכה במשק והבהיר: "בצוק איתן חודש אל תוך המלחמה הביאו לוועדה תקנות, שאלות של פיצוי, עכשיו בגלל שהאירוע הוא גדול ומשמעותי יותר".
עוד הוא הוסיף: "אנחנו כבר מאמצע שבוע שעבר עובדים, יש מודלים שמשרד האוצר עובד איתם, יקח 24-48 שעות עד שיגבשו ויהיה מתווה ארצי לכל העסקים בארץ, זה יהיה מאוד דומה למעגל האחרון בקורונה, על בסיס השוואת מחזורים, שיתן מענה על הוצאות קבועות, לשכר עובדים, אנחנו יושבים עם משרד הכלכלה, מול המגזר העסקי, נצא למתווה עוד השבוע הזה, היתרון שיש מנגנונים, צריך לדייק אותם". 
 
סמוטריץ' המשיך: "צריך תיאום מלא במישורים הכלכליים השונים, ואני בתיאום מלא עם הנגיד, הכלכלה הישראלית יכולה לתמוך את המצב עד לניצחון גם בזירה הצבאית וגם האזרחית, נכנסו לאירוע בצורה טובה מאוד. יש לנו עתודות מזומנים גדולים, החשב מנהל את זה בצורה טובה מאוד. אנחנו נערכים לתרחישים הכי קשים, שיהיה הכל, כולל רכבות שיסעו, ואוניות, עם כל עניין הביטוחים"
לסיום טען: "הסיוע המיידי שנתנו בדרום פועל: תזרימית דחייה של תשלומי מע"מ, של ביטוח לאומי, של תשלומי ביטוח, אנחנו עובדים על דחיית כל המועדים, אין אף אדם שלא יסתבך עם ביטוח לאומי, מע"מ או משהו אחר, כי הוא בצו 8 או מפונה, או מסיבה דומה. הבנקים נכנסו למצב עם כיסים מלאים, והם חייבים להיכנס מתחת לאלונקה בהקשר הזה, ואני לא רוצה להגיד מה אם לא. אם זה לא יעבוד בטוב, זה יעבוד בחקיקה". 
עוד אמר: "בצד הכלכלי, בשמחת תורה פתח משרד האוצר את החמל שלו, כדי לאפשר לצהל לעבוד באפס בירוקרטיה ומגבלות, המשכנו בתמיכה בכל משרדי הממשלה, שהמטרה היא לעבוד, לסגור מעגלים ולתת מענה למשרדים. מהר מאוד עלו הצרכים מהשטח, וכל צורך קיבל מענה. מס רכוש - כ-200 איש ירדו דרומה, נתנו מענה, יש כבר מקדמות, זו מערכת שעובדת טוב וצריך לוודא שהיא ממשיכה לעבוד טוב. יש עין גם על הצפון, בתקווה שלא נצטרך. 
עוד הובהר: "קיבלנו החלטה על מענק מידי בסדר גודל של 80 מיליון שקל למי שפונה מהבית, בלי קשר לנזקים ופיצוי, כל אחד דחפנו הכי מהר שאפשר. הפינוי אינו בעיה כלכלית, יש כסף לפינוי. שמחליטים לפנות או לא, זו לא החלטה של כסף, זו החלטת מדיניות שנגזרת מהרבה מאוד שיקולים. נתנו גם מענקים ראשונים לעיריות מתוך הבנה של הצורך".
תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון התפרץ לדברי השר: "תפנו את מי שבלי מיגון, אם לא מגינתם את מי שביקשנו במשך שנים, אז תפנו. למי צריך לחכות? איזה תשובות יש לך לאותם אנשים שחוץ מלהתפלל שלא יפגעו אין להם כלום? הוציאו הודעה שאשקלון קיבלה 100 מיליון שקל, עוד לא קיבלה. 7 שנים אני צועק וכל פעם מקוששים עוד החלטת ממשלה. תכניסו את אשקלון לעוטף, היא חלק מהעוטף לצערי. אני צריך להמתין לוועדה שיקח 6 ימים שיעבור כמה מיליוני שקלים. העסקים סגורים, עיר רפאים, הפסדים של מאות מיליוני שקלים. אם משרד הביטחון נתן אישור ואומרים לי שהאוצר לא מאשר? מה אני יכול לעשות עם 60 מיליון שעלות הפינוי היא 300 מיליון"?
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני ציין בפתח הדיון: "הוועדה משתתפת בצער המשפחות, אנחנו מתפללים לרפואת הפצועים ולכך שהחטופים יחזרו במהרה הבייתה. התפללנו וקיווינו שמה שהיה לפני שנים לעם היהודי לא יהיה כאן, התנסנו במבצעים ודברים שנעשו עם השנים, אבל לא במצב כזה, אנחנו מדברים על תהליך די ארוך, אנחנו יודעים שכאשר בעלי עסקים, שמשלמים את השכירות על החודש שעבר, בעל עסק עושה חשבון שבסוף החודש יהיה לו פדיון ורווחים, ומתוך כך הוא יוכל לשלם גם את ההוצאות. במצב הנוכחי יהיו רק הוצאות ולא הכנסות. המדינה לא תוכל לעמוד מהצד במצב הזה". 
כמו כן טען: "דיברנו עם מנהלי הבנקים, בנק ישראל גם הודיע על צעד, במציאות לכל אחד מהבנקים יש תוכנית אחרת. נגיד בנק ישראל הכין תוכנית שאני לא מרוצה ממנה. אני מבקש שהבנקים יוותרו גם על תשלומי הריבית. העלאת הריבית הייתה בגלל האינפלציה, והמציאות השתנתה, אני פונה לנגיד, פשוט להוריד את הריבית".
שי אהרונוביץ, מנהל רשות המיסים: "רשות המיסים נכנסה לפעולה כבר ב-7 לאוקטובור, נפתח המוקד באשקלון, בר"ג, מוקד נזק ישיר. מאז המוקדים עובדים ללא הפסקה, למעט מספר שעות במשך הלילה. גיבינו את המוקד הטלפוני, כולל בשבת ניתן מענה טלפוני, כדי לתת מענה לציבור. הם עובדים מ-8 בבוקר עד 7 בערב, ונבחן מעבר לכך, אם תהייה דרישה. הגענו 200 עובדים בנוסף לעובדים הקבועים בקרן הפיצויים, כדי שיתנו מענה לנזק הישיר. צרפנו עוד שמאים כפרילנסרים, כדי שנוכל לעשות את הערכות השווי של הנזקים שהיו. באוזר העוטף עוד לא הגענו לבחון את הנזקים, בישובים שנפגעו מחדירות מחבלים וכו', כי הגעה לשם דורשת את אישור הצבא. אנחנו מתכוונים לבצע את הערכות בימים הקרובים, אם נוכל להיכנס בליווי הצבא ניכנס, ובכל מקרה אנחנו רוצים להתחיל לתת מקדמות לאותם ניזוקים". 
"במוקד באשקלון עובדים ממש תחת אש, יש קרוב ל-40 צוותים שמסיירים ומנסים כמה שניתן להגיע לניזוקים. ניצור מתווה עם ראש העיר כדי שאולי חברות קבלניות יועסקו ע"י העירייה ואח"כ נשפה אותן. יש מגעים עם חברת עמידר וכו'.  עד כה קלטנו עד 11 אלף מקרי נזקים, אנחנו מטפלים בכוח האדם הקיים ומגדילים אותו כמה שאפשר, כדי להגיע לכולם, למפות את הנזקים וכמובן לשלם".
לסיום אמר: "בנושא העוטף בנה צוות הפיצויים צוות שיטפל בצורה ממוקדת בעוטף, נגיע לאנשים בבתי המלון וכו', נבדוק עד כמה הנזקים ונבחן מה הנזק הישיר ומה העקיף. במנגנון התשלום הראשוני שכבר הוקם אתמול אנשים יקבלו תשלום תוך עד שלושה ימים, יש אנשים שלא הצליחו למלא, מחר הצוותים של קרן הפיצויים יגיעו לסייע בזה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה