רכב

מהפכה באלפי בניינים בישראל: זה מה שיקרה בחנייה שלכם

אושר בקריאה ראשונה בכנסת ישראל: קביעת הסדרים להתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים. בהצעת החוק, מוצע לקבוע הסדר שיאפשר הסרת חסמים ותמרוץ, תוך קביעת איזון ראוי בין צורך זה לבין השמירה על זכות הקניין של בעלי הדירות בבית המשותף
מערכת ice |  4
עמדת טעינה לרכב חשמלי (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המקרקעין, אליה הוצמדה הצעת חוק פרטית של חבר הכנסת בועז טופורובסקי. 16 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.
מוצע לקבוע הסדר שיאפשר הסרת חסמים ותמרוץ התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים, תוך קביעת איזון ראוי בין צורך זה לבין השמירה על זכות הקניין של בעלי הדירות בבית משותף. בהצעה הסדרים הנוגעים להתקנת עמדת טעינה בחנייה צמודה לדירה ובחנייה משותפת, ובחיבורן לחשמל הדירתי או המשותף, כאשר הדרישה לקבלת עמדת רוב בעלי הדירות משתנה בהתאם למידת הפגיעה ברכוש המשותף – החל מדרישה ליידוע בלבד לעניין עמדת טעינה הצמודה לדירה ועד דרישת רוב של שני שליש מבעלי הדירות להתקנת עמדת טעינה ברכוש המשותף. 

עוד מוצע לבטא את ההבחנה הקיימת כיום בפועל בין מפקחים על רישום מקרקעין שמפעילים סמכויות מנהליות לבין אלה שמפעילים סמכויות שיפוטיות. מוצע כי הסמכויות השיפוטיות יוקנו לדייני המקרקעין (המוסדרים בהצעת חוק זו), בעוד הסמכויות המנהליות יוקנו למפקחים על רישום המקרקעין כפי שקיים היום. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בבסיס ההסדר המוצע עומדת השאיפה לאזן בין זכות הקניין שיש לבעלי הדירות ברכוש המשותף לבין הרצון להקל את התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבתים משותפים ולשחרר חסמים לביצוע התקנה כאמור, וזאת בשל האינטרס הציבורי בהנגשה ובהרחבה של השימוש בכלי רכב מזהמים פחות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אידיוטים החכים שלנו. שום מילה על היבטי הבטיחות הדרושים.
    יוסי 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם רכב חשמלי נשרף בחניון מקורה, רק אלוהים יכול לעזור
    סגור
  • 2.
    לא בחניונים תת קרקעיים
    אזרח 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק עיליים
    סגור
  • 1.
    בכיה לדורות
    עמירם1 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 6
    לוקחים אופנה חולפת של מכונית חשמלית שתעלם בעוד מספר שנים והורסים את הסדרי החניה הקיימים. בעוד מספר שנים ידברו על הזיהום הגדול של מכונית חשמלית לעומת מכונית לא חשמלית ויחזרו למכוניות לא חשמליות. מה יעשו עם מקומות החניה אינני יודע. חלם.
    סגור
  • בעוד מספר שנים רכבים לא חשמליים יהיו לא חוקיים (ל"ת)
    חשמלטור 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור