משפט

תביעת הענק נגד טיקטוק - שהוגשה על ידי קטינים ישראליים

בתביעה הייצוגית נטען כי הרשת החברתית אינה בודקת ברצינות את הגיל המינימלי של המשתמשים (שעומד על 13), ובשל כך מאות קטינים מצליחים להירשם בלי בעיה לאפליקציה ולהיחשף לתכנים בעיתיים. הפיצוי שביקשו הוא נזק שמוערך ב-172 מיליון שקל
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום pixabay, shutterstock)
טיקטוק היא אחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר בעולם וכן גם בישראל, כאשר קהל היעד העיקרי שלה הוא בני נוער וצעירים. למרות שהגיל המינימלי עבור הרישום לאפליקציה הוא 13, מאות אלפי ילדים קטנים יותר מצליחים להירשם אליה ללא בעיה. בעקבות הנתון המטריד הזה, הוגשה לאחרונה תביעה ייצוגית כנגד החברה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
בתביעה שהוגשה על ידי שני קטינים נכתב כי טיקטוק לא בודקת את גיל המשתמשים בעת ההרשמה, והיא מסתפקת בכך שהמשתמש מציין את תאריך הולדתו. בנוסף, היא כלל לא מודיעה למשתמשים כי הגיל המינימלי לשימוש הוא 13, והיא לא מבקשת הסכמה מהוריהם של קטינים על השימוש באפליקציה.
 
"כל ילד, גם בגיל 8, יכול להירשם לאפליקציה ללא בעיה. כך נחשפים מאות אלפי ילדים לאפליקציה שעלולה לסכן אותם, לפגוע בהם ולעשות שימוש במידע הפרטי שלהם", צוין בתביעה. כמו כן, נכתב כי לרשת החברתית יש את היכולת לפקח על גילם של המשתמשים אך היא בוחרת במודע שלא לעשות זאת, משום שכמות גדולה של משתמשים צעירים עוזרת לרווחיות של החברה.
הפיצוי שביקשו בתביעה הוא 10,000 שקל לכל אחד מחברי הקבוצה (ילדים בני פחות מ-13 אשר השתמשו בטיקטוק), והשבה מלאה של כלל הרווחים שנעשו כתוצאה מהפרת הזכויות של הקטינים, אשר מוערך ב-172 מיליון שקל. מטיקטוק מסרו כי הם לא מגיבים על ההליכים המשפטיים שמתנהלים כרגע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה