משפט

הבחירות לבית שמש: האם עליזה בלוך תנצח למרות התגייסות גולדקנופף?

האם בחירות 2018 יחזרו על עצמם וגם הפעם תוכרע המערכה בבית שמש על חודו של קול? אותם מועמדים שכבר כבשו את כס ראשות העיר שוב נפגשים בעימות חזיתי ומצמצמים פערים 
דוד זולדן |  1
עליזה בלוך, משה אבוטבול (צילום פלאש 90/ יעקב לדרמן, הילל מאיר)
סקר דרמטי שערך מכון KANTAR בבעלותו של דודי חסיד מציג את הממצאים הבאים: ראש העיר עליזה בלוך מנצחת בבית שמש בסיבוב ראשון. בלוך עם 48% מקרב בעלי הדעה, אבוטבול עם 28% וגרינברג אחרון עם 24% בלבד.
פילוחים נוספים מהסקר של דודי חסיד בבית שמש מצביעים על מעורבות עמוקה של בלוך דווקא במעוזים החרדים: בשכונת רמה ד' החדשה מוביל משה אבוטבול עם 34% תמיכה, ראש העיר עליזה בלוך זוכה ל-28% מקולות תושבי השכונה, ושמוליק גרינברג ל-20% בלבד.
למרבה ההפתעה ולמרות שלא זכתה לתמיכת המפלגות החרדיות, 17% מהחרדים בעיר יצביעו לעליזה בלוך. בציבור הדתי המספרים שלה כבר מזנקים ל-70 אחוזי תמיכה, ובציבור החילוני-מסורתי מגיעה ראש העיר המכהנת ל-76%.
שלושה מתמודדים על ראשות העיר בית שמש, עליזה בלוך, משה אבוטבול ושמואל גרינברג ויש המכנים זאת: א- אבוטבול, ב-בלוך, ג-גרינברג. כל אחד מהם מצפה לקבל את הרוב הדרוש כדי להתמנות לראש העיר הבא של בית שמש. שלושתם מכירים את מסדרונות העירייה, שניים מהם כיהנו \ מכהנים כראש עיר והשלישי גרינברג כיהן כסגן למשה אבוטבול בשעתו.
גם בבחירות 2018 התמודדו שני מועמדים, אבוטבול נגד בלוך, והתוצאות הוכרעו על 'חודו של קול' (532 קולות) נדמה שגם הפעם אותם שמות יתחרו על קולות המצביעים. 
בבחירות ההן השיגה עליזה בלוך 22,463 קול לעומת אבוטבול 21,931. אחוז ההצבעה היה גבוה ועמד על 70.71%. אלא שהפעם מספר המצביעים גדל מ-64,379 ל- 88,316, תוספת של 24 אלף מצביעים חדשים בהם בני 17 שיצביעו בפעם הראשונה בחייהם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למי יצביעו החרדים
    חרדי שפוי 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כחרדי , אני יכול להעיד שהרבה מאוד חרדים יצביעו לעליזה בלוך, אם כל הבעיות שיש איזה זה עדיף מעסקנים חרדים...
    סגור