בארץ

תיעוד דרמטי: כך נראה הבניין בו שהו החטופים - לאחר שצה"ל טיפל בו

מבצע החילוץ הנועז "יד זהב" הסתכם כהצלחה לאחר שחרור שני החטופים הישראליים: פרננדו מרמן ולואיס הר, לאחר 129 יום בשבי החמאס. בהמשך פורסמו תיעודים רבים מאותו לילה, ולאחרונה פורסם גם הבניין בו הוחזקו החטופים
מערכת ice | 
רפיח (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב)
היום (שני) נחשפנו למבצע החילוץ הנועז "יד זהב" שהוביל לשחרורם של פרננדו מרמן ולואיס הר אחרי 129 ימים בשבי חמאס. על אף הגבורה שהפגינו החיילים הישראליים והצלחת המבצע, ארגון הטרור חמאס דווקא התעכב עם העדכון על האירוע וכלל לא ציין את פעולת שחרור החטופים.
שעות לאחר החילוץ (שנערך בשעות הלילה), חמאס טען שישראל מבצעת "רצח עם", ועדיין לא הזכיר את פעולת חילוץ החטופים הישראליים. עוד נמסר מהארגון, כי ההתקפה של צה"ל ברפיח גבתה את חייהם של יותר מ-100 פלסטיני.
חשוב לציין כי רבים בעזה ובחמאס היו בטוחים כי מדובר בתחילת המבצע הקרקעי ברפיח, שכן מבנים רבים באזור הותקפו כ"הכנה" לקראת המבצע עצמו – דבר שבהחלט הצליח לבלבל רבים. ע"פ דיווחים של הפלסטיניים, בשעה 01:50 צה"ל תקף עשרות יעדים, ביניהם 14 מבנים, מה שהצליח לשתק את כוחות חמאס שבשטח.
 
רבים בממשלה (וביניהם רה"מ) סבורים כי המבצע הקרקעי ברפיח הוא בגדר חובה למען הצלחת הלחימה וריתוק מוחלט של גדודי חמאס, אך העולם הערבי וכן נשיא ארה"ב חוששים מפעילות כזו, שכן היא עלולה לגבות את חייהם של אזרחים בלתי מעורבים. עם זאת, נראה שהכיוון הכללי דווקא כן מצביע על כך שמבצע זה עשוי להתרחש בעתיד, אם כי עדיין לא ברור בדיוק מתי ובאיזו דרך.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה