בארץ

בצל המלחמה: כך יחזרו המילואימניקים למקום עבודתם בצורה בטוחה

על רקע הקשיים שמתמודדים איתם משרתי המילואים בעקבות המלחמה, המוסד לבטיחות ולגיהות מציג כיצד משרתי המילואים יוכלו לחזור למקום עבודתם בצורה הבטוחה והנכונה ביותר. על פי משרד הביטחון, עד סוף המלחמה 78 אלף נכי צה"ל יקבלו סיוע רפואי
מערכת ice | 
חיילי מילואים (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
לחצים כלכליים, מצוקה נפשית וחשש לבצע פעולות פיזיות שיחמירו את הפציעה בזמן הליך השיקום,  אלו הם האתגרים המרכזיים עימם מתמודדים עובדים שחזרו חיילי צה"ל שחזרו משדה הקרב.
על פי הערכות משרד הביטחון, עד סוף המלחמה 78 אלף נכי צה"ל יקבלו סיוע רפואי ובהתאם לכך חלק גדול מהם יחזור בהדרגתיות לשוק העבודה. בעקבות כך, המוסד לבטיחות ולגיהות עונה על השאלה כיצד נחזיר בצורה בטוחה אל מקום העבודה מילואימניקים שנפגעו פיזית במהלך המלחמה
על פי נתוני אגף השיקום במשרד הביטחון מחודש פברואר, מאז 7 באוקטובר טופלו באגף השיקום 5,513 פצועים, מדובר בממוצע של 60 פצועים חדשים ביום. לפני אירועי הטבח שהתרחשו בשבת השחורה, טיפל אגף השיקום ב-62 אלף נכי צה"ל, כאשר 18% מהם פגועי נפש ומתמודדים עם PTSD.
על פי המוסד לבטיחות ולגיהות, על המעסיקים לנהוג בצורה מסוימת מול משרתי המילואים. ראשית, מדובר בגורם פיזיולוגי, על המעסיק להתאים את אופי העבודה לעובד שנפגע בצורה כזו או אחרת מהמלחמה.
שנית, על המעסיק להתייחס לגורם הפסיכולוגי. יש להעניק לעובד סביבת עבודה תומכת ורגישה למצבו. שלישית, גורם כלכלי-חברתי, אשר מצריכה מהמעסיקים את הזכויות החברתיות והכלכליות המגיעות לעובדים.
מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר מיקי וינקלר: "החזרת המילואימניקים לכשירות מלאה בשוק העבודה היא מבחן עבור הכלכלה הישראלית. אסור לנו להיכשל בו. שיקום בטוח של עובד שחזר משדה הקרב, היא קריטית".
ד"ר יוסי רחמים, מומחה לדיני עבודה ויחסי עבודה, הקריה האקדמית אונו: "לצערנו הרב, את השלכות של מלחמת חרבות ברזל אנו נמצא בשנים הקרובות בהרבה תחומיי חיים. החוויות שחוו חיילי הסדיר והמילואים ככול הנראה ישפיעו עליהם מאוד מבחינה גופנית ונפשית, ויתנו את אותותיהם גם ביכולת לנהל זוגיות הזוגיות, ביחסי המשפחה, ביכולות להתרכז בלימודים האקדמיים, וכמובן גם בשוק העבודה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה