בארץ

משרד הביטחון יגדיל את תקציב הנפגעים? "תוספת שתספיק רק לשנה"

על רקע העלייה במספר הפצועים בקרב חיילי צה"ל, האגף במשרד הביטחון דורש להגדיל את תקציבו ב-1.5 עד 2 מיליארד שקל. עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל: "זו תוספת שתספיק רק לשנה הקרובה וגם זה רק כדי להניע תהליכים"
מערכת ice | 
עלויות המלחמה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
מלחמת "חרבות ברזל" הובילה למחיר כבד בקרב אזרחי ישראל, הן במגזר העסקי, הן במגזר הפרטי והן בקרב חיילי צה"ל אשר חירפו נפשם בהגנה על המולדת. בעקבות העלייה במספר הנפגעים בקרב חיילי צה"ל אשר מסתכם בכ-4,600 פצועים, האגף במשרד הביטחון דורש להגדיל את תקציבו אשר עומד על 5.5 מיליארד שקל ב-1.5 עד 2 מיליארד שקל.

על פי נתוני משרד הביטחון, עד סוף שנת 2030 מספר נכי צה"ל שנפגעו משמעותית כתוצאה ממלחמות ישראל, יגיע ל-100 אלף. בעקבות דרישת האגף במשרד הביטחון להגדיל את התקציב, עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל, ציין לאתר "כלכליסט" כי אותו סיוע לא יספק את פצועי המלחמה: "זו תוספת שתספיק רק לשנה הקרובה וגם זה רק כדי להניע תהליכים".
כזכור בתחילת השבוע, נערכה סקירה מקיפה על קשיי האגף שהחלו להחמיר עם המלחמה. בדיון, נכח עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל: "זה הגיוני שעובדת שיקום אחת תטפל ב־1,000 פצועים?".
בהמשך דבריו קלימן תקף את התנהלות משרד הביטחון והאוצר בנושא: "זה נראה הגיוני שרופא מחוזי אחד יטפל ב־2,000 ואפילו ב־3,000 פצועים? במצב כזה הוא בכלל לא מסוגל להכיר את הפצועים שהוא מטפל בהם. מה אני יכול להגיד לעובדת שיקום טרוטת עיניים שפשוט לא עומדת בעומס העצום שאיתו היא מתמודדת?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה