בארץ

עסקת חטופים לפני רמדאן? המוסד מעריך: "חמאס חותר להבערת האזור"

על רקע המגעים המתמשכים לשחרור הישראלים שנמצאים בשבי ארגון הטרור, ראש המוסד דדי ברנע נועד עם ראש ה-CIA ביל ברנס. ממשרד ראש הממשלה נמסר: "חמאס איננו מעוניין בעסקה, כל העת נמשכים המגעים ושיתוף הפעולה עם המתווכות". ברנס קיים שיחות בקהיר והגיע לדוחא בירת קטאר לשיחות נוספות
מערכת ice | 
הפגנות משפחות החטופים (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
ראש המוסד דדי ברנע נפגש אמש (שישי) בחשאי עם ראש ה-CIA ביל ברנס, על מנת לדון במגעים המתמשכים להגיע לעסקה לשחרור החטופים שנמצאים בידי ארגון הטרור חמאס בעזה מה-7 באוקטובר. ממשרד ראש הממשלה נמסר הערב בשם המוסד כי הפסגה נערכה "במסגרת המאמץ הבלתי פוסק לקידום עסקה נוספת להשבת החטופים". 
לפי הדיווח, בפגישתם של השניים עדכן ברנס את ראש המוסד על שיחותיו במצרים ובקהיר ביומיים האחרונים בעניין עסקת החטופים. "בשלב זה, חמאס מתבצר בעמדתו כמי שאיננו מעוניין בעסקה וחותר להבערת האזור במהלך הרמדאן על חשבון התושבים הפלסטינים ברצועת עזה", נמסר ממשרד ראש הממשלה.
 
בכירים אמריקנים מסרו כי מוקדם יותר השבוע הגיע ברנס בחשאי למצרים לסבב שיחות בנושא המאמצים לשחרור החטופים. ברנס קיים שיחות בקהיר והגיע לדוחא בירת קטאר לשיחות נוספות. ברנס לא צפוי להגיע לישראל בשלב זה. מדובר במאמץ של הרגע האחרון מצד ממשל ביידן לנסות להגיע לעסקת חטופים לפני תחילת רמדאן שיתחיל ביום שני.
 
היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר השבוע לבני משפחותיהם של החטופים האמריקנים במהלך פגישה בבית הלבן כי הממשל האמריקני מתכוון להמשיך ללחוץ להגעה לעסקה גם אחרי תחילת חודש רמדאן, כך לפי גורמים המעורים בתכני הפגישה. "יודגש כי כל העת נמשכים המגעים ושיתוף הפעולה עם המתווכות בניסיון להביא לצמצום הפערים וקידום הסכמות", סיכמו במשרד ראש הממשלה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה