בארץ

ניסיון נוסף לעסקת חטופים: אלו חברי צוות המו"מ הישראלי

קבינט המלחמה אישר את יציאת צוות המו"מ הישראלי שכולל את ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף ניצן אלון לשיחות בפריז בנושא שחרור החטופים. וושינגטון הזהירה את ישראל כי המלחמה נמצאת על סף הסלמה, גלנט אירח את שליח הבית הלבן למזרח התיכון
מערכת ice | 
הפגנות משפחות החטופים (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
קבינט המלחמה אישר אמש (חמישי) את יציאת צוות המו"מ הישראלי שכולל את ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף ניצן אלון לשיחות בפריז בנושא שחרור החטופים. בשיחות ישתתפו גם ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי.
על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, הבית הלבן ומדינות ערביות הגבירו את המאמצים להגיע לעסקה לשחרור החטופים המוחזקים על ידי חמאס, כשברקע וושינגטון הזהירה את ישראל כי המלחמה נמצאת על סף הסלמה. שליח הבית הלבן למזרח התיכו ברט מקגורק הודיע לגורמים ישראלים שיש התקדמות במו"מ בין חמאס לבין המתווכים הקטארים והמצריים.

על פי הדיווח, מקגורק טען כי חמאס מוכן לגלות גמישות. במקביל, שר הביטחון יואב גלנט אירח אתמול את שליח הבית הלבן למזרח התיכון והבהיר כי "נרחיב את המנדט לגורמי המשא ומתן על החטופים, ובמקביל נקדם את הרחבת הפעולה הקרקעית בעזה".
מוקדם יותר היום דיווח העיתון האמריקני כי ע"פ גורמים מצריים, חמאס הביע נכונות להוריד את דרישותיו לגבי מספר האסירים הפלסטינים שהוא רוצה שיוחלפו בעסקת החטופים ל-3,000. במקביל, בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר כי "ייתכן שתהיה התקדמות במשא ומתן לחילופי עצירים בקרוב". בעבר דרש הארגון שחרור של כל הנשים והילדים הכלואים ביחד עם אסירים הנידונים למאסרי עולם. הארגון עדיין דורש שחרור של אלו המרצים עונשי מאסר ארוכים בפרשות הקשורות לטרור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה