בארץ

בעקבות הרג עובדי הסיוע ההומניטרי - זו ההחלטה הדרמטית של הרמטכ"ל

לאחר התקרית בה נהרגו שבעה עובדי ארגון הסיוע ההומניטרי WCK ובעקבות לחץ מצד מדינות רבות, צה"ל פרסם את מסקנותיו בנושא. מהתחקיר עלה כי הכוחות סברו שישנם מחבלים ברכבים של ארגון הסיוע ולכן ביצעו את הירי לעברם. הרמטכ"ל בתגובה הדיח חלק מהמפקדים המעורבים
מערכת ice |  1
הרצי הלוי (צילום פלאש 90)
השבוע (ליל שלישי), נהרגו שבעה עובדי ארגון הסיוע ההומניטרי WCK בעקבות תקיפה של צה"ל, מה שעורר את זעמן של מדינות רבות בכל רחבי העולם המערבי. בעקבות האירוע המצער והלחץ האמריקני, הרמטכ"ל הרצי הלוי הודיע כי צה"ל יבצע תחקיר מהיר וממוקד אודות האירועים שהובילו לתקרית שגבתה את חייהם של חפים מפשע. אתמול (חמישי) הוצגו מסקנו התחקיר והתקבלו החלטות קשות בנוגע לדרג הפיקודי שהיה אחראי על הביצוע.
מהתחקיר עלה כי צה"ל זיהה חמוש אחד על אחת ממשאיות הסיוע, ואף היו בטוחים כי קיים בה חמוש נוסף. לאחר פריקת הסיוע במחסנים, אחד המפקדים היה בטוח כי החמושים עברו לרכבי הליווי וכי אלו למעשה מחבלי חמאס, אך הכוחות לא זיהו כי אותם הרכבים משויכים לארגון WCK. הדבר הוביל לכך ששלושת הרכבים הותקפו בידי צה"ל – בניגוד חמור להנחיות.
 
הרמטכ"ל החליט להדיח את מפקד הסיוע החטיבתי (נח"ל) ואת רמ"ט החטיבה. כמו כן, הוחלט על נזיפה פיקודית כלפי מפקד החטיבה ומפקד אוגדה 162, וגם כלפי מפקד פיקוד דרום בשל אחריותו הכוללת לאירוע. מצה"ל נמסר בתגובה כי הם רואים בחומרה את התקרית הקשה הזו, והביעו צער עמוק על האובדן של המשפחות והארגון WCK. עוד הוסיפו: "צה"ל ילמד את לקחי האירוע, ויטמיע את הלקחים הנדרשים לקראת הבאות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרצי הרוצח
    יוסי 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שידיח את עצמו לפניי הכל
    סגור