בארץ

בן גביר לא שמח על מות המחבל: "סיים את חייו במוות טבעי"

השר לביטחון לאומי לא צוהל בעקבות מותו של הארכי מחבל וליד דקה שמת בבית החולים לאחר שאושפז בשל מחלה. המחבל הורשע ונידון למאסר עולם לאחר שחטף ורצח את החייל משה תמם הי"ד לפני קרוב לארבעים שנה. בן גביר: "דקה היה אמור לסיים את חייו במסגרת עונש מוות למחבלים"
דוד זולדן |  1
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר התייחס למותו של המחבל וליד דקה ואמר בקול רם וברור: "לא בוכה הלילה על מותו של אסיר העולם – המחבל ווליד דקה ימ"ש. לצערי, ווליד דקה סיים את חייו במוות טבעי, ולא כמו תפיסתי לפיה דקה היה אמור לסיים את חייו במסגרת עונש מוות למחבלים".
המחבל וליד דקה שחטף ורצח לפני 39 שנים את החייל משה תמם ז"ל, מת בבית החולים לאחר שסבל ממחלה ממנה לא קם. לפני כחצי שנה הגיש המחבל לוועדת השחרורים של בית הכלא, בקשה לשחרור מוקדם בעקבות מצבו הבריאותי, לאחר ביקורת ציבורית והפגנות שיזמו בני משפחתו של החייל משה תמם, החליטה וועדת השחרורים לא לאשר את הבקשה וגזרה עליו לסיים את חייו בכלא.
 
דקה בן ה-62 הורשע בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם ב-1984, על פי כתב האישום, דקה וחבריו אספו את תמם ז"ל שחיכה לטרמפים במחלף נתניה, חטפו אותו ורצחו אותו במטע זיתים סמוך לג'נין, לאחר כחודש שהצליחו להימלט, נתפסו דקה וחבריו ונידונו למאסר עולם.
אחייניתו של משה תמם, אורטל, התייחסה למותו של המחבל וכתבה: "מת בחולי, בכלא, כשפל האדם המסכן והעלוב שהוא. אחרי שעמד בראש החוליה שעינתה ורצחה את דוד שלי, המשיך לענות את משפחתי שלי".
"נלחמנו רבות להישארותו בכלא, וכל רגע של מאבק השתלם. עבור משפחתי האהובה ורווית מלחמות הצדק, עבור עם ישראל, וגם עבורי אישית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טמטום לשמו
    ראובן 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מת זה מת, באמת. מה משנה איך? היה בן 62.
    סגור