בארץ

משתלם לתקוף את ישראל? נחשף הסכום המצחיק שאיראן שילמה

ישראל השקיעה סכום של לא פחות מ-4-5 מיליארד שקל בשביל לבלום את התקיפה האיראן. עם זאת, הסכום שאיראן נאלצה לשלם הוא נמוך משמעותית. אלו הסכומים שנחשפו, והם בהחלט עשויים להפתיע אתכם
מערכת ice |  1
ישראל, איראן (צילום vecteezy, shutterstock)
רבים מאיתנו שמעו על הנתונים הכמותיים בנוגע לתקיפה האיראנית בישראל, שכללה מאות כטב"מים בשילוב של יותר ממאה טילים בליסטיים ועשרות טלי שיוט. כמו כן, גם העלויות שצה"ל השקיע ביירוט כלל האיומים הללו נחשפו והתוודענו לכך שמדובר על לא פחות ממיליארדים. כעת, השאלה הנשאלת היא: כמה כסף האיראנים השקיעו לצורך המתקפה הזו?
רותם מי-טל, מנכ"ל חברת רובל חדשנות העוסקת בייעוץ, מחקר ומו"פ ביטחוני, ציין כי עלות ההתקפה האיראנית הייתה "זולה יחסית". אם נזניח עלויות כוח אדם ותשתיות סדירות, מדובר בהוצאה של פחות מ-300 מיליון דולר. עוד הסביר כי ע"פ פרסומים בעיתונות ובמדיה, האיראנים שיגרו לא פחות ממאה כטב"מי שיאהד 136 עם ראש קרבי של 40 ק"ג חומר נפץ, כ- 85 כטב"מים בעלי הנעה סילונית מסוג שאהד 238, מעל ל- 110 טילי בליסטיים מסוג שיאהב 3 וחייבר-שכן וכ- 36 טילי שיוט מסוג פאווה 351 "סומאר".

תרשים מניתוח חברת רובל חדשנות, חברה לייעוץ, מחקר ומו"פ צבאי ובטחוני
 
נזכיר כי בראיון שנערך ל-YNET זמן קצר לאחר התקיפה,  תא"ל במיל' ראם עמינח, לשעבר היועץ הכספי לרמטכ"ל, הסביר כי עלות ההגנה הישראלית עומדת על סדר גודל של 5-4 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    Rotem
    Nosh 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Rotem mey-tal - number one in the game??????
    סגור