בארץ

התוכנית לשיקום העוטף: זה הסיוע שהמדינה תעניק לתעשייה הישראלית

במסגרת התוכנית הממשלתית לפיתוח חבל התקומה אשר כוללת העברת 18 מיליארד שקל לשיקום העוטף, אושר סעיף שקובע כי תוענק עדיפות לרכש וייצור מקומי מהתעשייה והשוק הישראלי

מערכת ice | 
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שמוקדם יותר היום (רביעי) דווח כי בסיום ישיבת הממשלה הוחלט לאשר את התוכנית האסטרטגית של מנהלת התקומה לאזור העוטף, נודע כי בתוכנית הממשלתית לשיקום ופיתוח חבל התקומה תוענק עדיפות לרכש וייצור מקומי מהתעשייה והשוק הישראלי. 
אותה החלטה אשר נעשתה בתיאום עם משרד הכלכלה והתעשייה, החשב הכללי באוצר ומנהלת תקומה, צפויה להשפיע משמעותית על ענף התעשייה והיצרנים בישראל אשר נפגעו קשות מהמלחמה הנוכחית.
במסגרת התוכנית הממשלתית שבה הועברו 18 מיליארדי שקלים למנהלת התקומה עבור שיקום העוטף, אושר סעיף נוסף בהחלטה אשר קובע יש לשקם משמעותית את התעשייה והיצרנים בישראל. אותו שיקום שעליו מדברת הממשלה, מתייחס לעידוד רכש "כחול לבן" בכל פעילות הרכש מתקציבי התוכנית. 
מלבד זאת, צוין כי הממשלה קבעה שמשרד הכלכלה והתעשייה, החשב הכללי באוצר ומינהלת תקומה, יגבשו במשותף מנגנון למימוש מטרה זו תוך 30 יום. שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ ניר ברקת, התייחס לתוכנית הממשלתית וציין: "שיקום עוטף עזה יצריך השקעות עתק של מיליארדי שקלים בשנות הבאות, ויש לוודא כי כסף זה ינותב לרכש ישראלי 'כחול לבן'. הדבר יאפשר במקביל לשיקום החבל, גם לסייע במאמצי השיקום של התעשייה הישראלית שנפגעה קשות במלחמה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה