בארץ

סרטון חטיפת התצפיתניות נחשף לראשונה: קשה לצפייה

מטה משפחות החטופים התיר לפרסם את סרטון החטיפה של חמש התצפיתניות מבסיס נחל עוז: "הסרטון הוא כתב אישום חריף על מחדל לאומי של הפקרת החטופות והחטופים"
מערכת ice |  10
סרטון חטיפת התצפיתניות (צילום צילום מסך)
על רקע המאבק הממושך של משפחות החטופים להשבת יקיריהן ארצה ובהכרה על מעשי הטרור והאונס המחפירים של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, מטה המשפחות הודיע התיר לפרסם הערב (רביעי) את סרטון החטיפה של חמש התצפיתניות מבסיס נחל עוז באותה שבת שחורה. 
סרטון החטיפה אשר תועד ממצלמות הגוף של מחבלי החמאס באותה שבת שחורה, מתפרסם על רקע רצונם של הורי התצפיתניות החטופות לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי, לחשוף לציבור הישראלי ולעולם כולו כיצד החיילות נחטפו מבסיס נחל עוז. 
 

בסרטון המצמרר ניתן לראות את חמש החיילות כשהן אזוקות, מתחננות על חייהן, ומוקפות בעשרות מחבלים חמושים. מדובר בסרטון שאורכו כ-3 דקות ובשל העובדה כי הוא כולל מספר קטעים קשים לצפייה, הוא נערך וצונזר בהתאם. הסרטון, שכלל במקור תיעוד של הנרצחים במיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות אך צונזר, מציג לצופים הערב תיעוד מחפיר לא פחות – התנהגותם האלימה והמשפילה של מחבלי חמאס נגד הבנות ורגעי האימה שפקדו אותן ב-7 באוקטובר. 
 

ממטה משפחות החטופים נמסר: ״הסרטון הקשה הוא מציאות חייהן של אגם, דניאלה, לירי, נעמה, קרינה ו-123 חטופים נוספים כבר 229 ימים. הסרטון הוא כתב אישום חריף על מחדל לאומי של הפקרת החטופות והחטופים. אין משימה גדולה יותר, אין ניצחון משמעותי יותר ואין סיכוי להחזיר את התקווה לישראל ללא השבת כולם - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. לממשלת ישראל אסור לבזבז אפילו רגע אחד נוסף - עליה לחזור לשולחן המו״מ עוד היום!"
נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״העולם כולו חייב להישיר מבט אל עיניהן המבועתות של הנשים הצעירות שנחטפו על ידי מרצחי החמאס, ומוחזקות ברצועת עזה בפשע  נגד האנושות שאין כדוגמתו. הסרטון שמשפחותיהן שיתפו היום רק מעצים את ההבנה של עומק הזוועה שהן וכל החטופות והחטופים עברו ב-7 באוקטובר ועוברים מאז".
רה"מ נתניהו הגיב: "אני מזועזע מהסרטון המתעד את חטיפת התצפיתניות היקרות שלנו. נמשיך לעשות הכל  כדי להשיבן הביתה. אכזריות מחבלי החמאס רק מחזקת את נחישותי להילחם בכל העוצמה עד לחיסול החמאס, כדי להבטיח שמה שראינו הערב לא יחזור על עצמו לעולם".
מפורום תקווה נמסר: "אמהות החטופים להורי התצפיתניות - 'הסרטון מוכיח שמדובר באנשי שטן, ועם השטן לא עושים עסקאות. אפרת מור אמו של איתן מור ודיצה אור אמו של אבינתן אור שנחטפו לעזה, וחברות  פורום תקווה של משפחות חטופים מבקשות לחזק את הורי התצפיתניות ומדגישות כי הסרטונים מבהירים מדוע אסור לעשות עסקה עם השטן, אין לחמאס זכות קיום".
אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל: "סרטון חטיפת התצפיתניות מפלח את הלב לרסיסים, ומוכיח שהאלימות המגדרית הייתה שם מהרגע הראשון. כל יום שהן בשבי הוא יום המסכן את ביטחונן הפיזי והנפשי ואנו מצטרפות לקריאת המטה להחזרת החטופים והנעדרים, וקוראות לממשלת ישראל: עשו הכל כדי להחזיר אותן הביתה, ועכשיו".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אני מזועזע
    ביבי 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי הנוכל
    סגור
  • 8.
    מדינה שמכרה את אזרחיה
    ירון כרמי 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הממסד וכל השותפים להם נתנו יד הכל נעשה מבפנים כדי לתת למחבלים לעשות את זה, המדינה נתנה שיאנסו יחטפו וירצחו נשים תינוקות וכל הבא ליד,רק תשובה לבורא יתן עולם במלכות שדי..האויב הכי גדול אלה היושבים בכיסאות וחבריהם ב*ב* גנץ כולם יס אחת משרתים את האגנדה של הבוניים החופשיים כת השטן
    סגור
  • 7.
    די לכוחי ועוצם ידי!! ניצחון בקלות למלך העליון
    מיסיס Y 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הלב נצבט. הלב נשרף. איך שהן היו לבושות ומה שהם הישמעלים הרעים עושים להן ועימן. כמה זמן עוד יקח לנו להבין כמה פשוט לנצח... ואיך??!! מצוות ושבת והמלך כבר יקבור אותם. נסו אותו. הוא הרי מבטיח... אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו... וחרב לא תעבור בארץ. אין דרך אחרת!! Wake up call It's S O S. חייבים להצליח. חובה לנצח. בינתיים משאיות מלאות כל טוב לרוצחים... זה לא הדרך!! מה לא ברורררר ????!!!!
    סגור
  • 6.
    חק'ן
    אהובה 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלוהים כמה הם כמה איך עשו לנו את המחדל הזה לא להאמין שחטפו חיילות ועוד כאלה מסכנות בחורות בנות גילי אלוהים יודע מה עם עוברות שם רק מלשמוע את הקולות אלוהים אלוהים אבא תרחםםםםםםםם
    סגור
  • 5.
    אם לא שורפים את נמחבלים בכלא נשרוף
    מיכה 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את האחראים לאסון מחתרת חדשה קמה
    סגור
  • 4.
    י
    יהודי 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החזרת החטופים/ות ללא חיסול החמאס והשמדתו יביא לטבח הבא ולחטיפות הבאות. תפסיקו לחיות באשליות שזה לא יקרה שוב.
    סגור
  • 3.
    בשביל מה לפרסם את הסרטונים כאלה? זה מזוויע לראות את זה,
    בוריס 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בשביל מה לפרסם את הסרטונים כאלה? זה מזוויע לראות את זה, ואיך הורי חטופים צריכים עוד יותר לקבל כאב... רק מכניס עוד יותר לדכאון. הלואי שישחררו שלמות וחיות מהשבי
    סגור
  • 2.
    השבת לא שחורה אתם התקשורת שחורים השבת היא קדושה
    ניקי 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    9 2
    באיזה צד אתם
    סגור
  • שבת שחורה מאד
    בן 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואין אלוהים
    סגור
  • 1.
    איפה צה"ל? ביזיון שראשי הצבא עדיין בתפקידם ולא בבית הסו (ל"ת)
    אילן 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור