בארץ

סיכול ממוקד: מדוע ליברמן מפחד מאלכס קושניר?

עם היוודע תוצאות הבחירות ועוד קודם לכן אפשר היה להבחין שישראל ביתנו לא הכוכבת של המחזור וכשאלכס קושניר נדחק למקום השביעי כבר אז היה רם וברור שליברמן הראה לו את הדרך החוצה
דוד זולדן |  3
אביגדור ליברמן ואלכס קושניר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, תומר נויברג)
לפני פחות משנה פנה חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה לשר אלי אבידר במהלך הדיונים במליאה: "אתה היחיד שיכול להבין את הציבור החרדי, כי אתה יודע מה קורה לאחד שליברמן רודף אותו ורוצה לחסל אותו". עוד הוסיף אשר: "זה מה שהוא רוצה לעשות לילדים שלנו ורוצה לעשות לך, וגם עשה לך. חמד עמאר יבין את זה עוד כמה שנים". השר אבידר השיב לו: "יעקב, אני נראה מודאג?", "האמת? כן", השיב לו אשר.
עם היוודע תוצאות הבחירות ועוד קודם לכן אפשר היה לנחש שישראל ביתנו לא הכוכבת של המחזור וכשאלכס קושניר נדחק למקום השביעי כבר אז היה רם וברור שליברמן הראה לו את הדרך החוצה.  
 
כאשר יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", שר האוצר אביגדור ליברמן, הציג את רשימת המפלגה לקראת הבחירות למרבה ההפתעה, ברשימה שהציג הוצב יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר, הנחשב גם לדמות בולטת במפלגה רק במקום השביעי והבלתי ריאלי נוכח מצבה של המפלגה בסקרים.
הפנים החדשות בשביעייה הראשונה של המפלגה כמו של תא"ל במילואים שרון ניר, בעבר יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר ועוד פנים ישנות-חדשות במפלגה אך בלתי מוכרות מספיק בציבור הקדימו את הפוליטיקאי הוותיק הנחשב לכוכב עולה בשמי הפוליטיקה הישראלית - ח"כ אלכס קושניר. העשירייה הראשונה של המפלגה: ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, שרון ניר, יוליה מלינובסקי, חאמד עאמר, אלכס קושניר, בתיה כהנא דרור, יוסי שיין, לימור מגן תלם. כאשר מתוך העשירייה רק המחצית הראשונה בפנים.
קושניר הוא דמות מאיימת. קצין לשעבר, אינטליגנט ומבריק שמנהיגותו השקטה נוכחת וכשצריך במכת אגרוף על השולחן הוא גורם לאנשים להפסיק לדבר עד שאפילו דודי אמסלם שומר מרחק מהאיש. במפלגה של שליט יחיד אין מקום להרבה אגו בחדר והנוכחות של קושניר איימה על ליברמן. קושניר פרלמנטר חרוץ ודובר רהוט הסתער כמו חייל נאמן עד הרגע האחרון על המבצר עד שנפל בקרב וחרב אין בידו.
ליברמן הזהיר ערב הבחירות כי "כל מאמציו של נתניהו זה לפגוע קודם כל באביגדור ליברמן ובמפלגת 'ישראל ביתנו', בכל מחיר, אין קווים אדומים, אין מעצורים. גם השיטות הן שיטות נתניהו". האם האשמותיו של ליברמן כלפי נתניהו אינם מזכירים את מה שעשה הוא עצמו לחבר מפלגתו קושניר? לשם המחשה, אם ניקח את הציטוט האחרון של ליברמן ונשלב בו את קושניר על תקן הקדוש מעונה במקום ליברמן לא נתבלבל לרגע. לפחות מבחינת ליברמן ומהצד של קושניר המקופח והנפסד לא תשמעו קולות נחמה כמו: "ליברמן נתן, ליברמן לקח. תודה על כל מה שנתת". אלא הרבה זעם אצור ותסכול.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כתבה מוטעת ומטעה..
    אלי 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קודם כל אתחיל מזה שקושניר הוא לא בדיוק מה שסופר בכתבה אלה הפוך מכך. הוא יותר נזק אלקטורלי מאשר כל דבר שסופר. דם בבחירות הקודמות הוא היה מקום 7 ולא ריאלי ואופס, הוא נכנס לכנסת וכך גם הפעם, יתפטרו מהקצינה והופה, קושניר בפנים. שנות אור בין המתואר בכתבה למציאות. למעשה יש רק עובדה אחת בכתבה וזה שקושנר קצין )זותר( בשירותו.
    סגור
  • 2.
    ליברמן
    קובי 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אדם מאוס על כולם, עדיף שיחזור למולדובה
    סגור
  • 1.
    קושניר זה שסילק כל ימני בגסות מהוועדות שדיבר
    יקי 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הביזיון קושניר עשו טוב שסילקו אותו מהכנסת ברוך שפטרנו
    סגור