בארץ

יוליה מלינובסקי: "בן גביר כמו ילד עם גפרור ליד חומר נפץ"

יוליה מלינובסקי מכהנת כיו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים, וכחברת הכנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו. בריאיון ל-ice היא הודפת את הניסיונות לעצב מחדש את הסטטוס קוו, לא מתרגשת מעופר כסיף "אמירות מטומטמות" ומזהירה מפני איראן שבדרך לכאן
דוד זולדן |  4
יוליה מלינובסקי (צילום נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ח"כ יוליה מלינובסקי בריאיון ל-ice משגרת מסר לגפני: "אני נוהגת לקיים ארוחת שישי ובעלי עושה קידוש והבן שלי שומר כשרות וטוב לי עם זה. חשוב להעביר את המסורת היהודית מדורי דורות ולשמור על הזהות והמורשת שלנו". בהמשך היא מאתגרת את גפני וגם את דרעי: "בבדיקת דנ"א, גפני יכול לגלות שסבא שלו היה קוזאק ודרעי יכול לגלות הרבה מאוד דברים. אמרתי לדרעי בואי נלך להיבדק והוא התחמק". על חוק הגיוס: "מצדי שלא יתגייסו" ומזהירה: "בנושאי דת ומדינה הולך להיות פה אסון. עסקני הדת בממשלה יהפכו את המדינה למשטר אייתולות וישראל תהפוך להיות איראן". המסר שלה חד וברור: "החרדים הולכים רחוק מדי ומייצרים אנטגוניזם ואם הם לא יירגעו הרבה אנשים יעזבו ומדינת ישראל תקרוס".
מה התשובה המוחצת שלך לטרור בשבוע בו ישראל משלמת מחיר דמים כבד?
"זו המציאות שלנו. פיגועים היו ויהיו. השאלה איך מתמודדים כי אין מצב למגר טרור לחלוטין אבל צריך לנקוט ביד קשה בכל הכלים שעומדים לרשותנו ולא להסתובב עם גפרור ביד ליד חביות נפץ".
את מרמזת שבן גביר הולך להבעיר את המזרח התיכון?
"איפה שצריך חייבים לנקוט במדיניות קשה, לייצר הרתעה ולתת פתרונות. בקדנציה שלנו לא היו לנו אירועים כמו בשומר החומות במשמרת של נתניהו. אני מציעה לבן גביר שיתמקד בביטחון פנים. הוא מסתובב כמו ילד עם גפרור ביד ליד חביות עם חומר נפץ. שלא ייקח אותנו למקומות יותר מסוכנים כי אנחנו לא לבד באזור ויש אפקטים לכל מהלך".

ניסיתם במשמרת שלכם לעצב מחדש את הסטטוס קוו. הממשלה החדשה צפויה להיות נוקשה יותר בסוגיות של דת ומדינה. את מודאגת?
"החרדים אצלי בבית מבלי שאני רוצה וזה שאני בסופר קונה מוצרים כשרים מבלי שישאלו אותי זה אותו דבר ואני בסדר עם זה. זה שאין לי תחבורה ציבורית בשבת זה כמו שנכנסים אלי הביתה ואני חיה עם זה בשלום. כבר עכשיו מנסים להכתיב חוקים חדשים כמו במדינת הלכה אבל אנחנו לא מדינה דתית ושאני שומעת שצריך לקחת ממערכת המשפט סמכות אזרחית ולתת לבית דין דתי זה מדינת הלכה פר אקסלנס. גם הפרדה מגדרית זה מדינת הלכה ואי אפשר לבודד את זה רק לחרדים כי כולנו מצייתים לאותו חוק. כל הנגיסות האלה הם לא בקטנה כי יום אחד אנחנו נתעורר ונגלה שזו המציאות שלנו".
נדמה שישראל ביתנו מבעירה את מדורת הפופולריות שלה כשהיא מנגחת את החרדים. השאלה אם לא הגזמתם מדי כי יש עוד סוגיות חשובות חוץ מדת ומדינה?  
"עם הציבור החרדי אין לי בעיה כי כאינדיבידואל אנחנו בני אדם עם אותם צרכים ומצוקות. הבעיה שלי היא עם עסקני הדת והנציגים החרדים בכנסת שהכול אצלם כסף ושליטה. ככה הם שולטים בציבור".
יש לך נקודות הסכמה עם המפלגות החרדיות?
"אין לי על מה לוותר כי כל אזרח בישראל שווה בפני החוק וצריך להגן על המולדת, לשלם מיסים ולהיות שותף לבניין החברה הישראלית אחרת לא נשרוד כלכלית. תתפלא לשמוע אבל אני מאוד רוצה לשמור על המסורת ואני לא אנטי דת. גם אני נוהגת לקיים ארוחת שישי ובעלי עושה קידוש והבן שלי שומר כשרות וטוב לי עם זה. רק שלא יכתיבו לנו ויכפו עלינו. דרעי אמר לי שהוא רוצה לעשות בדיקות דנ"א לעולים. אמרתי לו שיזהר שלא נחייב אותו בבדיקות כאלה כי מי יודע.."
את מרמזת שדרעי וגפני עלולים להיות מובכים בבדיקות כאלה.
"לך תדע, בבדיקות כאלה גפני יכול לגלות שסבא שלו היה קוזאק ודרעי יכול לגלות גם הרבה מאוד דברים. אמרתי לדרעי בואי נלך להיבדק והוא התחמק".
מה עמדתך בסוגיית הפטור הגורף לחרדים משירות צבאי?
"שילכו לשירות לאומי. מצדי שלא יתגייסו, העיקר שיתרמו משהו. אני מאמינה שההשתמטות החרדית פוגעת באחדות ובחוסן הלאומי שלנו כחברה. גם הנטל הכלכלי לא יחזיק עוד הרבה זמן. בקצב הזה כולנו נצטרך לשלם יותר מיסים עד שנקרוס. חשוב להעביר את המסורת היהודית מדורי דורות ולשמור על הזהות והמורשת שלנו אבל לא להעניק פטור גורף בכאלה כמויות".
את חוששת ממלחמת אחים?
"הציבור החילוני על הקצה. ההתנגשות בלתי נמנעת והציבור הפלורליסטי והחופשי יילחם ותהיה כאן מלחמת אחים. כמו בהפלות בארה"ב בסוף זה יתהפך על מי שיזם את המהלך. החרדים הולכים רחוק מדי ומייצרים אנטגוניזם ואם הם לא יירגעו הרבה אנשים יעזבו ומדינת ישראל תקרוס. כל המינויים ברבנות הראשית זה כסף כוח ושליטה. שוק המזון והכשרות בשליטה מוחלטת של החרדים. הם עושים מה שהם רוצים".
האם התקשורת משקפת את דמותך כפי שאת או שעושה לך עוול?
"התקשורת לא מסקרת דברים לעומק ואם היו שואלים את בן גביר וסמוטריץ' בסוגיות של דת יכול להיות שהרבה חילונים לא היו מצביעים להם. תוצאות הבחירות מראות עכשיו שהרבה חילונים הצביעו לבן גביר אבל אם היו נחשפים למצע שלהם הם היו מגלים שהם יד ביד עם החרדים ולא היו מצביעים להם. התקשורת לא מתעניינת בי במיוחד ולא מסקרת אותי כי אני לא בעמדה קדמית אז זה לא מעניין אותה. מה שמפריע לי זה שלא נכנסים לעומק של הדברים".
כשאת מדברת על עומק למה את מתכוונת?
"זעקתי שהולכים לבטל את חוק השבות וצחקו עלי ואמרו שזה לא יכול להיות והנה פותחים את החוק מחדש ורוצים להכניס בו שינויים כמו סעיף הנכד. צעקתי שהם יאכפו הפרדה מגדרית כי אני מכירה את הצעות החוק שלהם וצחקו עלי ואמרו לי שלא יכול להיות והנה עכשיו זה קורה. אפילו אם 30 אחוז ממה שמדברים פה יקרה זה אסון. בנושאי דת ומדינה הולך להיות פה אסון. אני מזהה שבקצב כזה עסקני הדת בממשלה יהפכו את המדינה למשטר אייתולות וישראל תהפוך להיות איראן. אנחנו לא רחוקים משם. הם כבר אמרו שהקורונה פרצה בגלל צניעות. יש זליגה איטית לכיוון משטר כמו באיראן ואם לא נעצור ולא נשים סטופ אנחנו בדרך לשם".
כסיף השווה השבוע את הנער שנרצח למחבל שנהרג יממה קודם לכן בשכם. את מתקוממת?
"עופר כסיף הוא יהודי למהדרין ומבחינתי הוא בסדר גם אם אמר דברים נוראים. כסיף הוא משלנו גם אם הוא מרגיז לפעמים. אני לא יודעת איך הוא ישן בלילה, אמירות כאלו לא עושות אותו פטריוט ישראלי. זו השוואה מקוממת אבל לצערי הוא מצטיין באמירות מטומטמות ומאמין באובססיביות במשנה שלו".
 
אלכס קושניר היה יעד לחיסול פוליטי של ליברמן?

"קושניר תמיד היה במקום 7 אז אל תחפשו בעיות איפה שאין בעיות".
המינויים בישראל ביתנו נקבעים על ידי ראש הרשימה ולא בפריימריז אז מישהו החליט שהוא יהיה במקום 7 כאשר בסקרים בקושי עברתם?
"הוא לא נדחק. שטויות במיץ של עגבניות. אתמול דיברתי עם אלכס והוא חלק מאתנו והכל בסדר. אל תחפשו בעיות".
את מתעניינת במונדיאל?
"במונדיאל כעסתי על ארגנטינה שהפסידו לסעודיה כי אני אוהבת את מסי והוא חמוד ונראה ילד טוב ירושלים. שמעתי פעם שאמרו כי לא משנה מה הגרמנים בסוף מנצחים. אני חושבת שאני הולכת על גרמניה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שחררי כבר שחררי...
    עופר 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלינובסקי נולדה בשם יוליה ולדימירובנה מלינובסקי בעיר וורושילובגרד באוקראינה הסובייטית שבברית המועצות דאז (כיום לוהנסק שבאוקראינה), לאם יהודייה, סופיה, ולאב נוצרי ממוצא יווני וארמני, ולדימיר. אחותה הצעירה עלתה לישראל במסגרת חוק השבות ובמסגרת תוכנית נעל"ה, ובעקבותיה עלתה מלינובסקי בשנת 1998, ולאחר מכן כל שאר המשפחה. מלינובסקי היא עורכת דין בעלת תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה הממלכתית של אוקראינה, ובמשך תקופה מסוימת אף שירתה במשטרת אוקראינה כקצינת כוח אדם.(ויקיפדיה)
    סגור
  • 3.
    לפחות הוא לא אנטישמי כמו מפלגת הפיגולים של ליברמן (ל"ת)
    ניר 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מעולה זה מה שהמוסלמים הרוצחים מבינים (ל"ת)
    לוחם צה"ל 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מישהו עידכן אותה שהיא כבר לא רלוונטית ואטוטו היא מתאדה (ל"ת)
    יהודי 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור