בארץ

נתניהו מגיב לפוסט הקיצוני נגדו: "מדי יום נחצים עוד גבולות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפוסט שפרסם בכיר בחיל האוויר שטען כי הוא "בן מוות". נתניהו דרש מהאופוזיציה לגנות את דבריו של המסית, יו"ר האופזיציה ח"כ לפיד מיהר לגנות
מערכת ice |  4
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ Marc Israel Sellem/POOL)
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לראשונה להתקפה החמורה נגדו שכתב אלוף-משנה במילואים והטייס לשעבר, זאב רז - שכינה אותו בין היתר "בן מוות" בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה", כתב נתניהו. "מדי יום נחצים עוד גבולות ונדמה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרי ציבור ועלי, אבל מסתבר שלא כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח איום מפורש, ברצח ראש ממשלה בישראל". בעקבות הסערה מחק רז את הפוסט.
בהמשך דבריו כתב נתניהו:  "אני מצפה מגורמי אכיפת החוק וגורמי הביטחון שידעו באופן ברור וחד בזמן הממשלה הקודמת על תופעות פעוטות בהרבה מחומרתן, שיצאו לפחות באותה חומרה ואותה החדות נגד התופעה החמורה הזאת". בנוסף לכך ראש הממשלה פנה לחברי האופוזיציה וקרא להם לגנות את ההתבטאויות נגדו: "מצפה מראשי האופוזיציה לדבר באותה התקיפות ואותה העוצמה שאני דיברתי. אנחנו נתונים בזמנים לא פשוטים ואנחנו צריכים כולנו לעשות את מה שנדרש מאיתנו כנציגי ציבור אחראים. אסור לשתוק בעניין הזה".
כזכור זאב פרסם את הפוסט הקיצוני והאלים שלו נגד נתניהו בתגובה על דבריו של עורך הדין דוד חודק, שטען שיילחם בנשק אם ייכפו עליו לחיות בדיקטטורה. "מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק. רק התגוננות בנשק? פסיבית? כוסות רוח למת. אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך", כתב בפוסט זאב רז, "יחד עם שריו ועושי דברו".
"גם לנו צריך להיות דין רודף", כתב בפוסט. "דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים. מכין גילוי דעת מפורט בנושא". בשיחה עם N12 הבהיר רז: "לא אני כתבתי. זו ציטטה של מישהו אחר. שיתפתי פוסט והורדתי אותו לאחר שהוא חזר בו, בצדק".
 
ראש האופוזיציה יאיר לפיד גינה את אמירותיו של רז: "מגנה בכל תוקף כל הסתה ואת הקריאה לדין רודף על נתניהו. המאבק הזה הוא על נשמתה של המדינה. כל הסתה ואלימות רק פוגעת במלחמה להצלת המדינה. אני קורא לכל המדינה - תפגינו, תמחו, צאו לרחובות. אבל שמרו על החוק, אל תובילו לאלימות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רז התכוון לדיקטטור עתידי. האם זה אתה ? (ל"ת)
    חרדה למדינה 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    אתה עובד קשה בשביל להרגיז
    יערה 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היית קצת מתאמץ לא לעצבן, היית בוחר ממשלה אחרת ולא קבוצת פנאטים. לו אני במקומך, הייתי גם דואגת
    סגור
  • 2.
    מגנה בכל פה אבל בל נשכח מי התחיל ומי נרצח עקב... (ל"ת)
    יוסף 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    זה דו כיווני
    יהודה 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לטענות על חציית גבולות היא דו כיוונית.נתניהו חוצה את גבול הדמוקרטיה שלוחמים קיפחו וסיכנו את החיים שלהם עליה ומצפה שישתקו.הגבול הוא דק ומדינות לימודים על חרותם ונוצרו גושים בעולם של העולם החופשי ולעומתו מדינות ששקעו לתוך החושך.ואת ומכאן יש סיבה מוצדקת לטענה שנתניהו בין מוות.
    סגור