בארץ

קריסת בניינים, פצועים ועשרות הרוגים: השפעות רעידת האדמה בטורקיה

רעידת אדמה בטורקיה בשעות הבוקר המוקדמות הורגשה גם כאן בארץ למשך כ-30 שניות. רעידת האדמה בטורקיה הביאה לכ-100 הרוגים ונעשים מאמצים נוספים לאתר לכודים במבנים בארץ
מערכת ice | 
רעידת אדמה (צילום shutterstock)
היום (ב') בשעות הבוקר המוקדמות התרחשה רעידת אדמה חזקה בטורקיה והורגשה גם כאן בארץ. נכון לעת מדווח על ידי המכון הגיאולוגי בארה"ב כי ישנם כמאה הרוגים ברעידת האדמה וכעת נעשים מאמצים נוספים לאתר לכודים מתחת להריסות מבנים שקרסו.
רעידת האדמה התרחשה בארץ בערך ב-3:15 בגובה של 4.7 בסולם ריכטר, בעוד בטורקיה חוזק הרעידה נעמד על 7.8 בסולם. השפעות הרעידה בטורקיה הורגשו בעוצמה גבוהה יותר בסוריה, שם גם כן קרסו מבנים ודווח על כמאה הרוגים ומעל ל-300 פצועים.
הרעידה בארץ הורגשה בחלקים נרחבים ובעיקר באזור המרכז והצפון. בעקבות הרעידה פיקוד העורף פרסם ריענון הנחיות להתנהלות נכונה בעת רעידת אדמה, כאשר ההמלצה העיקרית היא לצאת לשטח פתוח במידת האפשר או לגשת לממ"ד עם חלונות פתוחים או חדר המדרגות.
 
בעקבות הרעידה בוטלו ועוכבו הטיסות מטורקיה לנתב"ג. יש לציין כי ‏בזמן הרעידה מטוס של אל על שהיה שניות מנחיתה ביטל נחיתה והלך סביב, הטייס הודיע לנוסעים בכריזה על הרעידה. המסלול נבדק לוודא שאין סדקים והמטוס נחת בשלום לאחר מספר דקות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה