בארץ

סמוטריץ' הציג את התקציב: "שימור קצב הבנייה ומלחמה באינפלציה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2024 - 2023, ואת הצעדים למאבק ביוקר המחיה: "קיבלנו את הירושה ונתמודד איתה"
דוד זולדן |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, shutterstock, Magma Images)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג היום (שלישי) את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנתיים הקרובות, לאחר שביום שישי האחרון אישרה הממשלה את תקציב המדינה ואת חוק ההסדרים לשנת 2024-2023. סמוטריץ' התייחס בין השאר לפעולות המתוכננות כנגד יוקר המחיה.
בפתח דבריו אמר סמוטריץ': "העברנו ביום שישי בממשלה תקציב וחוק הסדרים. הייתה עבודה קשה. כשנכנסו לתהליך של בניית תהליך התקציב ראינו את אתגר האינפלציה, אתגר השכר. אנחנו ארבע שנים בלי הסכם שכר במגזר הציבורי. האינפלציה מחייבת אותנו לא לפרוץ את המסגרות. השרות הכי גדול לאזרחי ישראל זה להילחם באינפלציה ולהוריד אותה מתחת לטווח היעד. אתגר נוסף הם ההסכמים הקואליציוניים שצריך לבחור מהם את המרכיבים הטובים ביותר לכלכלה. הצלחנו לעמוד ביעד בצורה טובה, לא פרצנו את המסגרות".
"השרים גילו אחריות. הצבנו כמה יעדים בתחום הרגולציה והבירוקרטיה. אני משוכנע שנצלח את המשוכה של הכנסת. משטרת ישראל ואגפי הבט"ל מקבלים תוספת שלא הייתה מאז קום המדינה. מוסיפים שוטרים, מקיימים משמר לאומי, מגדילים את מערך המילואים. כנ"ל בשב"כ ובכבאות. גם מערכת הבריאות הוצגה גם יעד חשוב", הדגיש סמוטריץ'.
 
סמוטריץ' סיפר כי "אנחנו משקיעים המון בשילוב של אוכלוסיות בשוק התעסוקה. משקיעים במנועי צמיחה של מפעלים והיי-טק. התפקיד של הממשלה הוא לא להפריע לשוק ולספק לו את התשתית. החקלאות הישראלית חייבת לעבור שינוי בעיקר כדי לענות לצורך של החברה הישראלית. יש לנו מה ללמד וללמוד מהעולם".
בסוגיה הביטחונית אמר השר: "הגענו לתוכנית רב-שנתית מאוד טובה עם הצבא. הצבא מקבל את המענה לקיום ולהערכות, גם למעגל השלישי. מגיעים למודלים טובים של שכר וגם בפנסיות גישור. מגיעים להסכמה היסטורית. אלה סכומים שהם טובים לביטחון ולצבא, לכלכלה".
באשר לתקציב החינוך אמר: "דרשנו הסכם שכר מורכב שגוזר 4.5 מיליארד שקלים, קיבלנו את הירושה ונתמודד איתה". בנוסף הודיע כי הסבסוד לצהרונים יוארך. "הארכת נקודות הזיכוי גם לגילאי 18-13, 2,800 שקלים להורה", ציין סמוטריץ' והוסיף: "השאיפה שזה יהיה עוד השנה. אנו רוצים להיטיב עם כולם ולהקל על יוקר מחייה. מעונות היום לא יתייקרו להורים בשקל אחד, נספוג את העלויות. נכניס עוד מכסים שיבוטלו כמו מזגנים".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תקציב לקלקלת משיחי של ממשלת קנאים. (ל"ת)
    שחיתות וזדון 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור