בארץ

נתניהו לשרים: "אף אחד לא נוסע לארה"ב - עד שאני אוזמן לשם"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסרב עד כה להזמין את רה"מ נתניהו לבית הלבן, בניגוד לנהוג. כדי לא להבליט את החרם עליו מוושינגטון, אסר נתניהו על שרי הממשלה לטוס לביקור בארה"ב לפניו
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אריק מרמור)
ראש הממשלה בנימין נתניהו אוהב מאוד לטוס לחו"ל במסגרת תפקידו ובזמן הקצר מאז התמנה הספיק לבקר – יחד עם רעייתו כמובן – בפריז ורומא, היום יטוס לברלין ובשבוע הבא ללונדון. אבל את הנסיעה שהוא הכי מחכה לה עדיין לא קיבל: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתמהמה מלהזמין אותו לארה"ב לפגישה בבית הלבן.
על פי הנוהג, ראשי ממשלה ישראליים מוזמנים לבית הלבן בתחילת כהונתם, וגם נפתלי בנט ביקר שם זמן קצר לאחר מינויו. אך ככל הנראה הדם הרע שזורם בין נתניהו לביידן גורם לדחיית ההזמנה המיוחל. ביקור כזה כאשר יבוא מתואם זמן רב מראש, ונכון לעכשיו טרם נראה סימן לפגישה באופק.
 
חדשות 12 פרסמו אמש כי רה"מ החליט כי כל עוד הוא לא טס לפגישות מדיניות בארה"ב – אף שר לא יטוס לוושינגטון. שרי ממשלה שהביעו עניין קיבלו הנחייה להימנע מכך. שר האוצר סמוטריץ', שמבקר בימים אלה בארה"ב, מוחרם על ידי הממשל האמריקני ולא נפגש עם גורמי ממשל בוושינגטון.
 
גורם הבקיא בפרטים הסביר את החלטת נתניהו בכך שביקור מדיני של שר אחר בוושינגטון, רק ידגיש את אי הזמנתו של נתניהו עצמו. היחיד שיקבל אישור לטוס הוא מקורבו השר רון דרמר, לשעבר השגריר בארה"ב, שמשמש כשליח אישי של נתניהו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה