בארץ

בג"ץ הזהיר את בן גביר: ההנחיה החדשה שקיבל לגבי ההפגנות

בג"ץ השיב לעתירות נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ואסר עליו להוריד הנחיות מבצעיות ואופרטיביות למשטרה. בפסק הדין הבהיר שופט העליון כי לשר אסור להתערב באופן פיזור ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית
דוד זולדן |  2
אסתר חיות, עמיחי אשד, קובי שבתאי, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ שיר טורם, יונתן זינדל, אריק מרמר)
בג"ץ השיב היום לעתירות נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ואסר על השר להתערב בניהול של המשטרה ובמתן פקודות ישירות או עקיפות, למפקדים בשטח. בג"ץ הדגיש בתשובתו כי לשר בן גביר כי אסור לשר להתעסק בפעילות המשטרה לפיזור ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית.
 
בפסק הדין שהגיש שופט העליון, יצחק עמית נכתב בין השאר: "על בן גביר להימנע ממתן הוראות אופרטיביות למשטרה בין במישרין ובין בעקיפין, והדברים נכונים במיוחד בהפגנות נגד השלטון - אין השר רשאי ליתן הנחיות מבצעיות בדבר הדרכים ליישום מדיניותו".
עוד נכתב כי: "השר אינו רשאי להתערב בפרטי הביצוע האופרטיבי של המדיניות האמורה, ואינו רשאי ליתן הנחיות קונקרטיות אגב התרחשותם של אירועים פרטניים. עניינים ופרטים אלה נתונים לשיקול הדעת המבצעי-האופרטיבי של הדרגים המקצועיים של המשטרה והמפקדים בשטח, על פי הנסיבות המשתנות והתנאים בשטח".
השופט עמית חידד את הנהלים בנוגע לפיזור ההפגנות ואמר כי: "אין השר רשאי ליתן הנחיות מבצעיות בדבר הדרכים ליישום מדיניותו, אופן השימוש בכוח באירוע כזה או אחר, דרכי השימוש בכוח, האמצעים לפיזור הפגנות, התנאים הנוגעים לזמן, למקום ולאופן עריכת האירוע וכיו"ב. על מנת למנוע מחלוקות בעתיד, הרי שגם "אזכור" של המדיניות במהלך אירוע מבצעי קונקרטי שעה שזה עודנו מתנהל, עלול להתפרש כהנחיה אופרטיבית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הוכחה נוספת לנחיצות הרפורמה. מי בחר אתכם??? (ל"ת)
    ארנון 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פס"ד מעולה וממוקד! בלי קשר לדיעה פוליטית (ל"ת)
    מושית 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור