בארץ

ביידן לנתניהו: "חשוב להגיע לפשרה ברפורמה המשפטית"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו אמש במשך כחצי שעה, והציע עזרתו בגיבוש פשרה והסכמה רחבה במשבר בישראל. למרות השיחה, טרם הגיעה ההזמנה המיוחלת לבית הלבן
מערכת ice | 
ביידן ונתניהו (צילום יוטיוב BLOOMBERG צילום מסך)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקשר אמש (ראשון) אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ושוחח עמו במשך כחצי שעה, בין השאר על המצב בישראל על רקע המהפכה המשפטית.
הנשיא ביידן הביע דאגה מהמצב בישראל, והדגיש בפני נתניהו הדגיש ששינויים מהותיים במערכת המשפט צריכים להיעשות בתמיכה ציבורית רחבה ככל האפשר של תמיכה מהעם. ביידן גם הציע עזרה במאמצים לגיבוש פשרה "שתממש את הערכים הדמוקרטים של איזונים ובלמים". לפי הבית הלבן, אמר ביידן לנתניהו כי "ערכים דמוקרטיים תמיד היו וחייבים להישאר סימן היכר של מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל". נתניהו מנגד השיב לביידן ש"ישראל הייתה ותהיה דמוקרטיה חזקה ותוססת".
 
זוהי השיחה השלישית בין ביידן לנתניהו מאז הבחירות בנובמבר. הקודמת היתה לאחר הפיגוע הקשה בבית הכנסת בנווה יעקב בירושלים. השניים שוחחו גם על האיום האיראני והרחבת מעגל השלום של "הסכמי אברהם". כן עדכן נתניהו את ביידן על הפיגוע שאירע אתמול בחאוורה, ואמר כי "ישראל תמשיך לפעול בכל מקום נגד המחבלים ואדריכלי הטרור".
מה שעדיין לא קרה בשיחה הוא הזמנה של ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן, למרות שכבר חלפו כמעט שלושה חודשים מאז נכנס לתפקידו. עד כה היה נהוג שראשי ממשלה פותחים קדנציה בביקור בוושינגטון, אבל בארה"ב עדיין מתמהמהים מליזום ביקור כזה. מכיוון שלא הוזמן לוושינגטון, נתניהו הורה לשרי הממשלה שאף אחד לא רשאי לטוס לביקור מדיני בארה"ב לפניו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה