בארץ

ארגון חדש בישראל: הכירו המועצה הציבורית לעיתונות ואתיקה

מועצה חדשה קמה היום בארץ והיא המועצה הציבורית לעיתונות ואתיקה שהוקמה במטרה ליצור סטנדרט אתיקה חדש לכלי התקשורת בארץ. לצד זאת, הארגון יפעל להגנת חופש העיתונות והעיתנואי
מערכת ice |  1
עיתונים (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ארגון חדש קם בישראל היום (א') ושמו המועצה הציבורית לעיתונות ואתיקה. הארגון החדש מודיע במסגרת הודעת הקמתו כי מטרתו להגן על חופש העיתונות והעיתונאי. לצד זאת, הוא שם לעצמו מטרה ליצור סטנדרט חדש של אתיקה בכלי התקשורת בישראל. לצד זאת, המועצה תהיה הכתובת לתלונות ציבור על התנהלות לא אתית של עיתונאים ומערכות עיתונאיות.
המועצה מורכבת מאישי ציבור בתחום התקשורת, האתיקה והמשפט, ואת תפקידם הם ימלאו בהתנדבות מלאה. השותפים להקמת המועצה היו ארגון העיתונאים, ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר שתהיה יו"ר בית הדין לאתיקה, ועו"ד אלעד מן. היו"ר הזמני של המועצה הוא פרופסור עמית שכטר, נשיא מכללת אורנים.
חברי המועצה הם: העיתונאית גל גבאי; ענת סרגוסטי, אחראית חופש העיתונות בארגון העיתונאים והעיתונאיות; מלכה פיוטרקובסקי, ממקימות 'פורום תקנה' לטיפול בפגיעות מיניות ומניעתן; נורית קנטי, יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות; ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה; פרופ' עמית שכטר, נשיא מכללת אורנים; מייסם ג'לג'ולי, פעילה חברתית ויו"ר שותפה בעמותת "סיכוי -אופוק"; העיתונאי אבנר הופשטיין; יאיר טרצ'יצקי, לשעבר יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות; אפרת ירדאי, דוקטורנטית לסוציולוגיה ויו"ר אגודת יהודי אתיופיה; עו"ד אלעד מן; פרופ' קרין נהון, אוניברסיטת וושינגטון; מיקי רוזנטל, חבר כנסת ועיתונאי לשעבר; קסניה סבטלובה, חברת כנסת ועיתונאית לשעבר.
 
פרופ' עמית שכטר, היו"ר הזמני של המועצה הציבורית לעיתונות ולאתיקה, מסר: "בימים של קרע עמוק, עם אלימות והסתה גוברות נגד כלי תקשורת ועיתונאים, עם שיח מקוטב, אנחנו מקימים גוף רלוונטי, נגיש, עם יכולת תגובה מהירה לאירועים ולהתפתחויות. המועצה הציבורית לעיתונות ולאתיקה תשמש כתובת לציבור הרחב, לציבור העיתונאים ולבעלי גופי התקשורת והמו״לים בכל הנושאים הנוגעים לאתיקה. חייבים להחזיר את האתיקה העיתונאית למרכז, ולהנחיל את ערכי המקצוע לעיתונאים ותיקים וצעירים בכל הפלטפורמות".
יו"ר בית הדין לאתיקה, ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, הוסיפה: "מה שנדרש עכשיו הוא להסתכל על הזכות לחופש ביטוי וחופש עיתונות בקונטקסט של הזכות לביטחון עובדתי. ממש כמו הזכות לביטחון תזונתי. הזכות לביטחון עובדתי צריכה להנחות את העבודה העיתונאית, ואת הפרשנות שהעיתונאים נותנים למציאות ולהנחות את הסיפור שעיתונאים מספרים לציבור. זה החוזה החדש עם הציבור, והוא מבוסס, בין השאר, על האתיקה העיתונאית".
יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות נורית קנטי, מסרה: "אנחנו מזמינים את המו"לים להצטרף אלינו, למועצה המעמיקה, המגוונת והיעילה שהקמנו. זו מועצה עם פוטנציאל השפעה גבוה. גוף חיוני בשדה המוקשים של העת הזאת. זו הזדמנות חסרת תקדים להעמיק ולייצב את היסודות המעורערים של העיתונות החופשית ולחזק את האתוס המקצועי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עיתונות שקרנית היא שקרנית גם אם תמציאו מליון מועצות
    גיא 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מועניינים לא בכם ולא בשקרים המודפסים שלכם. הפכתם לעט של אליטות פושעות. ואתם עצמכם פושעים.
    סגור