בארץ

מחלוקת בממשלה: נתניהו דוחף לוויתורים בחוק הגיוס, החרדים לוחצים

על רקע האזהרות הגוברות של צה"ל לגבי כשירות הצבא ללחימה והמחסור בטייסים, נתניהו מזהה את המכשול הבא שלו, חוק הגיוס בכנס החורף. נתניהו מבין שאם ברצונו לא להעמיק את הקרע הוא צריך לשנות את מתווה החוק המונח
מערכת ice | 
יצחק גולדקנופף (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, ליאור מזרחי)
ראש הממשלה נתניהו קיים אתמול (ראשון) פגישה ביטחונית עם בכירים במערכת הביטחונית, בה נשמעו לו אזהרות לגבי כוח האדם בצה"ל והמשבר שעובר על הארגון על רקע חקיקת המהפכה המשפטית. מיד לאחר מכן, רה"מ נתניהו קיים שיחה עם הבכירים החרדיים בממשלה וטען בפניהם שחוק הגיוס שאמור להיות מחוקק בקרוב, צריך להתרכך.
החרדים מהסיעות האשכנזיות הם היחידים שלא העבירו חקיקה במושב הכנסת האחרון, חוק הגיוס נמצא בראש מעייניהם של הפוליטיקאים החרדים ובעיקר של הרבנים שכידוע, מתווים דרך לחברי הכנסת.
ב-N12 מפרסמים כי בכירים בסביבתו של השר גולדקנופף מעוניינים לקיים את חקיקת החוק במתווה הנוכחי שלו, עם פסקת התגברות נקודתית שתמנע מבג"ץ להתערב בנושא. בנוסף, במפלגות החרדיות רואים את ה"הגמוניה" החד פעמית שיש בממשלה, פעם ראשונה שכל 64 המנדטים שבקואליציה מסכימים על אותם עקרונות (כחלון, לפיד,לבני).
מהליכוד נמסר בתגובה: "בניגוד לכתבות המתפרסמות, ראש הממשלה נתניהו לא נפגש עם ראשי המפלגות החרדיות ולא שוחח איתם היום. הידיעה על פגישה בנושא חוק הגיוס, פשוט לא נכונה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה