בארץ

חשש מהסלמה בעזה: בעקבות השלכת בלוני תבערה - אש בשדות העוטף

עשרות צעירים פלסטינים מתפרעים ממזרח למחנה הפליטים אל-בורייג'. כתוצאה משימוש בחומרי הנפץ, הוצתה שריפה ביער קק"ל הסמוך לגבול. גורם בכיר לרשתות ערביות: "תגובה צבאית מצד האויב פירושה תקיפה"
מערכת ice | 
טרור העפיפונים סמוך למושב ברכיה בעוטף עזה (צילום דוברות משטרה)
כלי תקשורת פלסטינים מדווחים היום (שישי) כי בלוני תבערה הופרחו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל על ידי מחבלים ממזרח למחנה הפליטים אל-בורייג' שממוקם במרכז הרצועה. רשתות ערביות מדווחת כי מקור בכיר בהנהגת הרצועה מגבה את ההתפרעויות. "זכותם של הצעירים המתקוממים לנקום על אל-אקצא והאסירים", אומר גורם בכיר.
​קק"ל מדווחת שבעקבות בלוני הנפץ, פרצה אש בשדות הסמוכים ביישובי העוטף. "בשעה האחרונה הוצתה שריפה ביער כיסופים של קק"ל בסמוך לגדר היישוב, ככל הנראה כתוצאה מבלון תבערה", לשון הודעת הארגון. בכיר ברצועת עזה ציין לרשתות המקומיות כי זכותם של המתפרעים לנקום "בכל דרך ובכל האמצעים העומדים לרשותם". הבכיר שלח מסר מאיים לישראל לפיו "כל תגובה צבאית מצד האויב פירושה משוואה של תקיפה מול תקיפה. מוכנים כאן לכל האפשרויות".
  
מוקדם יותר השבוע, לפי דיווחים בעזה, צעירים פלסטינים התפרסו בכמה מוקדים במרחב הגבול, התפרעו והבעירו צמיגים במסגרת מה שכונה "פעילויות עממית לתמיכה באל-אקצא ובגדה". בתחנת שידור מקומית של חמאס דווח כי צעירים ניסו לחתוך חוטי תיל של הגדר.

תיעוד בלוני התבערה שהופרחו לשטח ישראל היום (צילום: רשתות ערביות)
 
בזירת יו"ש כוחות צה"ל פעלו השבוע במחנה הפליטים בג'נין. התנהלו חילופי אש כבדים בין לוחמי דובדבן, סיירת גולני ומג"ב לבין כוחות המחבלים במקום. שלושה מחבלים נהרגו ויותר משלושים נפצעו. פעילות צה"ל במקום התבצעה בשני מוקדים: סביב מבנה שבו התבצר מבוקש ובמתחם שממנו ירו פעילי טרור חמושים והשליכו מטענים לעבר הכוחות. ירי נוסף התבצע מתוך מסגד. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה