בארץ

מתחילת מלחמת "חרבות ברזל": 600 כיתות כוננות חדשות הוקמו בארץ

המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל הודיעו כי מתחילת מלחמת "חרבות ברזל" הוקמו 600 כיתות כוננות חדשות בישראל
מערכת ice |  1
כיתת כוננות (צילום המשרד לביטחון לאומי)
מלחמת "חרבות ברזל" נכנסה היום (חמישי) ליומה ה-20 של לחימה קשה אחרי מתקפת הפתע של חמאס על ישראל בה נרצחו למעלה מ-1,400 ישראלים, בעוד למעלה מ-5,000 נוספים נפצעו ולמעלה מ-220 אנשים נחטפו משטח ישראל לרצועת עזה ומוחזקים כשבויים של ארגון הטרור חמאס.
בעקבות ההבנה שכיתות הכוננות הן הראשונות לתת מענה לפני כולם, ותחילת הסקת המסקנות מהמתקפה, המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל הודיעו כי הם מחזקים את הביטחון האישי בכל רחבי הארץ וממשיכים להקים כיתת כוננות חדשות. בתוך כך, מתחילת הלחימה הוקמו מעל 600 כיתות כוננות חדשות ברחבי הארץ
 
השבוע הוקמו כיתות כוננות חדשות במגדל העמק, בגן יבנה, בגדרה, ביבנה, בכפר סבא, בכוכב יאיר, ברחובות, בראשון לציון, בטבריה, בעפולה, בדימונה, בחיפה, בבית שאן, בחריש, בחדרה, בקריית מוצקין, בנהריה, בערד, במעלות, בכיסרא סמיע, בחצור הגלילית, בראש פינה, בירושלים - 4 כיתות.
בשבוע שעבר הוקמו כיתות כוננות חדשות בבאר שבע, בכרמיאל, בסאג׳ור, בעכו, בבני ברק, בשוהם, במודיעין, בנוף הגליל, אלעד, ברמלה. בנוסף, עד כה מפרוץ הלחימה הוקמו כיתות כוננות חדשות ב-40 מועצות איזוריות הכוללות 1,000 קיבוצים, מושבים ויישובים שמעולם לא היו בהם כיתות כוננות כשבניין הכח בישובים אלה נעשה על ידי מג״ב
המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל פועלים לחזק את הביטחון האישי ומקימים בימים אלה מאות כיתות כוננות חדשות במועצות האזוריות ובערים ברחבי הארץ באמצעות אלפי מתנדבי משטרה שיגויסו ויקבלו נשק ארוך אישי וציוד מגן נלווה. הליך גיוס והכשרת המתנדבים לכיתות הכוננות שיופעלו באירועי חירום, נעשה על ידי משטרת ישראל בהתאם למדיניות השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי.
איתור והכשרת המתנדבים נעשה לפי מודל שגובש באמצעות מסד נתונים סדור בהובלה משותפת של המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל. *חימוש כיתות הכוננות נעשה על ידי ניצב בדימוס שמעון לביא, שעם פרוץ הלחימה מונה בהתנדבות לשמש כממונה על גיוס וחימוש לחימה אזרחית.
מתחילת הלחימה הוקמו למעלה מ-600 כיתות כוננות חדשות בערים שונות בפריסה ארצית תוך מתן עדיפות לערים הסמוכות לגבול, ביישובי המרחב הכפרי והעירוני בגבולות ישראל, בקו התפר ערי מטרופולין ובערים מעורבות ובאזורי סיכון נוספים, על פי התפיסה המבצעית שגובשה על ידי משמר הגבול ומשטרת ישראל. הכיתות מוכפפות למפקדי תחנות המשטרה ומופעלות באמצעות פיקוד ושליטה מסודר של משטרת ישראל.
עד לפרוץ אירועי 'חרבות ברזל', משטרת ישראל, באמצעות מג"ב, הפעילה מערך מתנדבים ב-83 כיתות כוננות במרחב הכפרי וב-6 ערים ברחבי הארץ (במקביל הופעלו מערכי התנדבות בישובים סמוכי גבול בסיכון ביטחוני גבוה על ידי צה"ל) וכעת 600 כיתות הכוננות יהיו פרוסות בכל רחבי הארץ. מהלך זה נעשה בהתאם לאירועים הביטחוניים, לתרחישי הייחוס ולמדיניות השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי.
השר לביטחון לאומי: "הקמת כיתות הכוננות באמצעות משטרת ישראל תאפשר להגן על העורף האזרחי ככל האפשר. נשק בידיים הנכונות מציל חיים! ראינו את זה בימים הראשונים למלחמה, בכל מקום שהיה נשק הממדים של האסון היו קטנים יותר. נמשיך להקים כיתות כוננות נוספות תחת משטרת ישראל שיהוו מכפיל כוח חשוב״.
מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי: "השוטרים ולוחמי מגב הגיבורים היו הראשנים להגיב, סיפורי הגבורה מעידים על מיקומה של משטרת ישראל בבטחון הלאומי. הקמת כיתות הכוננות במסגרת תחנות המשטרה ברחבי הארץ תחזק את התחנות במתנדבי משטרה חמושים השומרים על הבית שיגדילו את סד"כ המגיבים הראשונים ויחזקו את בטחון אזרחי ישראל".
ניצב בדימוס שמעון לביא, ממונה על חימוש כיתות הכוננות: "בזמן מלחמה, כוחות הביטחון נמצאים בפרונט וחברי כיתות הכוננות הם אלה שמגינים ראשונים על העורף. חשוב מאוד לחמש את כיתות הכוננות במועצות האזוריות ובערים בארץ ואנו שמחים על ההיענות הרבה של הציבור להתנדב לכיתות הכוננות שאנו מקימים בימים אלה״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עין זיתים
    ערן 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף בן גביר יצא הפוליטיקאי שמקיים הבטחות ! המשיחי המטורלל יצר משמר לאומי אמתי . אפשר לקרוא לזה כיתות כי הוא עשה לנו בית ספר. תודה וסליחה בן גביר
    סגור