בארץ

בדרך למשבר בענף התרבות? ההצעות של השר זוהר לאומנים נחשפות

אנשי ענף התרבות נפגשו עם השר מיקי זוהר במטרה לדון בגיבוש מתווה לתמיכה באומנים שפעילותם נפסקה כמעט לחלוטין בתקופת המלחמה. בין ההצעות שעל הפרק עזרה בתשלומי משכורת לעובדים ותוכניות חדשות לשיקום עולם התרבות
מערכת ice | 
מיקי זוהר (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
עם פתיחת המלחמה לפני שלושה שבועות, פעילות עולם התרבות נפסקה כמעט לחלוטין, אנשי ונשות התרבות אמנם מתנדבים בשטח מהבוקר עד הלילה, בניסיון לשמח חיילים ותושבי העוטף שפונו מבתיהם. אולם כל ההופעות והפעילויות שתוכננו לתקופה זו הופסקו לחלוטין. במשרד התרבות והספורט מנסים למנוע משבר כמו בפעם הקודמת בה נסגר עולם התרבות אז היה זה בגלל הקורונה.
אנשי ובכירי ענף התרבות נפגשו עם השר מיקי זוהר במטרה לדון בגיבוש מתווה לתמיכה באומנים שפעילותם נפסקה כמעט לחלוטין בתקופה זו. בישראל היום פורסם כי בין ההצעות שנבדקו: סיוע של עד 70% לאובדן הכנסות מכרטיסים של גופים נתמכים וזאת לאחר קיזוז הסיוע המיוחד הכללי, סיוע של 6 מיליון שקל באמצעות הקרן לאומנים במצוקה תוכנית חדשה הצופה פני עתיד להבראת עולם התרבות ביום שאחרי המלחמה.

בנוסף דנו הצדדים גם בסיוע ממשלתי לתשלומי משכורות העובדים, עזרה לאומנים במצוקה, תוספת של 6 מיליון שקלים לקרן אומנים במצוקה עם הגבלה ל-10,000 שקלים לאומן ויישום תוכנית חדשה לשיקום עולם התרבות. השר זוהר הבטיח לפעול לקדם הצעות אלה בדיון מול משרד האוצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה