תקשורת ומדיה

מבקר המדינה לדוד אמסלם: "שחרר 2 מיליארד שקל להוצאות המלחמה"

אחרי שהשר דוד אמסלם חסם את העברת הדיווידינדים מהחברות הממשלתיות לטובת המלחמה, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן החליט להתערב

מערכת ice |  2
דודי אמסלם (צילום הדס פרוש פלאש 90)
הבוקר (ה) פנה המבקר למנהלת רשות החברות הממשלתיות ולממשלה בדרישה מיידית למשוך את הדיווידנדים מחברות ממשלתיות (שכבר הוכרזו בסך 2 מיליארד שקל), כדי לממן את ההוצאות המלחמה והטיפול בעורף.
אמסלם, הממונה על רשות החברות, מעכב כבר חודשים ארוכים את משיכת הדיווידנדים, זאת על רקע ניסיונותיו להתערב ולשלוט בחברות הממשלתיות, כחלק ממאבקו עם מנהלת הרשות, מיכל רוזנבוים.
לאחר פרוץ הלחימה, אמסלם המשיך לחסום את העברת הכספים, בטענה כי חלקם אמורים להישאר בתוך החברות הביטחוניות כדי לממן את הוצאות הלחימה. בקופת התעשייה האווירית לבדה ממתינים יותר ממיליארד שקלים, ברפאל ובתשתיות אנרגיה לכל אחת יש יותר מ-200 מיליון שקל.
הכספים נובעים מרווחי החברות הממשלתיות, והחברות עצמן כבר הכריזו עליהן כדיווידינד שיש להעלותו למדינה. אלא שהעברה למדינה כרוכה באישור שרים, ובעיקר השר האחראי על החברות הממשלתיות – דודי אמסלם.
 
בחודשים שקדמו לאירועי 7 באוקטובר, אמסלם היה עסוק בעיקר במאבקי שליטה מול רוזנבוים, ואף ניסה להדיחה לאחר שניסתה לחסום מינויים פוליטיים והחלטות בלתי תקינות. אמסלם ניסה להשיג שליטה מוחלטת בחברות הממשלתיות בעיקר כדי לקדם ג'ובים פוליטיים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק לחברים
    מחלק תפקידים 11/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי מתעסק עכשיו בתפקידים לחברים כדירקטורים לחברותציבוריות עצוב ממש מה עם נפגעי העוטף
    סגור
  • 1.
    אמסלם והג'ובים
    יוסי 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בושה ואין מורא, האיש מצפצף על כולנו למען עצמו ולמען מקורביו. שחיתות ועוד שחיתות ועוד שחיתות והבוס מחריש.... איפה אתם שרי ממשלה וחברי כנסת? איפה צעקתכם ? בסופו של עניין כולכם תשלמו , ובנתיים אנחנו - עמך ישראל - סובל ומפסיד.
    סגור