תקשורת ומדיה

השר ארבל לבן גביר: "מציע שנעסוק בשמירת בטחון ישראל ופחות בפופוליזם"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, דרש במכתב שהעביר לשר הפנים משה ארבל, לשלול את אזרחותו של שחקן מכבי חיפה, לאחר שהוא לא החזיק בשלט הקורא לשחרור החטופים. השר ארבל, סרב לבקשתו ובמכתב התשובה כתב כי: "אני מציע שנעסוק במשימה החשובה לשמירה על בטחונה של ישראל ופחות בפופוליזם"
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום מסך הפטריוטים)
הסערה סביב הוויכוח של שר הפנים משה ארבל והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, נמשכת. לאחר בן גביר דרש מארבל לשלול אזרחות משחקן מכבי חיפה, שלא החזיק בשלט הקורא לשחרור החטופים.
השר ארבל הגיב הבוקר לבקשתו של בן גביר וכתב כי: "משרדי פועל ביתר שאת לשלילת אזרחות ומעמד מפעילי חמאס ממזרח ירושלים מאגד ג'ועבה ורשיד רשק. הליכים אלו החלו בהנחייתי".
 
השר ארבל כתב גם כי: "כמו כן, הפצתי תזכיר חוק לשלילת אזרחות ממי שהורשע בסעיף 24 לחוק המאבק בטרור שאמור להתקדם בימים אלה. אני מציע שנעסוק במשימה החשובה לשמירה על בטחונה של ישראל ופחות בפופוליזם על רקע אהדה לקבוצת כדורגל יריבה".
 
ארבל הוסיף: "לא שוללים אזרחות מאדם על כך שלא אחז בשלט, חשוב ככל שיהיה. למעלה מן הצורך, יוער כי כלל השחקנים ענדו סרט שחור על היד לצד דגל ישראל על החזה ועמדו בדומיה מאחורי השלט".
לסיום כתב: "אציע בעיקר בימים אלו של מלחמה לתעדף פעולות ומדיניות שתכליתן סיוע לאזרחי המדינה ושיפור השירותים הממשלתיים".
 
השר בן גביר הגיב במכתב לארבל: "קראתי את מכתבך, ויהיה מי שיטען שאתה ממשיך במגמה שהובילה אותך לאורך כהונת הממשלה לקבל כותרות מפרגנות בעיתון "הארץ", באמצעות הצגתך כליברל הדואג לזכויות אדם, גם אם מדובר באנשים אשר פוגעים במדינת ישראל".
לאחר מכן, הסביר השר בן גביר את התשתית לבקשה לשלול את האזרחות ואשרות העבודה: "דא עקא, שגם אני למדתי משפטים, גם אני הוסמכתי להיות עורך דין וגם אני מאז ומתמיד לחמתי למען זכויות אזרח בכלל ולמען חופש הביטוי בפרט. אלא שחופש הביטוי לא יכול לכסות על הסתה ותמיכה בטרור, ובהתאם זכויות אזרח אין פירושן מתן היתר לפעול כנגד מדינת ישראל ואין פירושן תמיכה באויב. אולי כדאי לעשות חשבון נפש, ולבחון את התפיסות שהובילו אותנו עד הלום. אציין את המובן מאליו, מדינת ישראל, כמו כל מדינה אחרת, אינה חייבת לאזרח אנשים, גם אם הם שחקני כדורגל, ומדובר בפריווילגיה הניתנת לשיקול דעתה של המדינה. שחקן כדורגל שזה עתה קיבל אזרחות ממדינת ישראל, ובז לה ולחוטפיה בשעתה הקשה, לכל הפחות, חובה לשקול שוב את ההחלטה לאזרחות".
בן גביר הוסיף כי: "למעלה מן הצורך אציין כי במסגרת שינוי הקונספציה - הניסיון להתחבב על ציבוריים ליברליים בכל מחיר, אולי היה נכון לערב שמחת תורה, אך כיום גם שם נפל האסימון וגם להם ברור כי הגיע הזמן לשנות את התפיסה, ולהילחם ביד קשה בקמים עלינו".
הוא חתם את מכתבו: "אגב, כל אוהדי הספורט באשר הם, וכמוהם גם אוהדי מכבי חיפה המתוקים עליהם רמזת במכתבך שלא בצדק, אוהבים את המשחק, אוהבים את הקבוצה, אך למעלה מכל אלה אוהבים את המדינה".
השר בן גביר המשיך להתגנח בשר ארבל ולפני זמן קצר פרסם ציוץ נוסף בחשבון הטוויטר שלו: "לטובת חבורת הדמגוגים מהתקשורת שמפיצים בלהט את מכתב התגובה ה"מפוצץ" של השר ארבל, להלן הודעה ממחלקת העובדות: 1. השחקן שביקשתי מארבל לשלול את אזרחותו הוא לא אזרח ישראלי מבטן ומלידה, אלא תושב חוץ שקיבל אזרחות *רק בשל הצטרפותו לקבוצת כדורגל ישראלית".
 
השר המשיך וכתב: " 2. כמוהו, יתר השחקנים הנוספים, שסירבו להחזיק את השלט של חטופינו בעזה, קיבלו אשרת עבודה אך ורק לטובת חברות בקבוצת כדורגל ישראלית. מצער מאוד שהשר ארבל, שהחליט להחזיק בתיק המזויף של "איש זכויות האדם" בממשלה, ושבשל כך רק לפני מספר חודשים היה מאוד חשוב לו לדאוג לכך שמחבל מתועב שניסה לרצוח יהודי לא יהיה אזוק כאשר הוא מנותח, טרם הפנים שאנו נמצאים במלחמת קיום על מדינתנו ושאין מקום להעניק פריבילגיות למי שמביעים אמפתיה לאויבינו, גם אם הם שחקני כדורגל פופולריים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה