בארץ

חרבות ברזל, היום ה-54: שתי חטופות בארץ, 10 נוספים הועברו לצלב האדום

במהלך פעילות של ימ"מ בג'נין, חוסלו שני בכירים מאוד בארגון, בהם מוחמד זביידי, מפקד מחנה הפליטים בג'נין. חמאס הודיע כי הוא מוכן להארכת ההפוגה בארבעה ימים נוספים ולהרחיב את עסקת החטופים. צה"ל הוציא הודעת הבהרה על בני משפחת ביבס, שחמאס טען כי נהרגו בהפצצות של צה"ל ברצועה. חמאס הודיע כי שתי נשים בעלות אזרחות רוסית שוחררו מהשבי והן כבר בישראל. 10 החטופים הנוספים מועברים בשעה זו לידיי הצלב האדום, בהם 7 נשים וחמישה ילדים
מערכת ice |  2
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה, מסך קשת 12)
אחרי שעסקת החטופים המקורית הושלמה וכשהפסקת האש הזמנית בין ישראל חמאס נמשכת, היום (רביעי) אמורה להתבצע פעימה נוספת של מסירת החטופים. צה"ל נערך לכל תרחיש במסגרת המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-54, אך נמצאת בהפוגה ואחרי חשיפת המנהרות בשיפא, כרגע במערכת הביטחון דרוכים לקראת הימים הקרובים.
חברת בית הנבחרים האמריקני רשידה טליב, פרסמה הודעה בדבר הקריאה לשחרור כל החטופים מרצועת עזה, אולם באותה נשימה קראה לצעד דומה עם העצירים המנהליים המוחזקים בישראל
 
בזמן הפסקת האש הזמנית, תקרית ירי שנייה בחופי רצועת עזה לוחמי חיל הים פתחו באש לעבר סירה של פלסטינים שניסה לצאת אל הים הפתוח מחופי מדיר אל בלאח. הסירה שבה אל החוף
כוחות צה"ל עצרו מבוקשים לחקירה בג'נין, נפת חברון ונפת רמאללה במהלך הלילה  נעשה ניסיון של כלי שיט פלסטיני לצאת מלופי חאן יונס ולוחמי דבורה של חיל הים פתחה באש הרתעתית לעברו. מחמוד שבנה אחד ממנהיגי חמאס בחברון נעצר לפני זמן קצר על ידי כוח מילואים, מעצרים בכפר בורקה בגזרת שכם.
דובר המועצה לביטון לאומי האמריקני קירבי: "איננו תומכים בפעולות צבאיות בדרום הרצועה עד שהישראלים לא יבהירו שהם לא יגרמו לעקירה של אזרחים שם. ישראל צריכה שתכנון הפעולה הצבאית שלהם בדרום עזה יקח בחשבון את החפים מפשע שנמצאים שם, כולל אלה שנעקרו מהצפון והועברו לשם"..
‏נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צייץ: "החמאס ביצע מתקפת טרור כי הוא מפחד שישראלים ופלסטינים יחיו זה לצד זה בשלום. החמאס מבקש להמשיך בדרך של טרור, אלימות, הרג ומלחמה - לא ניתן להם את מה שהם מבקשים" .
דיווח בפוקס ניוז: מל"ט איראני טס היום סמוך לנושאת המטוסים האמריקנית דווייט אייזנהאוור בזמן שהייתה במים בין-לאומיים, ולא נענה לאזהרות רבות שנשלחו ממנה. בפנטגון אומרים כי רואים את התקרית הזו בחומרה ומכנים אותה "לא בטוחה ולא מקצועית".
09:00 דיווח בוושינגטון פוסט: מגעים לעסקה נוספת של שחרור חטופים ואסירים - אך "טרם סוכמו המחירים". לפי הפרסום יש הסכמות על שחרור ישראלים בפעימות הבאות לפי 5 קטגוריות: גברים מבוגרים, חיילות, חיילים בשירות סדיר, גברים במילואים וגופות ישראלים. 
09:15 ספינות חיל הים ביצעו ירי אזהרה לעבר מספר כלי שיט פלסטיניים שניסו לצאת מחופי רצועת עזה. לפי צה"ל, סירות דיג מקומיות הפרו את ההגבלות הביטחוניות של הפסקת האש. אחרי הירי בקרבת כלי השיט, הם חזרו לחוף.
09:20 פרופסור איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא, התייחס למצב החטופות שהגיעו הלילה לבית החולים, ואמר: "הן עברו הערכה ובדיקות רפואיות במהלך הלילה, חלקן סובלות ממחלות רקע מורכבות וחלקן סבלו ועדיין סובלות מפציעות שספגו כשנחטפו, שמהן סבלו גם במהלך ימי השבי. הן יזדקקו להרחבה של הבירור הרפואי, אבל כולן יציבות ולא נשקפת להן סכנת חיים".
09:50 כוחות הביטחון פועלים כבר עשר שעות במחנה הפליטים ג'נין, ובין היתר מבצעים נוהל "סיר לחץ" ומכתרים בית בלב המחנה. במהלך הפעילות נמצא והושמד פיר שבו הוסתרו אמצעי לחימה ונעצרו עשרה מבוקשים.
הכוחות שפועלים משעות הלילה, חשפו צירים שבהם הוטמנו מטעני חבלה והחרימו אמצעי לחימה רבים. מוקדם יותר, מחבלים פתחו באש והשליכו מטענים לעבר הכוחות - שהגיבו בירי וזוהו פגיעות. בנוסף, כלי טיס תקף חוליית מחבלים חמושה שסיכנה את כוחות צה"ל.
10:20 המשטרה מנסה לפזר את משפחות שכולות ופעילים נוספים, שהגיעו למשמרת המחאה השבועית מחוץ למשכן הכנסת. כך אמרו במאהל המשפחות השכולות וציינו כי השוטרים לקחו שלט מיעל אלון, ששכלה את בנה ב-7 באוקטובר ואת אביה במלחמת יום הכיפורים. המשטרה לקחה שלט גם מיעקב גודו, שבנו תום נרצח בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה, לאחר שהיה נצור בממ"ד במשך יותר מיממה. על השלט כתוב "הדם של תום זועק מדלת הממ"ד בכיסופים". המשטרה מסרה כי "השלט הוחזר לאישה, הוא נלקח לאחר שהיא דפקה באמצעות השלט על רכב של ח"כ".
 
10:45 חמאס הודיע למתווכים על הסכמתו להאריך את ההפוגה ברצועת עזה בארבעה ימים. כך אמר מקור המקורב לארגון הטרור לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "חמאס יכול לשחרר את החטופים הישראלים שהוא מחזיק בהם וגם תנועות התנגדות האחרות בתקופה זו, במסגרת ההסכם הנוכחי ובאותם תנאים", אמר המקור.
11:00 חמאס מודיע כי ישחרר היום גם חטופים ממוצא רוסי כמחווה לנשיא פוטין.
11:35 חלק מנציגי היישובים בעוטף עזה בחרו שלא לפגוש היום את ראש הממשלה בנימין נתניהו שצפוי לבקר באזור הדרום, והודיעו כי "זה לא מסתדר להם בלוח הזמנים, שכן הם מרוחקים מהאזור בגלל הפינוי".
אתמול הודיעה לשכת ראש הממשלה כי הוא יגיע לדרום לפגוש את נציגי היישובים וראשי הרשויות שנמצאים בטווח 7-0. בהמשך, מסיבה לא ברורה, הודיעה לשכת נתניהו כי הוא ייפגש רק עם תושבים המתגוררים בטווח 4-0. ראשי הרשויות פרסמו את ההזמנה ליישובים להגיע, אך חלק, כאמור, ככל הנראה מחרימים את הפגישה.
כלל ראשי המועצות הודיעו שנענו בחיוב להזמנה. "אנחנו הזמנו את נציגי היישובים כדי שיציגו את הפערים בדרישות שלהם בעיקר נוכח הפינוי והמורכבות", אמר אחד מראשי הרשויות. "אף אחד לא אמר באופן רשמי שהוא מחרים את הפגישה, אבל מרוח הדברים אני מבין שזה פשוט לא מתאים להם לפגוש את נתניהו כי יש להם בטן מלאה, וכרגע זה לא נכון לפתוח הדברים".
13:54 דיווח: חברת צים תסיט את מסלולן של ספינות המשא שלהן מתעלת סואץ, לאור המצב הבטחוני בים האדום והאיומים של המורדים החות'ים.
15:30: חמאס הודיע כי הוא מוכן לעוד ארבעה ימי הפוגת אש כחלק מהמשך עסקת החטופים.
16:30: צה"ל הודיע כי במהלך חילופי אש בג'נין חוסלו שני מחבלים בכירים, על ידי לוחמי הימ״מ שני מחבלים בכירים, בהם מפקד המחנה מוחמד זביידי שביצע פיגועי ירי בגזרה והיה מעורב בשילוח מחבלים לפיגועים

שתי החטופות הישראליות בעלות אזרחות רוסית: ילנה טרופנוב ואירנה טאטי (צילום: רשתות חברתיות)
16:45: אחרי שחמאס הודיע כי בני משפחת ביבס נהרגו בהפגזות צה"ל, צה"ל הודיע כי הוא בודק את מהימנות הדברים, וכי האחריות על כל החטופים היא של חמאס.
17:10: חמאס הודיע כי שתי נשים בעלי אזרחות רוסית כבר שוחררו מהשבי והן בדרכן לישראל.
18:25: החל הליך העברת 12 החטופים לידיי הצלב האדום. על פי הדיווחים, מדובר בחמישה ילדים ושבע נשים.
19:50: שתי החטופות בעלות תעודת הזהות הרוסית שוחררו מידיי הצלב האדום והן בדרכן לישראל.
20:05 שתי החטופות הישראליות בעלות אזרחות רוסית הן ילנה טרופנוב, שהופיעה בסרטון ששחרר החמאס במהלך ימיה בשבי, ואמה אירנה טאטי, רופאה מקיבוץ ניר עוז. שתיהן מתגוררות בניר עוז.
21:17 החלה העברת עשרת החטופים הישראלים לידי הצלב האדום. 
22:36 דיווח על עיכוב בעסקת החטופים. גורמים בדרג הצבאי בישראל נכונים כי הפעימה תושלם, וכי יתר עשרת החטופים יעברו בהצלחה הלילה. בעוד שעות ספורות יתכנס לדיון קבינט המלחמה, שיצטרך להכריע האם הפסקת האש תוארך ביומיים נוספים או שמא התמרון הקרקעי יימשך.
23:06  יתר החטופים הועברו בהצלחה לצלב האדום.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אם ביבי יפסיק הלחימה, אני חושב שהוא עצמו יצטרך הגנה
    ניב 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העם לא יסלח לביבי אם הוא יעז לחלום על הפסקת הלחימה. העם כבר התכונן ללחימה הארוכה עד למיטוט חמאס. התקפלות לאחר השבת החטופים תהיה אם כל הביזיונות של העם היהודי מאז תקופת בר כוכבא. החיילים עצמם יגיעו לביבי, ויסבירו לו שיפנה מקומו למנהיג אמיתי ולא לבובה שמדקלמת דיבורים חסרי תוכן שאף אחד בישראל כבר לא מאמין להם.
    סגור
  • 1.
    אין שם חפים מפשע!!!!!!! (ל"ת)
    אדי 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור