בארץ

חרבות ברזל, היום ה-65: קרבות עזים ברצועת עזה, כטב"מים מלבנון

‏בצה"ל מעריכים כי תוך יממה תושלם ההשתלטות על ג'באליה, וכיבוש שג'עייה ייקח כמה ימים נוספים. ההשתלטות על כל מרחב הלחימה - תיקח כחודש וחצי לכל היותר. לאורך כל היום נמשך הירי לעבר עוטף עזה וסביבתה, ומטחים כבדים נורו מלבנון. החות'ים מעלים הילוך ומאיימים על כל הספינות הנוסעות לישראל, ללא קשר לבעליהן
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל, פלאש 90/ אייל מרגולין)
המטחים הכבדים של הרקטות חזרו, בצל התעצמות התמרון הקרקעי המתמשך  לאורך המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-65 (ראשון), על רקע הלחץ האמריקני ושעון החול המדיני המתקתק, הולך ומסתמן כי עסקת חטופים נוספת אינה נמצאת על הפרק. בה בעת, הממשלה צפויה לאשר כניסת פועלים ערבים מיו"ש לשטח ישראל בניסיון לשקם עת ענפי הבנייה והחקלאות הקורסים. 
על פי דיווחים עזתיים צה"ל מבצע תקיפות נרחבות בסביבת בית החולים האירופאי בח'אן יונס. ‏מכון המחקר האמריקני ICW מעריך כי לפחות 7 גדודים של חמאס קרסו ושישה מגדודיו לקראת קריסה. למעשה, שתי חטיבות - עזה וצפון - מתקרבות להתמוטטות. איתן ייפול למעשה צפון הרצועה.
 


‏בצה"ל מעריכים כי תוך יממה תושלם ההשתלטות על ג'באליה, וכיבוש שג'עייה ייקח כמה ימים נוספים. ההשתלטות על כל מרחב הלחימה - תיקח כחודש וחצי לכל היותר, התקיפות הורגשו בבוקר גם באשקלון. צפון קוריאה גינתה את הטלת הוטו של ארה"ב על הקריאה באו"ם להפסקת האש בעזה: "הניצול לרעה של ארה"ב בכוח הוטו שלה, כדי להגן על בעלת ברית שטבחה בעשרות אלפי אזרחים, הוא לא רק ביטוי של מוסר כפול בלתי חוקי ובלתי סביר, אלא גם שיא הרוע הבלתי אנושי".

נשיא ארגנטינה היוצא אלברטו פרננדס, פרסם בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) תמונה של הדסקית הקוראת להשבת החטופים: "תחזירו אותם הביתה, עכשיו. את הדסקית הזו אשא איתי עד שיוחזר בן הערובה האחרון בישראל למשפחתו" ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, נפגש עם שרי החוץ של סעודיה, טורקיה והרשות הפלסטינית. "הקשבתי לדעותיהם וחזרתי על תמיכתה של קנדה בזכותם של ישראלים ופלסטינים לחיות בשלום ובביטחון".
 

07:20 התקשורת האמריקנית מדווחת כי הממשל בראשותו של הנשיא ג'ו ביידן ניצל סמכויות חירום על מנת לעקוף את הקונגרס ולמכור לישראל 14,000 פגזי טנקים, בשווי של כ-106 מיליון דולר. מכירות נשק למדינות אחרות דורשות אישור מהמחוקקים, אבל אמש הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי ניצלה סעיף בחוק שמאפשר למכור נשק באופן מיידי במקרים חריגים.
על פי ההודעה, העברת הפגזים חיונית עבור האינטרסים האמריקניים: "ישראל תוכל להשתמש ביכולת המוגברת כהרתעה בפני איומים אזוריים ולחזק את הביטחון הלאומי שלה". בסוכנות הידיעות רויטרס מדווחים כי 14,000 הפגזים שיועברו לישראל הם חלק מחבילה גדולה יותר של 45,000 פגזים, עבור טנקי ה"מרכבה" של צה"ל, שאותה הקונגרס כן התבקש לאשר.
 
המחוקקים בוושינגטון, נזכיר, מתעכבים באישור חבילת סיוע לישראל, בצל מחלוקות בין הדמוקרטים והרפובליקנים בנוגע לשאלה אם לשלב זאת בחבילת סיוע מקבילה לאוקראינה. אישור החירום מגיע בצל ביקורת גוברת מצד המחנה השמאלי בארה"ב כלפי הגיבוי שמעניק ממשל ביידן לישראל, חרף הלחץ הגובר בעולם להפסקת אש בעזה בעקבות התמונות הקשות המגיעות ממנה.
גורם במחלקת המדינה אמר לרויטרס כי וושינגטון ממשיכה להיות ברורה בשיחותיה עם הממשלה בירושלים בנוגע לצורך "לעשות הכול" על מנת לפעול לפי החוק ההומניטרי הבינלאומי, ולנקוט בכל צעד אפשרי כדי להימנע מפגיעה באזרחים. הגורם ציין כי העברת הפגזים מבטאת את המחויבות האמריקנית לביטחון ישראל ולחיזוק יכולותיה ההגנתיות.
 


07:49 חיל הים של צרפת הודיע כי משחתת צרפתית יירטה הלילה שני כטב"מים שנעו לעברה בים האדום, מול חופי תימן.

08:32 ג'באליה: מחבלים נוספים נעצרו אחרי שנכנעו לכוחות צה"ל. תמונות שמגיעות הבוקר מג'באליה שבצפון עזה מראות מחבלים שנכנעו לכוחות צה"ל, ונעצרו לאחר מכן. בתמונות נראים המחבלים עומדים ללא בגדים, לקראת העברתם להמשך חקירה.

מעצר המחבלים ברצועה (צילום: השימוש נעשה על פי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
09:01 דובר צה"ל: צה"ל תקף מעל 250 מטרות במהלך היממה האחרונה; הלוחמים זיהו וחיסלו חוליות מחבלים חמושות בטרם הצליחו לפגוע בכוחות; נחשף והושמד אתר קשר צבאי לצד פירים תת קרקעיים ואמצעי לחימה של חמאס
חיל האוויר, לוחמי זרוע הים והכוחות הקרקעיים ממשיכים לתקוף שורת מטרות ותשתיות טרור ברצועת עזה, במהלך היממה האחרונה הותקפו מעל 250 מטרות. בשעות האחרונות איתרו הלוחמים והשמידו אמצעי לחימה רבים, פשטו על אתרים צבאיים, השמידו פירים תת קרקעיים וסגרו מעגלי אש על חוליות מחבלים חמושות בטרם הצליחו לתקוף ולסכן את כוחותינו.

פעילות כוחות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
במהלך הלילה, מטוס קרב של חיל האוויר שהכווינו כוחות מצוות הקרב החטיבתי גבעתי יחד עם תא האש של החטיבה, תקף אתר קשר צבאי של ארגון הטרור חמאס אשר מוקם סמוך למסגד בדרום הרצועה. בתום התקיפה, פשטו הלוחמים על האתר.
ביממה  האחרונה, לוחמי יחידת אגוז חקרו ותקפו באמצעות חימוש מדויק פירים תת קרקעיים בח'אן יונס. בפעילות נוספת בה לקחה היחידה חלק, הלוחמים זיהו בעזרת רחפן חוליית מחבלים חמושה שהתכוננה לתקוף כוחות נוספים במרחב וחיסלו אותה.
כחלק מפעילות בלב שכונת שג׳עייה, כוחות מצוות קרב חטיבתי 188, פשטו על מפקדה צבאית של ארגון הטרור חמאס ואיתרו אמצעי לחימה רבים ששימשו את מחבלי הארגון, ביניהם רובים מסוג קלצ׳ניקוב, רימונים, משגרי נ"ט, תחמושת וציוד צבאי נוסף. במהלך הלילה חיל האוויר תקף בלב העיר ח'אן יונס והשמיד תשתיות צבאיות בהם פעלו מחבלים ופירים תת קרקעיים.

אמצעי הלחימה שנמצאו במהלך הלחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
10:03 הירי לצפון וחודש ואזעקת צבע אדום נשמע באילון וגורן  נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים או נפילות.
10:05 כמו אזעקת בשל חשש לחדירת כלי טייס עוין נשמעו גם בצפון בארץ בישובים: ערב אל עראמשה, אדמית, שומרה, אילון, אבן מנחם, גורנות הגליל, חניתה, זרעית, יערה, שתולה וגורן
10:11 הירי לצפון הארץ נמשך וכעת, אזעקת צבע אדום נשמעה בשלומי, נכון לעכשיו לא דווח על נפילות או נפגעים.
10:14 דובר צה"ל מעדכן כי בהמשך להתראות על חשש לחדירת כלי טייס עוין, כעת ניתן לפרסם כי האירוע הסתיים והתושבים יכולים לצאת מן המרחבים המוגנים. 
 

10:17 כוחות צה"ל תוקפים כעת בדרום לבנון.
11:57 לאחר 20 שעות של שקט יחסי שנשמר בגזרת הדרום, חודש הירי מרצועת עזה לעבר העוטף. אזעקות נשמעו ביד מרדכי ובנתיב העשרה.
12:00 בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל המערבי, זוהו כלי טיס עוינים שחצו מלבנון לשטח ישראל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו שתי מטרות בהצלחה. שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני ומספר נוספים נפצעו באורח קל כתוצאה מרסיסים ושאיפת עשן. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.


12:33 כלי טיס תקף לפני זמן קצר את בית משפחת אל-אחראס בבלוק 2 במחנה ג'באליה.

13:15 הירי לעבר עוטף עזה נמשך. אזעקה בנתיב העשרה. 
14:25 העזתים מפרסמים תיעוד של טנקים ישראלים וחילופי ירי סמוך למשרד הרישוי בחאן יונס שבדרום רצועת עזה.
 


14:35 ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על המלחמה בחמאס. "ראש הממשלה הביע את מורת רוחו  מהעמדות שהביעו נציגי רוסיה באו״ם ובפורומים אחרים נגד ישראל. ראש הממשלה נתניהו הביע ביקורת תקיפה על שיתוף הפעולה המסוכן בין רוסיה לאיראן. כמו כן, ביקש ראש הממשלה נתניהו שרוסיה תפעיל לחץ על הצלב האדום לטובת ביקורים ותרופות לחטופינו", לשון ההודעה. 
15:00 ירי לעבר הר דב, כוחות צה"ל משיבים אש ללוחמי חיזבאללה. 
15:29 ירי רקטות וטילים לעבר ארז, שדרות, איבים, ניר עם.
15:56 ירי רקטות וטילים לעבר אזור תעשייה אכזיב, לימן, בצת.
18:39 שמו של חלל צה"ל נוסף הותר לפרסום: סגן נתנאל מנחם איתן, בן 22, מירושלים, אשר שירת כלוחם ביחידת 669 ונפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. יהי זכרו ברוך.

סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל
20:28 אזעקות נשמעו ביישוב כליל שבגליל המערבי. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה