בארץ

חרבות ברזל, היום ה-67: צה"ל בחאן יונס, שתי גופות חטופים אותרו

התמרון הקרקעי הולך ומתקדם לדרום רצועת עזה, ומטחי הירי הכבדים לעבר דרום הארץ נמשכים. בגזרת לבנון חיזבאללה מאתגר את ישראל עם ירי רקטי וכטב"מים לגליל המערבי וליישובי קו העימות. כוחות צה"ל פעלו בג'נין וחיסלו מחבלים, כשברקע השעון המדיני המתקתק - והשיח על עסקת שבויים אפשרית נוספת
מערכת ice | 
הריסות ברצועת עזה (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
המטחים הכבדים של הרקטות חזרו, בצל התעצמות התמרון הקרקעי המתמשך לאורך המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-67 (שלישי), על רקע הלחץ האמריקני ושעון החול המדיני המתקתק, הולך ומסתמן כי עסקת חטופים נוספת אינה נמצאת על הפרק. 
יוכבד ליפשיץ, בת 85 ששוחררה משבי חמאס, בריאיון לרשת NBC: "חוסר האוויר במנהרות, המחסור באוכל ובתרופות עלול להוביל אנשים לתשישות ולמצב שהם לא יישרדו, חייבים לשחרר אותם. יש שם אנשים שלא מקבלים את התרופות שהם צריכים, הם לא ישרדו עוד הרבה".
 



בבית הלבן נערכה הלילה קבלת הפנים השנתית לכבוד חנוכה בהשתתפות הנשיא ביידן ומנהיגים מהקהילה היהודית. ביידן אמר בנאומו באירוע כי מחויבותו לביטחונה של ישראל ולזכותה להגן על עצמה אינה ניתנת לערעור. "לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני, ואני ציוני", הוסיף ביידן.

תקיפות מאסיביות כעת ברפיח. במקביל כלי טיס של צה"ל תקף בג'נין, לפחות שלושה מחוסלים. הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו: רס"ר (מיל') צביקה לביא, בן 30, מעלי, לוחם בגדוד 699, עוצבת ׳חצי האש׳ (551), נפטר מפצעיו אתמול לאחר שנפצע באורח אנוש ב-20.11.2023 בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם ושני לוחמים במילואים בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפצעו באורח קשה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.
מכלית כימיקלים בבעלות נורבגית, נפגעה במרחק של 60 מייל צפונית למיצר באב אל-מנדב על ידי טיל חוף שנורה מאזור שבשליטת החות'ים בתימן, פיקוד מרכז (סנטקום) של צבא ארה"ב מאשרים את הדיווח, ומעדכנים שאחד מהכלים שלהם הגיע להגיש סיוע לספינה, יש פגיעה בסיפון, אש בוערת, טרם נמסרו פרטים על נפגעים, אם בכלל ישנם. נבדק הקשר לבעלות ישראלית על הספינה. החות'ים ממשיכים לנסות לפגע בספינות בבעלות ישראלית.
 



07:25: אזעקות צבע אדום בישובים זמרת, שובה ויכיני בעוטף עזה.

07:40: צה"ל פעל הלילה במחנה הפליטים ג'נין. במהלך הפעילות היו חילופי אש בין הכוח למחבלים, כאשר על פי דיווחים בתקשורת הערבית - 5 מחבלים חוסלו בתקיפה מהאוויר.
08:15: חיל האוויר תקף ביממה האחרונה מספר עמדות שיגור ברחבי הרצועה. לוחמי אוגדה 162 בג׳אבליה בשיתוף לוחמי יחידת האיסוף 636 מחיל הגנת הגבולות, זיהו עמדת שיגור בעת שיגור רקטות לעבר העיר שדרות, הכוחות הכווינו כלי טיס שתקף והשמיד את עמדת השיגור.
לוחמי דובדבן פשטו על מבנה של מחבלי חמאס ואיתרו במקום כ250 רקטות, מרגמות וטילי RPG שהיו מוכנים לשימוש. במקום נמצאו גם אמצעי לחימה וציוד צבאי נוספים. בהמשך, לוחמי חטיבת גבעתי השמידו מפעל לייצור אמצעי לחימה ואיתרו מאות רימונים, רקטות וטילי לאו.
כוחות זרוע הים זיהו ותקפו חוליית מחבלים אשר ביצעה ירי אל  עבר הכוחות המתמרנים ברצועת עזה.
09:57: בסעודיה מדווחים כי קטאר וישראל מנהלות מו"מ חשאי באחת מבירות אירופה לעסקת חילופי שבויים נוספת. על פי הדיווח העסקה תכלול ילדים, נשים וגברים, כולל 3 קציני צבא בכירים שנלקחו בשבי של ארגון הטרור חמאס.
הדיווח הסעודי מציין כי ישראל התחייבה לשחרר כ-300 אסירים פלסטיניים כולל עשרה אסירים וותיקים המרצים תקופת מאסר ארוכה כאשר אחד מהם הוא מרואן ברגותי מנהיג תנועת הפת"ח.
10:00: צה"ל מתיר הבוקר לפרסום כי 20 חיילים נהרגו במהלך ימי המלחמה, שלא כתוצאה מאש האויב
עשרים חיילי צה"ל נפלו עד כה במלחמת 'חרבות ברזל' כתוצאה מאש כוחותינו, כך עולה מנתונים שאושרו הבוקר לפרסום (ג') ע"י צה"ל. בצבא עורכים הבוקר סיכומים ראשוניים אודות כמות הנפגעים שנפלו כתוצאה מפעילות צה"ל מתחילת הלחימה ועד כה, אשר לא נפגעו כתוצאה מאש האויב אלא במסגרת תאונות דרכים, ירי כוחותינו על כוחותינו, דריסות, נזק אגבי ופליטות כדור.
מהנתונים עולה ש-20 לוחמים נפלו כתוצאה מירי דו-צדדי, לוחם אחד נהרג מחריגת ירי, 2 לוחמים נהרגו כתוצאה מדריסות רק"מ (רכב קרבי משוריין כדוגמת טנק, נגמ"ש ותותח מתנייע), 2 לוחמים נפלו מפליטות.
 



11:23: אזעקה נשמעה בישובי קו העימות: ערב אל עראמשה, אילון, יערה, גורנות הגליל, אדמית, גורן, חניתה, אלקוש, פסוטה, אבירים, נטועה עקב חשד לחדירת כלי טיס עוין.
 

11:29: אזעקות נשמעו גם בדרום, ביישובי עוטף עזה ואשקלון: מספר רקטות יורטו באזור

11:43: שוב אזעקות נשמעו בישובי קו העימות בגליל המערבי: שתולה, שומרה, זרעית, אבן מנחם, דיווח על יירוט אחד שבוצע במרחב, לא היו נפגעים.
12:23: כלי טיס עוין יורט מעל שומרה. 
12:52: הירי לעבר עוטף עזה ויישובי הדרום חודש. אזעקות בגבים, מפלסים, ניר עם ושדרות.
13:10: בהמשך להתרעות בצפון הארץ במרחב הגליל המערבי, יחידת הבקרה האווירית זיהתה לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח מדינת ישראל. שוגרו מספר מיירטים לעבר המטרה והאירוע הסתיים.
13:20: הירי לעבר צפון הארץ נמשך. בעכו, בוסתן הגליל ושומרת. צה"ל משיב ירי ארטילרי לשטח לבנון.
18:41 הותר לפרסום כי כוחות צה"ל איתרו שתי גופות של חטופים שנרצחו ברצועת עזה. הגופות הן של עדן זכריה ורס"ב זיו דדו.
20:59 אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים שדרות, איבים וניר עם. לא דווח על נפילות או נפגעים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה