בארץ

חרבות ברזל, היום ה-68: סיוע הומניטרי לרצועת עזה, קרב בשג'אעיה

על רקע שעון הזמן שאוזל לתמרון הקרקעי וירידת התמיכה הבינלאומית, נמשך הירי לעבר יישובי העוטף והמרכז מרצועת עזה. במהלך קרב גבורה בשכונת שג'אעיה נפלו ונפצעו לוחמים בהיתקלות עם מחבלי חמאס במבנה ממולכד. משרד הבטחון יגיש תזכיר חוק חדש בשביל להעלות את גיל הפטור משירות מילואים בשנה אחת
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
היום (רביעי), התמרון הקרקעי ברצועת עזה נכנס ליומו ה-68. מדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. אמש, האו"ם הצביע בעד הפסקת אש מיידית, בהתנגדות של 10 מדינות בלבד.
דיווחים טוענים כי לאחרונה חלק מבכירי החמאס עזבו את קטאר שמשמשת כמדינת מקלט לארגון הטרור. הערכות טוענות כי הבכירים עזבו למדינות עוינות כמו לבנון, איראן או אלג'יריה.
 
עיתונאי חדשות 13 ברק רביד פרסם כי על רקע הלחץ האמריקני הכבד ישראל שוקלת לפתוח את מעבר כרם שלום להכנת סיוע לעזה - לראשונה מתחילת המלחמה. בנוסף על כך, לאחר פגישתו של זלנסקי עם ביידן בבית הלבן בוצעה מתקפה מסיבית של צבא רוסיה כנגד קייב וערים נוספות באוקראינה. בהתקפות נפצעו עשרות בני אדם.
אירוע מצער בשכונת שג'אעיה ובו נפלו ונפצעו לוחמים במהלך התקלות עם מחבלים ופיצוץ מבנה ממולכד. על פי דיווחים, צה"ל החל בהצפה של מנהרות החמאס בעזרת משאבות מי-ים כדי למוטט את תשתיות המטרו.
 
הותר לפרסום כי בתקרית נפלו מפקד גדוד 13 בגולני סא״ל תומר גרינברג בן 35 מאלמוג, רס״ן רועי מלדסי בן 23 מעפולה מפקד פלוגה בגדוד 13, רס״ן משה אברהם בר-און בן 23 מרעננה מפקד פלוגה בגדוד 51, סמל אחיה דסקל בן 19 מחיפה לוחם בגדוד 51, סרן ליאל חיו בן 22 משוהם מפקד מחלקה בגדוד 51, רס״ן בן שלי בן 26  מקדרון מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669) ורס״ל רום הכט בן 20 מגבעתיים לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669) בקרב אחר בצפון הרצועה נפל סמ״ר אוריה יעקב בן 19 מאשקלון לוחם בגדוד 614 מבית הספר להנדסה קרבית

הלוחמים שנהרגו בהיתקלות בשכונת שוג'עייה
על פי איתי בלומנטל: "האירוע קרה אתמול אחר הצהריים כאשר צוות קרב חטיבתי בהובלת גולני יצא לסרוק מבנים בקסבה של שג'אעיה בשטח צפוף. מאחד הבתים נפתחה אש על הלוחמים והופעל מטען. הכוח השיב בירי, ובמהלך תפיסת עמדות חדשות הכוח התפצל לשניים והיה נתק בכוח. חלק מהלוחמים נכנסו למבנה ממולכד שבו הופעל מטען שגרם להרוגים. בהמשך הופעל מטען נוסף על כוח נוסף שהגיע לחלץ את הנפגעים"

לוחמים בתמרון הקרקעי (קרדיט: חיים גולדברג/פלאש 90)
22:30 לאחר ההודעה על חבר הקיבוץ ניר יצחק, לפני זמן קצר פרסם הקיבוץ ניר עוז כי סטודנט שהגיע ללמוד בישראל, ג'ושוע לואיטו מטנזניה שהוגדר עד כה כנעדר, נרצח וגופתו מוחזקת ברצועת עזה.
21:58 קיבוץ ניר יצחק פרסם כי מי שנחשב עד כה לחטוף, חבר הקיבוץ טל חיימי, נרצח ב-7 לאוקטובר וגופתו מוחזקת ברצועת עזה.
17:03 אזעקות צבע אדום נשמעו באשדוד, גן הדרום, כפר אביב, מתחם בני דרום, בני דרום, אזור תעשייה עד הלום, ניצן, גן יבנה, שדה עוזיהו ושתולים. חלקי מיירט נפלו לתוך סופר באשדוד, איש לא נפגע אך נגרם נזק.
15:20 כוחות צה"ל תקפו מספר מטרות של ארגון חיזבאללה בלבנון ומספר מוקדים בגבול בהם היו מחבלים. מספר שיגורים זוהו משטח לבנון שגם נפלו בשטחה.
14:10 - אזעקות בראש הנקרה
13:37 – כ-75 משאיות סיוע נכנסו לרצועת עזה
כלי התקשורת במצרים מדווחים על עשרות משאיות שנכנסו היום לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, בהן 5 משאיות דלק
13:33 – דיווחים על מחבל שמאושפז בבית חולים בארץ
מחבל חמאס שנפצע ברצועת עזה הגיע לבית חולים בארץ, בו הוא עדיין מאושפז בהנחיית משרד הבריאות. במהלך היום המחבל צפוי להיות מועבר למתקן צבאי.
 
13:07 - משפחות החטופים מול מטה האום בז'נבה

שלט ענק הונף ועליו הכיתוב: "לא נפסיק עד שהם יחזרו". הסיבה לטיימינג היא משום שהיום מציינים במטה 75 שנים להצהרת זכויות האדם. "הצביעות חוגגת", מסרו במטה המשפחות.
12:37 - ניסוי של חברת רפאל יתקיים במכון דוד בקריות, ייתכן רעש באזור
חברת רפאל הודיעה כי בשעה 14:30 ייערך ניסוי מתוכנן בשטח מכון דוד ולכן עשוי להישמע רעש באזור.
 
12:23 - צבע אדום בכיסופים 
12:07 - גלנט יקיים הצהרה לתקשורת בשעה 20:00
שר הביטחון יואב גלנט יקיים הצהרה לתקשורת הערב בשעה 20:00. "בסיום דבריו, השר גלנט יענה לשאלות כתבים", נמסר מלשכתו. 
11:24 – אזעקות בעוטף עזה וביישובים הסמוכים
10:50- על רקע המאמץ המלחמתי: משרד הביטחון מבקש להעלות את גיל הפטור משירות מילואים בשנה אחת
משרד הביטחון הגיש אמר תזכיר חוק חדש, שמטרתו לאפשר להעלות את גיל הפטור במילואים בשנה אחת עבור חיילים רגילים, קצינים ובעלי תפקידים מסוימים. מטרת החוק היא למנוע את שחרורם של משרתי מילואים בעיצומו של התמרון המבצעי. בנוסף, הצעת החוק תאפשר להוציא צו בנושא שיהיה תקף למשך שנה אחת בלבד. 
 
10:18- האיום מתימן: החות'ים מדווחים על "כוננות מירבית" בים, בצל הכוח הבינלאומי שמגבשת ארה"ב
העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, מציין כי על פי "מקורות מקומיים" המגיעים מאזורים בתימן בשליטת החות'ים, הכוחות הימיים "נמצאים בכוננות מרבית".
9:40 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם
אל״ם יצחק בן בשט, בן 44, משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.
סמל ערן אלוני, בן 19, מאופקים, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.
 
9:00 - ארגוני זכויות אדם בבריטניה: "להפסיק מיד לשלוח נשק לישראל"
קבוצה של ארגוני זכויות אדם, בהם Human Rights Watch, קראה במכתב משותף לשר החוץ הבריטי דייוויד קמרון "להפסיק מיד" את משלוחי הנשק מבריטניה לישראל. המכתב שככל הנראה פורסם כבר לפני מספר ימים טוען כי אם ממשלת בריטניה תמשיך להעביר נשק לישראל, היא תהיה שותפה ל"עבירות חמורות" הנוגעות ב"הפרות חמורות של החוק הבינלאומי".
8:43 - אזעקה בשדרות
אזעקה הופעלה כעת בשדרות וכן ביישובים הסמוכים איבים וניר עם.
05:32 – ה"ניו יורק טיימס": "החות'ים צוברים פופולריות במזרח התיכון ומרחיבים את כוחם בבית"
העיתון האמריקני סיקר באופן נרחב את פעילותם של החות'ים בתימן. לטענת האנליסטים של העיתון האמריקני, החות'ים צוברת פופולריות ברחבי המזרח התיכון בשל התקיפות נגד ישראל ובכך בונים כוח אזורי שעתיד לסייע להם להרחיב את יכולתם בתימן.
01:10 – על רקע דרישת האו"ם להפסקת אש, חמאס מברך: "המלחמה היא רצח עם וטיהור אתני"
חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת א-רישק, בירך על דרישת האו"ם להפסקת אש הומניטרית. בכיר החמאס דורש מהקהילה הבין-לאומית להמשיך בלחציה על ישראל להפסיק את המלחמה ברצועת עזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה