בארץ

"זו התשובה המוחצת לשנאה העיוורת שפגשנו ב-7 באוקטובר"

כנס מיוחד הנקרא "חברה משותפת בזמן חירום" לשותפות בין יהודים וערבים התקיים בגבעת חביבה, ואליו הגיעו כדי לשאת דברים בכירים רבים וביניהם השר בקבינט בני גנץ, ונשיא המדינה יצחק הרצוג
מערכת ice | 
יצחק הרצוג (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
כנס "חברה משותפת בזמן חרום" נערך הבוקר (שלישי) במרכז רבין בגבעת חביבה, במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, השר בקבינט המלחמה בני גנץ ומיכל סלע, מנכ"לית גבעת חביבה.
השר בני גנץ אמר במהלך הכנס: "התבשרנו הבוקר על נפילה של ארבעה מטובי בנינו. הלב שלנו איתם. הם נפלו למען בטחון ישראל כולה, במערכה צודקת מאין כמוה, כדי שנוכל לחיות פה חברה ישראלית בטוחה הוגנת ומשגשגת. כדי שנחיה. בתקופה זו החברה הישראלית כולה מתגלה בשיא עוצמתה. רבים בחברה הערבית גילו אומץ לב, יוזמה ותושייה. אסור לנו לאפשר לקיצוניים לפגוע בסולידריות והערבות ההדדית. חומות הפחד עלו באופן טבעי - האחריות להסיר אותה היא היא קודם שלנו של ההנהגה. אנחנו לא נהיה אחידים, אבל עלינו להיות מאוחדים". 
עוד הוסיף השר גנץ ואמר: "יחד זה לא רק בדיבורים, עלינו למלא זאת בתוכן מעשי. תעסוקה שיוויונית, מערכת חינוך משותפת, לימוד ערבית ועברית. מלחמה משותפת בפשיעה ובאלימות. שתושבי כפר קאסם יחיו בביטחון כמו שחיים תושבי ראש העין. יחד זה לקבל דעות שונות ולהכיר בישראליות של הערבים תושבי המדינה. יחד זה להכיר בערך השוויון בחוקי המדינה". 
 
לסיום, אמר: "לפנינו מערכה ארוכה. אין רגע שאנחנו לא חושבים על החטופים, נפעל בכל דרך אפשרית כדי שיחזרו. כדי לחתור לשלום צריך להמשיך את המערכה כדי לגרוע את מה שמפריע לשלום הזה להתקדם. החמאס הוא מכשול לקידום השלום. האג׳נדה שלי היא שלום ובטחון לכולם. רק השילוב שלהם יאפשר לנו לחיות כאן ביחד. אסור לתת לעצב ולכעס להשתלט עלינו. עלינו לבנות חברה חזקה ומשגשגת שמחבקת את גיבוריה מכל מגזר. הבייס שלי הוא כל אזרחי ישראל, אפילו שרק חלק מהם מצביע לי. אמשיך לשרת את כל אזרחי המדינה, בחינוך, תשתיות, משילות, חוק ובטחון פנים, שירותי רווחה הוגנים. זה לא פרטי של אף מגזר. של כולנו ביחד".
הנשיא הרצוג הדגיש בדבריו כי החיים בשותפות בישראל הכרחיים לעתידה של ישראל: "ישובים יהודים וערבים מותקפים בשעה זו על ידי חיזבאללה ואנחנו מחזקים אותם ותומכים בהם", אמר הנשיא בנאומו. הטרור לא מבדיל בין יהודים וערבים וראינו זאת באסון השבת השחורה. המתקפה הזו הייתה נגד כל אזרחי ישראל מכל אמונה ואורח חיים. זו הייתה מתקפה נגד קיום משותף בין יהודים וערבים. העובדה שהחיים המשותפים נמשכים - זו התשובה המוחצת לשנאה העיוורת שפגשנו ב-7 באוקטובר". 
"תמונת הניצחון משתקפת במוקדי החירום ברהט וכפר קאסם. בשלל יוזמות התנדבות מדהימות חוצות מגזרים. תמונת הניצחון משתקפת בקמפוסים באקדמיה שבהם יהודים וערבים לומדים ביחד. תמונות הניצחון היא בבתי העסק, בבתי החולים, שכולם פועלים זה לצד זה.  התקווה והאמונה בחיים המשותפים היא הניצחון". הוסיף הנשיא.
מיכל סלע, מנכ"לית גבעת חביבה בכנס "חברה משותפת בזמן חרום" אמרה: "השבעה באוקטובר כרת ביננו – יהודים וערבים בישראל – ברית גורל. ברית שורדים. בכנס הזה אנו שולחים בת קול חדה וברורה לגזענים והמתלהמים - אלו היושבים בקבינט שמייחלים למלחמת אזרחים: לא תקבלו מלחמת אזרחים - מדיניות השיסוי שלכם נכשלה. מה שראינו  בחודשים האחרונים הוא בלתי יאמן.  ניסיון של שרים בכירים להתסיס מיעוט אזרחי גדול נגד המדינה והחברה עצמה בשעת חירום, זו התעללות שלטונית של ממש בחברה חבולה וכואבת גם כך, במקום לנסות לתת לה מענה מנהיגותי".
"העובדה שלא פרצה אלימות בתוך ישראל לאחר ה-7 באוקטובר, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים של שרים ומנהיגים בכירים לייצר אותה, היא בזכות מאבק איתנים שהחברה הערבית ניהלה מול מחרחרי הריב יחד עם שותפים מהחברה היהודית. מעולם לא נראתה חברה אזרחית שנלחמה חזק כל כך עבור שקט". הוסיפה.
לסיום, אמרה: "כל אזרח ישראלי שהיה בשבת השחורה ב 7 באוקטובר, הותקף כישראלי. ובני המקום – ערבים ויהודים, קיבוצניקים, בדואים, מושבניקים אנשי הערים והעיירות עזרו אלה לאלה, הצילו אלה את אלה. אבל הברית הנוראית הזאת, שמוטב שלא הייתה נבחנת, היא מכנה משותף נמוך מדי. שוויון ושיתוף פעולה אזרחי מעמיק - הוא כוח חיים והתפתחות, לא כוח מוות והישרדות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה