בארץ

זעם בוועדת הכלכלה: "לבקש עזרה מהמדינה זה בלתי נתפס"

במהלך הדיון שנערך בוועדת המשנה של ועדת הכלכלה אשר עסק בהשפעת המלחמה על ענף ההייטק, היזם זוהר לבקוביץ' שמתקשה לגייס כספים עבור חברת הסטארט-אפ שלו, מתח ביקורת על הממשלה: "הבקשה היא נורא פשוטה, צריך כסף והרבה"
מערכת ice | 
ועדת הכלכלה בכנסת (צילום דני שם טוב)
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום תעשיית ההייטק, בראשות ח"כ אביגדור ליברמן, התכנסה אתמול (שלישי) לישיבה שעסקה בהשפעת המלחמה על תעשיית ההייטק בפרט ועל הכלכלה הישראלית בכלל.
בפתח הדיון, חה"כ ליברמן (ישראל ביתנו), הדגיש כי שנת 2023 מהווה שנת משבר אשר כוללת בחובה קשיים שעימו מתמודד ענף ההייטק הישראלי. לצד דברים אלו, חה"כ ליברמן ציין כי הפתרון היעיל למשבר בענף הוא בעזרת השקעה נכבדת שתעשה באופן מהיר.
נציגת אגף התקציבים באוצר, נעם דן, אמרה כי שר האוצר סמוטריץ' מודע לחשיבות קידום הענף למשק ולאור הקשיים הרבים שעמו הוא מתמודד בתקופה הנוכחית, השר פועל לקדם תוכניות שונות שיקדמו את החדשנות הישראלית.
על פי דן, תוכנית ראשונה תקדם השקעות הון סיכון ישראליות, השנייה תעסוק בחשיבות קרן הזנק ותוכנית נוספת שמקדם האוצר, עוסקת במסלול מהיר שמוסיף 200 מיליון שקלים לחברות הייטק בעלות פוטנציאל גבוה להצלחה.
היזם זוהר לבקוביץ סיפר על הודעה שקיבל אתמול על סטארטפ שלפני 4 חודשים היה לפני סגירת חוזה, ומאז לא הצליח לגייס משקיעים. לבקוביץ סיפר בדיון, כי אם לא יצליח לגייס כסף בחודש הקרוב, הוא יאלץ לסגור.
"בשבילי לבקש עזרה מהמדינה זה בלתי נתפס, הייתי נגד הכנסת כספי מדינה, אבל היום אין ברירה. קשה להיות ישראלי שמגייס כסף בחו"ל. הבקשה היא נורא פשוטה, צריך כסף והרבה. להכניס הרבה כסף ולשפוך לתעשייה, אחרת לא תהייה לנו תעשייה", הדגיש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה