בארץ

לקראת בחירות מקומיות 2024: נתוני פעילות המפלגות נחשפים

לקראת הבחירות המקומיות שייערכו בחודש פברואר 2024, נחשפים נתוני המפלגות. הרשות בה יש הכי הרבה רשימות המתמודדות מטעם מפלגה היא חיפה עם 11 רשימות בת של מפלגות ומיד אחריה נתניה, אשדוד וחולון עם 9 רשימות מטעם מפלגות

מערכת ice | 
בחירות מקומיות בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
לקראת הבחירות המקומיות שייערכו ב-27.2.24, פורסם ניתוח נתוני הפעילות של המפלגות הארציות. את ניתוח הנתונים ערך טל אלוביץ', דוקטורנט למדעי המדינה באוניברסיטת מילאנו ועמית מחקר במכון מולד.
רשימות מטעם מפלגות מהוות כ-33% מסך הרשימות המתמודדות בבחירות הקרובות. היתר הן רשימות עצמאיות המתמודדות ללא גב מפלגתי. מתוך 1,186 רשימות רק 383 הוגשו מטעם מפלגות.
היקף שיתופי הפעולה בין מפלגות גדל פי שניים לעומת הבחירות הקודמות. 46 הוגשו על-ידי יותר ממפלגה ארצית אחת. בין שיתופי הפעולה החדשים הבולטים הם הליכוד ועוצמה יהודית ויש עתיד וחוסן לישראל של גנץ. 27% מהרשימות שהוגשו מטעם מפלגות מסתירות את השיוך המפלגתי שלהן, פרסום הנתונים מאפשר כעת לדעת מראש איזו רשימה משתייכת לאיזו מפלגה, אם בכלל.
 
הרשויות בהן כל הרשימות שמתמודדות עושות זאת מטעם מפלגה הן אופקים, קרית יערים ורכסים. הרשות בה יש הכי הרבה רשימות המתמודדות מטעם מפלגה היא חיפה עם 11 רשימות בת של מפלגות ומיד אחריה נתניה, אשדוד וחולון עם 9 רשימות מטעם מפלגות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה